Az EGN-en szerencsém volt részt venni egy exkluzív prezentáción, melyen az Elixir Studios egyik munkatársa, Simon Mathews mutatta be hamarosan várhatóan itthon is boltokba kerülő új játékukat, az Evil Geniust.
A játék „szülőatyja” természetesen nem más, mint a cég alapítója, Demis Hassabis, aki a Bullfrognál kezdte pályafutását, és olyan játékok tervezésében vett részt, mint a Theme Park vagy a Theme Hospital.A Lionhead megalakulásával követte Peter Molyneux-t, majd később saját fejlesztőcsapatot alapított, melynek első játéka a tavaly megjelent forradalom-szimulátor, a Republic: The Revoltuion volt. Most pedig már második játékuk jelenik meg az Evil Genius képében, mely alapvetően egy keverék játék: a fejlesztők elmondása szerint leginkább a Dungeon Keeper és X-Com játékok keresztezésével jött létre, kiegészítve persze új ötletekkel. Személy szerint nekem külső megjelenésében leginkább a Theme Hospital jutott róla eszembe, de a szituáció és a cél ezúttal teljesen eltérő. Három főhős közül választva kell a világuralmat elérnünk föld alatti bázisunkból irányítva alattvalóinkat, megvédve a bázist, új területeket elfoglalva, és közben tudósainkkal kifejlesztetve a szuperfegyvert, mellyel megvalósulhat a gonosz terv.
Alattvalóinkat a bunker megfelelő szobájában „tenyészthetjük”, és az alap munkásból háromféle irányba fejleszthetjük tovább: lehet őr, technikus/tudós valamint inas. Ezek mindegyike további fejlődésre képes, 3-4 szinten keresztül. Mellettük külön szerep jut a különleges szolgáknak, akikből 11-féle áll rendelkezésre (közülük is összesen hét lehet egyszerre csapatunkban). Őket közvetlenül is irányíthatjuk, és speciális feladatok ellátására is képesek, például ők a leghatékonyabbak bázisunk megvédése során. Ha már a bázis védelméről van szó: egyik módszer e célra a csapdák telepítése. Különböző érdekes mechanizmust telepíthetünk bázisunk folyosóira, melyeket próbababákkal ki is próbálhatunk. A fejlődéshez – bázisunk bővítéséhez, valamint a megfelelő mennyiségű tudós kiképzéséhez – persze pénzre is szükség van, ezt úgy is biztosíthatjuk, ha a bázisunk céljára szolgáló sziget felszínére szállodákat, turistaközpontot telepítünk.
Különleges elem a bázisunkon elfogott kémek kihallgatása is: gyakorlatilag a szobákban lévő tárgyakat használhatjuk fel erre a célra is: belenyomhatjuk a delikvens fejét a turmixgépbe, vagy az ultramodern könyvtár mozgó polcai közé nyomoríthatjuk szerencsétlent: kinek mihez van kedve. Aztán ha megtörik, hasznos információkat tudhatunk meg tőle.
Sokat lehetne még írni az Evil Geniusról, azonban a közeledő megjelenés miatt (Amerikában ma került boltokba a játék) nem biztos, hogy célszerű lenne az ismertetőből ellőni minden újdonságot és poént. Amint kezünk közé kerül a végleges verzió, tesztelés alá vesszük, és részletesen beszámolunk erről az egyedi elemekkel rendelkező játékról.