25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Painkiller

Nagyszerű hangulatú és grafikájú FPS a Serious Sam nyomdokain.

Írta: Madrac 23 hozzászólás

Korábbi előzetesünk egy korai tesztverzió alapján készült, mostanra pedig eljutott szerkesztőségünkbe a Painkiller végleges változata is, így most erről osztjuk meg tapasztalatainkat. Elöljáróban annyit, hogy a People Can Fly akciójátéka beváltotta a tesztverzió alapján éledező reményeinket, és tényleg egy remek FPS született.

A történet szerint Daniel Garner szerepét kapjuk, aki egy egészen hétköznapi fickó volt, míg meg nem halt egy autóbalesetben. Halála után kellemetlen meglepetés éri, nem juthat se a Mennybe, se a Pokolba, míg meg nem tisztítja a lelkét. Bár fogalma sincs, mi az a bűn, ami ide juttatta, kénytelen belevágni a rábízott feladatba, mivel jutalma az új élet lenne élete párja oldalán. Ehhez rengeteg pályán át kell haladnia, démonokon és élőhalottakon keresztülvágva magát.

A játékot öt fejezetre osztották, minden fejezet végén egy nagyobb ellenféllel. Ahogy előre haladunk az adott szinten, az ellenfelek hullámokban támadnak, néhány nagyobb támadás után találhatunk egy vörös pentagramot, mely elmenti a játékállást, ha rálépünk. Ezen kívül minden pálya előtt ment a játék egyet automatikusan is, így nem nagyon fordulhat elő az a helyzet, hogy épp megoldottunk egy nehéz részt, és mindent elbukunk azzal, hogy nem mentettünk utána.

A pályákon található szörnyekből is van pár fajta, legyőzésükhöz pedig nem árt kihasználni fegyvereink képességeit. A legtöbb ellenfél ellen mindegy, mit használunk, legfeljebb eggyel több találat kell a megölésükhöz, de van pár, amit ha nem megfelelőképpen támadunk, akkor sokkal nehezebb megölni. Minden szörnyet úgy a legkönnyebb likvidálni, ha lefagyasztjuk a sörétes másodlagos funkciójával, majd szétlőjük. Ezt azért nem lehet túl sokszor eljátszani a kevés lőszer miatt. A másik megoldás, ha ügyesen taktikázva egybegyűjtjük őket, és közéjük küldünk egy rakétát.

A fejezetvégi főellenfelek, Lucifer tábornokai, mindig méretesebbek, mint a többi ellenfél, és legtöbbször valami trükk is kell a megölésükhöz. A nagyobbat itt szó szerint kell érteni, mivel ezek az ellenfelek úgy legalább tízszer magasabbak, mint mi. Nem lövöm le a poént, hogy melyik mire érzékeny, de látszik, ha sikerült végre sebezni őket.

Fegyverzetünk nem a már megszokott sokdarabos készlet: itt csak öt fegyver van összesen, mindegyik kétféle támadási móddal. Az alap közelharci fegyver talán leginkább valami burkolat nélküli konyhai robotgépre hasonlít, de roppant hatékony, másodlagos módjában ki lehet lőni a forgó részt, mely egész szépen sebez, ha pedig falat lövünk, akkor onnantól egy sugárnyaláb köti össze a kezünkben maradt résszel, mely szinten sebez. A második fegyver egy sörétes puska, mely másodlagos tüzelésével megfagyasztja az ellenfelet. Harmadikként a karó- és gránátvető kerül a kezünkbe, hatékony és erős fegyver, de nagyon lassan tölt. A következő a gépágyú-rakétavető kombináció, mely értelemszerűen mindkét tüzelési módjával hatalmas pusztítást képes végbevinni. Az utolsó fegyver egy távol-keleti pengevető és villámszóró, páncélos ellenfelek ellen kiváló.

Szólnom kell még a tarot kártyákról is. Kétféle található meg ezekből, az ezüst lapok pályánként egyszer használhatóak egy ideig, míg az aranyak mindig kifejtik a hatásukat. Minden pályán szerezhetünk egy lapot a pakliba, ehhez teljesíteni kell egy extra feltételt. Lehet ez olyan, hogy csak bizonyos fegyvert használhatunk, fel kell venni legalább x lelket, vagy épp egyet se szabad, de a főellenfeleknél bizonyos időn belül kell végezni velük. Érdemes megszerezni a lapokat, mert nagyon jól jöhet a hatásuk, mely lehet gyorsítás, lassítás, nagyobb sebzés, kisebb sebződés és hasonlók. Az állandó hatású lapokban a legfontosabb talán az, ami miatt tovább megmaradnak a lelkek, és ami miatt már messziről fel lehet venni őket.

Hivatkoztam már korábban is a lelkekre: minden megölt ellenfél után ott marad a lelke, mely gyógyítani képes minket. Ez általában 1 HP-t jelent, de az erős szörnyek után maradó pirosas lélek 6 életerőt jelent. Ez mehet akár 100 fölé is, nincs felső limit. Rengeteg pénzt is találhatunk a pályák során, ebből finanszírozhatjuk a kártyák használatát. Természetesen páncélok és lőszer is található minden pályán.

Lehetőség van arra is, hogy mi is démonná váljunk egy rövid időre. Ehhez fel kell venni 66 lelket, ekkor egy kis időre démon lesz belőlünk is, látásunk megváltozik, a fehéres-szürkés háttéren jól látszanak a rikító piros ellenfelek, támadásunk pedig egy nagy hatótávolságú robbanás, mely semmi lőszert nem fogyaszt. Természetesen minden jónak vége szakad egyszer, így ez se tart sokáig.

A játék grafikájáról a PAIN engine gondoskodik, mely a készítők szerint százszor több poligont képes kezelni egyszerre, mint a most használt többi grafikus motor. Ezt még megspékelték a Havok 2.0 fizikai modellel, mely teljesen élethűvé teszi a játékot. Külön büszkék a készítők arra, hogy a huszonnégy pályán sehol se használták fel újra ugyanazokat a textúrákat. Természetesen a legújabb pixel és vertex shader technológiákat is támogatja a játék, így a víz, köd, füst és az ablakok úgy néznek ki mint az életben. Valójában tényleg nagyon szép lett a játék és elég jól fut kisebb gépen is. Nálam néha komolyan belassult, de én processzor tekintetében a minimum hardver alatt vagyok, ennek ellenére a legtöbb esetben kifogástalanul futott a program.

A zenék és a hangok rendkívül hangulatosak, minden pályának megvannak a jellegzetes háttérhangjai és zenéi. Nagyon jó lett az is, hogy a harcosabb részekhez más zenék tartoznak, mint a békés mászkáláshoz. A fegyverek hangján még lehetett volna csiszolni, de nem lehet minden tökéletes. A szörnyek üvöltései és a háttérben hallható sikolyok külön emelik a hangulatot.

Természetesen nem létezhet a mai korban játék multiplayer rész nélkül. A szokásos DM és TDM módokon kívül tartogat még pár ínyencséget a játék, ilyen a People Can Fly mód, melyet direkt egy az egy elleni küzdelmekhez találtak ki. Itt csak egy rakétavetőt kap a játékos, mellyel csak akkor képes sebezni, ha ellenfele a levegőben van. Ezt úgy érheti el, ha pontosan a lába alá lő előbb. A Voosh mód szintén érdekes lesz, minden játékos azonos fegyverrel megy majd, melyek végtelen lőszerrel rendelkeznek. Időnként a szerver automatikusan lecseréli a fegyvereket, vagy az előre beállított sorrend szerint, vagy pedig véletlenszerűen. Az utolsó játékmód a The Light Bearer, melyben egy végtelen Quad damage kapja a főszerepet. Aki felveszi ezt, az minden gyilokért kap tíz életerőt. Csak ha ő meghal, akkor szerezheti meg más a Quadot. A netkód is jó lett, elég kis pingekkel lehet játszani külföldön is.

Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a kiváló FPS-t, mely kellemes kikapcsolódást nyújthat bárkinek, aki nem vár el minden játéktól komoly történetet. Akinek tetszett a Serious Sam sorozat, annak kötelező darab ez a program, mely igen nagy hasonlóságokat mutat a másik játékkal, de bőven tartalmaz annyi újítást is, hogy ne nevezhessük másolatnak.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
9
hangok
8
játszhatóság
10
hangulat
10
Pozitívumok
  • Gyönyörű grafika
  • Remek játékmenet
  • Kihívást jelentő főellenfelek
Negatívumok
  • Kicsit gyermeteg történet

További képek

  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller
  • Painkiller

Painkiller

Platform:

Fejlesztő: People Can Fly

Kiadó: Dreamcatcher Games

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2004. március 23.

Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 1,5 GHz, 384 MB RAM, 64 MB-os 3D kártya, 1,2 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

okoska3000
okoska3000 [12750]
mondjuk 3-4 órát játszottam vele, de meguntam és delete, még szerencse, hogy előbb kipróbáltam, mert majdnem megvettem...

nekem a grafikája és környezeti felépítés sem tetszett, elég sivár (ugyan a helyszínek is sivárak, a történetből fakadóan, de a grafika is)... szal nem dobtam hátast tőle, Yager-Chrome-Far Cry irányvonalat figyelembe véve, kifejezetten nem tetszett, hisz ami szép, abban már mozgó növényzet, füveg-fák, árnyékok vannak, ez meg sík felület... Serious Sam azért anno jó volt feelingben is és azért én néztem, mikor kimentem a nagy térre és a napba nézve elvakított, hogy de kafa, ez meg semmi...

nekem a Will Rock is jobban tetszett... talán ha kiadják 2000 Ft-ért, de még akkor is elgondolkodtató, hogy érdemes e megvenni... ha nincs más, unaloműzőnek jó, azt annyi... szerintem...

ahogy Anonymus23 kollega is mondta, itt nincs akkora feeling... kár érte... mondjuk most úgyis sok új game van...
Nemcso
Nemcso [1738]
Ahogy Okoska írta, ez a játék agypihentetőnek tökéletesen megfelel.
Nem is szabad többet/mást várni tőle.

Garfikailag tényleg a toppon van, ebben a kategóriában a történetnek pedíg nincs igazán jelentősége.

Igazi, jó kis hentelős játék. :-) Csak egy kissé drága ehhez képest ! :-(
Madrac
Madrac [4264]
Undying szerintem rem unalmas volt es total hangulat nelkuli. De hat mindenki mast szeret. Serious Sam mar reg volt, nyugodtan ki lehetett adni vmi ujat.
Cassell
Cassell [51]
Jólvan nem erőszak a disznótor szerintem meg istenmetál egy game csak a köcsög Lucifert kéne már valahogy kinyiffantani azt elbaszták ,hogy nincs életereje akkor meg honnan lássam ,hogy sebződik e?X-(
Anonymus23
Anonymus23 [4532]
Én szerettem a Seriuos Sam-et, de ez valahogy nem jön be...
:-((

Grafikaliag elég jó, de a játékélmény valahogy halvány...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (23 db)