Miközben a Mithis csapata a Creature Conflict: The Clan Wars utolsó simításain dolgozik, a játékötlet mögött álló Grandpace csapat sem tétlenkedik, és két újabb játékterven munkálkodik. Ezek kiadói demója hamarosan elkészül, és megkezdik a kiadókeresés nehéz fázisát. A csapat vezetője, Bodor Dezső már ebben a korai fázisban rövid tájékoztatást adott nekünk a projektekről, így a világon először nálunk olvashattok a készülő új játékokról.
A fontosabbnak tekintett projekt a The Theory of Everything címet kapta, és alapvetően egy MMORPG lesz. Ennek ellenére kerül bele egyjátékos mód is, külön kalandokkal. A játéktér az univerzum lesz, karakterünkkel valós időben mászkálhatunk a bolygókon és a bolygók között. A technikai megvalósítás érdekessége, hogy bár lesz egy koordinációs feladatokat betöltő központi szerver, minden egyes kliens is egyben szerver is lesz, így biztosítva a folyamatosabb játékmenetet. Emellett a galaxis dinamikusan fejlődő lesz, naprendszerekkel, bolygókkal, űrhajókkal. Mindehhez a Creature Conflict screenshotokon is megfigyelhető egyéni (Dezső szóhasználatával „debil” :-) stílus társul. A játékban kiküszöbölik a Creature Conflictban a bolygó felszínén megfigyelhető kaleidoszkóp-hatást keltő textúrázást, ráadásul a felszín szabadon alakítható lesz: alagutat áshatunk vagy sziklafalat építhetünk. Sőt, a fák spirálisan kialakított ágain felmászva akár felülről is meglepetést okozhatunk ellenfeleinknek.
A másik koncepció címe Jolly Roger, és egy kalózos akciójáték lesz. A témán kívül semmi köze a Pirates!-hez, inkább egy olyan játék a fejlesztők célja, mely a C64-es korszak egyszerű de briliáns játékmenetű programjait idézi fel, 3D-s környezetben, a mai elvárásoknak megfelelő kivitelezésben. Elsődlegesen akciójátékról van szó, némi taktikával fűszerezve. A helyszín egy ringként funkcionáló lagúna, melyben kalózhajókat eresztenek össze egymás ellen. Egy gépen akár négy játékos játszhat egyszerre, és megvan a kooperáció lehetősége is. Egyszemélyes módban a gép küld ellenfeleket, például a bennszülötteket. A játék során saját kocsmánkat kell megtölteni matrózokkal. Ehhez az ellenfelek hajóiból kell kilődözni a matrózokat, akik a hozzájuk legközelebb eső kocsmánál fognak kimászni a partra.
Hajónk legénységét négy fő alkotja. Mi elsődlegesen a kapitányt irányítjuk, tehát a kormányzás a feladatunk. Ha kiesik a hajóból, akkor úszhatunk vele, de a vitorlásunk elvész. A három matróz magától végzi a dolgát, amíg a hajóban van, ha viszont kilövik róla, a mi dolgunk lesz az ő feladatukat is végezni. A vitorlamester a vitorlákat állítja, a kukker az árbockosárban állva segít a tájékozódásban és figyelmeztet a veszélyekre, míg a tüzér célozni segít. Persze a taktikához tartozhat saját legénységünk kidobása is: ha például mi szeretnénk a vitorlával is foglalkozni, egyszerűen kidobjuk a vitorlamestert saját kocsmánk közelében. Az így megüresedő helyre aztán akár a vízben úszkáló matrózok közül is felvehetünk újat, így növelve matrózaink számát.
Az ötletek – bár még csak nagyvonalakban ismertek – alapvetően érdekesen hangzanak, kíváncsian várjuk a további fejleményeket, és ezúton is sok sikert kívánunk a fejlesztőcsapatnak, hogy hamar ráleljenek a megfelelő kiadóra mindkét projekthez!