Évekkel ezelőtt jelent meg egy német fejlesztésű sci-fi MMORPG, mely rengeteg cyberpunk elemmel rendelkezett. Ez volt a Neocron, mely jó szerepjáték-rendszere ellenére se aratott túl nagy sikert. Természetesen ennek a programnak is megvolt a saját rajongótábora, így neki is álltak a készítők az első kiegészítőnek. Telt-múlt az idő, és a kiegészítő csak nem jelent meg, viszont bejelentették a folytatást, a Neocron 2-t. Lássuk, kiegészítő vagy valóban egy új játék lett-e belőle.
A Neocron 2 is ugyanabban a lepusztult 27. századi környezetben játszódik, mint elődje, azonban itt már nemcsak Neocron városát ismerhetjük meg, hanem Yorkot is bejárhatjuk. A cégek közötti harc most is folyik, így a második település megjelenésével végre beindulhatott a komolyabb háború is, melybe minden karakter bekapcsolódhat. A külső vadon még mindig a mutánsoktól hemzsegő terep, remek lehetőségeket kínálva a halálra.
A szerepjáték-rendszer szinte semmit se változott, igaz, ez már az első részben is nagyon jól sikerült, kár lett volna esetleg elrontani. Karaktergeneráláskor választhatunk a különféle szakmák közül – a négy főkaszt közül a legtöbb csak egyhez rendelhető hozzá, de van, melynél nagyobb a szabadságunk. A fő kasztok a Private Eye (magánnyomozó), a Spy (kém), a GenTank (emberi harcológép), és a Psi Monk (pszi használók). A maximális tulajdonságlimit miatt mindegyiknél megvan, hogy mi a maximum, amit elérhet, és merre érdemes fejlődni. Ki kell választani, mely cég alkalmazásában állunk majd. Ezek két hatalmas tömbbe csoportosulnak, az egyiknek York, míg a másnak Neocron a központja.
A képzettségrendszer se változott az eltelt idő alatt, ugyanúgy öt főtulajdonság van, és azonosak a hozzájuk tartozó képzettségek is. A fejlődésük is azonos, csak az fog szintet lépni, amit használunk.
A társadalmi rendszer az, ami komolyabb fejlődésen esett át. Most már igazi értelme van a különböző cégekkel való viszonyunknak, és ez nem merül ki annyiban, hogy kapunk-e tőlük feladatot vagy sem. A vadont felosztották területekre, ezekért harcolhatnak a karakterek. Ez a játék egy izgalmasabb része, hiszen itt nem a kiszámítható gép, hanem más játékosok ellen megy a harc. Kapott egy kellemes kis bevezető küldetéssorozatot is a játék, mely segít a kezdőknek megismerni a lehetőségeket és felfejlődni arra a szintre, hogy bekapcsolódhassanak a fő cselekményékbe.
A játék kezelése is maradt a régi, kicsit még mindig átmenet az FPS és a szerepjáték között. Ahhoz ugyanis, hogy egy célpontot támadhassunk, rajta kell tartani a célkeresztet. A probléma főleg az, hogy a legtöbb helyszín igen sötét, az ellenfelek pedig néha belerepülnek a falba.
A grafikai motor három éve se volt a legmodernebb csoda, de mára határozottan elavult lett, mégse cserélte le a fejlesztő csapat. Sötét, kidolgozatlan helyszínek, kis felbontású textúrák és gyenge karaktermodellek jellemzik sajnos. A hangok terén se jeleskedik a játék, itt még a korábban elég jó zenei aláfestést is lecserélték gyengébbre.
Összességében elmondható, hogy nem igazán érteni, mit csináltak az elmúlt három évben a fejlesztők, mert a Neocron 2 maximum egy kiegészítőnek elég, mint ahogy annak is indult a fejlesztés – egy új részhez mindenképp kevés. Azt hiszem, ez a jó ötleteket is tartalmazó cyberpunk játék egyszerűen el fog tűnni a süllyesztőben a mostani erős MMORPG mezőnyben.