Már nagyon régen láttam ennek a játéknak a demóját és nagyon megtetszett. Teltek az évek, és sehogy se akart megjelenni a teljes verziója, míg végre a közelmúltban sikerült kiadót találnia a csapatnak, és kiadhatták játékukat, melyben egy sárkányt kell irányítanunk. Most a frissen megjelent magyar változatot teszteltük, melyben nem csak a feliratokat fordították, hanem a párbeszédeket is szinkronizálták.
A játék egy egyszerű bevezető videóval indul, mely egy érdekes kialakítású menübe kerülünk, itt a szokásos dolgokat állíthatjuk be: új játék, állás betöltése, beállítások, készítők, kilépés. Ha új játékot kezdünk, három sárkány közül választhatunk, melyek sok mindenben eltérnek egymástól. Annoth, a tűzokádó egy erős harci sárkány, aki főleg leheletével és a tűz alapú varázslataival küzd a szörnyek ellen. Barroth, a varázsló szinte semmi sebzést nem okoz jég alapú leheletfegyverével, de képes megfagyasztani célpontjait. Igazi hatalma pusztító varázslataiból áll, melyeket ő képes a leggyorsabban használni. Igen fürge, de kevés életereje miatt szüksége is van erre. Morrogh a, szellemidéző nem csak ölni képes: varázslatai hatalmat adnak neki a holtak felett, képes zombikat és más élőhalottakat idézni. Nem túl fürge, de ő gyógyul a legjobban.
A pályák során különböző szörnyekkel kell megküzdeni és felszámolni a tanyáikat. Természetesen nem csak esztelen repdesésből áll a játék, vannak jóval érdekesebb küldetések is, mint például hátast szerezni a futárnak, vagy épp megvédeni őt. Több kisebb részre van darabolva a pálya, melyen egyre erősebbek a szörnyek és egyre nehezebb elérni célunkat. Utazni a területek között a térképpel lehet. A szörnyek szép lassan újra benépesítik a már kitisztított részeket is, ilyenkor mehetünk vissza és irthatjuk ki őket újra. Nem érdemes ezt túlságosan elhanyagolni, mert minél később megyünk, annál több munkánk lesz vele.
A sárkányok természetes fegyvere leheletük, de többféle módon is alkalmazhatjuk ezt. Az alapban használt forma a fuvallat, mely hosszabb távra is hat. Ennél erősebb, de sokkal rövidebb távon használható a lehelet. Annoth rendelkezik egy harmadik fajta támadással is, a tüzes lövedékkel, mely igen hasznos lehet repülő ellenfelek ellen.
Természetesen sárkányunk a harcok során egyre tapasztaltabb lesz, minden elvégzett feladatért, a szörnyek és a fészkek megsemmisítésért is jár tapasztalati pont. Szintlépéskor kapunk pár pontot, melyből fejleszthetjük tulajdonságait, vagy új varázslatokat tanulhatunk belőlük. Fejleszthetjük a repülési sebességet, az életerőt, a regenerálódást, a leheletfegyver erejét és kapacitását és a mana-regenerálódás sebességét. A növelésükhöz szükséges pontmennyiség minden sárkánynál különböző. Sárkányunk fejlesztésének másik módja, ha a fészkekben időnként található kristályokat szedjük össze. A zöldek növelik a használható varázslatok számát, a pirosak a leheletfegyver erejét a kék pedig valamilyen hasznos bonuszhoz juttat minket.
Mivel a szörnyek már az emberi települések jó részét elpusztították megérkezésünkig, nekünk kell majd új városokat létrehoznunk és felfejlesztenünk. A fejlesztéshez és a javításhoz az általunk megölt szörnyek lelkét használják fel. Minél fejlettebb egy város, annál inkább képes megvédeni magát, kevésbé kell foglalkoznunk vele a későbbiekben.
Az irányításra többféle megoldás is létezik, az első mikor az egérrel oda klikkelünk, ahova repülni szeretnénk, de irányíthatjuk sárkányunkat a nyilakkal is a billentyűzetről, erre lehetőség van külső s belső nézetből is. Hatalmas segítséget jelent, hogy minden szintlépésnél és területváltásnál automatikusan játékállást ment a program.
A játék grafikájáról már nem lehet ódákat zengeni, pár éve még nagyon jó lett volna, de ma már nem állja meg a helyet. Remek ötleteket láthatunk azért még így is benne: a sárkány szárnycsapásai szelet keltenek, mely megmozgatja a fákat, változatosak a varázslatok effektjei, és sok más hasonló apróság kapott benne helyet. A játék hangjai se sokkal jobbak, viszont a háttérzene kellemesre és hangulatosra sikerült. A magyarítás is egész jó lett, félrefordításokkal nem találkoztam, igaz néhol kicsit furcsa a magyar megfelelő, de ott jól látszik, kötötte a fordító kezét a helyszűke. A szinkronhangok nem voltak szerintem a helyzet magaslatán, de egyre inkább úgy érzem, csak én várok el túl magas szintet egy ilyen feladattól.
Hibái ellenére egy igen kellemes játékot kap a kezébe a vásárló, mely igaz, nem nyújt kikapcsolódást hetekre, mégis elővehető később is, hisz másik sárkánnyal egészen más élményt jelent a játék.