25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

TrackMania Sunrise

A két évvel ezelőtti arcade autóverseny folytatása látványosabb grafikával.

Írta: Dino 2 hozzászólás

Bizonyára sokan vannak, akik hozzám hasonlóan nem a realizmust előtérbe helyező szimulátorokat, hanem inkább az arcade típusú játékot biztosító autóversenyeket szeretik. Ezt támasztja alá a Need for Speed sorozat nagy sikere is, de az arcade autós játékok piacának főszereplője mellett számos más hasonló játék is napvilágot látott már. Ezek egyike volt a TrackMania, melynek hamarosan megjelenik a folytatása, a TrackMania Sunrise. Szerkesztőségünkbe egy preview verzió jutott el belőle a kiadótól, melyből néhány pályán kipróbálhattuk, nagyjából mire számíthatunk a hamarosan megjelenő játékban.

A TrackMania Sunrise legfőbb erénye a gyors játékmenet. Nem kell figyelni szinte semmire, csak nyomnunk kell a gázt és követni a kanyargós – és helyenként megszakadó – utat. A TrackMania pályái ugyanis nem folyamatos aszfaltcsíkok: számos helyen ugratók, (fél)csövek, alagutak és más érdekes pályaelemek színesítik a versenyt. Ellenfeleinkre sem a szokásos módon kell figyelnünk. Az ütközés-detektálás ugyanis teljes mértékben kimaradt a játékból. Ehelyett a többi versenyző szellem-autó képében látható monitorunkon. Kicsit fura mondjuk, hogy úgy is elérhetünk jó helyezést, hogy közben ellenfeleink a szemünk láttára előttünk érnek a célba, de erre az a magyarázat, hogy csak az előre meghatározott szintidő elérését figyeli a program helyezésünk megállapítása során.

Háromféle járművünk lehet: egy hagyományos sportautó, egy 400 km/h sebesség felett száguldó turbós járgány és egy nagyobb SUV. A programba épített szerkesztő segítségével ezeket tetszésünknek megfelelően teljesen átszabhatjuk – már ami a külsejüket illeti. Festhetjük, matricázhatjuk, feliratozhatjuk a járműveket, ahogy csak jól esik.

Verseny során – például ha felborult az autónk – egyetlen gombnyomással a legutóbbi checkpointhoz ugorhatunk. Igaz, ezzel jelentős hátrányba kerülünk, de legalább folytathatjuk a versenyt. Szerencsére szintén egyetlen gombnyomásba kerül az is, hogy a startról kezdjük újra a pályát, így egy-egy hiba után felesleges töltögetés nélkül hamar újra nekivághatunk a versenynek. A billentyűvel való irányítás amúgy sajnos hagy némi kívánnivalót maga után. Főleg, ha például egy keskeny platformra kell átugranunk, ekkor ugyanis nagyon finom korrekcióra lehet szükség a „nekifutás” során. Erre pedig nem a billentyűzet a legalkalmasabb vezérlő...

Játékmódból többféle is vár ránk. A sima versenyek során egy-egy versenysorozat minden pályáján megfelelő eredményt elérve kapunk lehetőséget a folytatásra. Persze már az is nagy kihívás, hogy minden pályán aranyérmet szerezzünk, így ez is cél lehet. (A preview változat minimális pályaszáma mellett különösen ki is használtam ezt: addig mentem egy-egy már teljesített pályán, míg nem sikerült megszereznem mindenütt az első helyet.) Érdekesre sikerült a teljesen új „Platform” mód. Ebben a pálya még inkább külön részekből – platformokból – áll, melyek között „repkedhetünk” autónkkal a meghatározott útvonalon. Ezúttal nem időre megy a verseny, a cél ugyanis az, hogy megadott mennyiségnél kevesebbszer nyomjunk Entert autónk helyreállítására. Vigyáznunk kell tehát, nem mindig mehetünk maximális sebességgel, mert az veszélyes lehet felborulás tekintetében. A Puzzle játéktípus is egyéni megoldás: gyakorlatilag a pályaszerkesztőt láthatjuk, korlátozva. Az adott helyszínen a pálya egyes részei – általában a checkpointok – jelennek meg, és ezeket nekünk kell összekötnünk a rendelkezésre álló elemekkel, hogy azután minél rövidebb idő alatt végigszáguldjunk rajta. Természetesen nem maradt ki a többszemélyes verseny sem: helyi hálózat vagy internet mellett ráadásul lehetőség van hot-seat módban játszani.

A fejlesztők által tervezett pályák kezdetben még egyszerűek, de elég hamar szembesülünk aztán egy-egy durvább résszel. Van például, ahol nem célszerű maximális sebességgel haladnunk, mert egy domb ekkor pont úgy dobja meg autónkat, hogy az beleütközik a felüljáróba, esetleg simán annak tetején landolunk. Sőt, egyik helyen különösen oda kell figyelnünk a sebességre, mert ha lassan megyünk, nem érjük el a cél-platformot, ha viszont túl gyorsan, akkor egyszerűen átrepülünk az ellenőrzési pont felett.

Már az első résznek is komoly előnye volt, hogy a játékba épített szerkesztőnek köszönhetően gyakorlatilag folyamatosan jelentek meg a rajongók által készített pályák. Ez várhatóan most is így lesz, hiszen ezúttal se maradt ki a pályaszerkesztő, sőt, még tovább is fejlesztették, és már az egeret is lehet használni benne. Első ránézésre mondjuk nem a legegyszerűbb a kezelése, de kis gyakorlás után bele lehet jönni. A környezet (napkelte, napnyugta, stb.) kiválasztása után egy teljesen üres teret kapunk, ahol aztán mi alakíthatjuk ki az útvonalat a föld felszínén és alatta.

Pergő játékmenetével és látványos grafikájával remek kis játéknak ígérkezik a TrackMania, mely az arcade-faneket sokáig lekötheti. Én mindenesetre nagyon kíváncsian várom a teljes verziót...

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

TrackMania Sunrise

Platform:

Fejlesztő: Nadeo

Kiadó: Digital Jesters

Megjelenés: 2005. tavasz

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

trash17
trash17 [21]
Hi!Nagyon királyság a játék!Én még csak a demówal játszottam,de űberkomoly!Méltó folytatása az első résznek!Nekem eddig full bejött!
Az nem is látszik hogy az engine csak ráncfelwarrwa wan!& a multi is nagyon király,teljesen külön pályákat raktak bele abba is!
Underground 2 bekaphatod!:-O
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)