Assassin's Creed Origins
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Dungeon Siege II

Augusztus közepén jön az akció-RPG újabb epizódja.

2005.07.26. 00:00 | szerző: Blade Runner | Előzetes

Hosszú várakozás és egy pár kiadási időpont csúszás után végre július 19-én bejelentették, hogy a Dungeon Siege második része aranylemezre került, így augusztus második felében már a boltokban is kapható lesz. Szerkesztőségünkbe azonban még a végleges verzió előtt érkezett egy előzetes tesztpéldány, így ez alapján megosztjuk olvasóinkkal tapasztalatainkat.

Dungeon Siege II

A játék indításkor az első feladat a saját karakter kiválasztása és beállítása. A saját karakterünk a korábbi játékkal ellentétben több fajból választható ki, amelyek nemcsak külső megjelenésbeli, hanem belső, tulajdonságbeli különbségeket is jelentenek. Ha a karakterünkkel elégedettek vagyunk, kezdhetjük a játékot. Először az elég jó minőségű, leginkább a WarCraft III-ra emlékeztető mozit nézhetjük végig (amelyek itt-ott keverednek a DS II saját motorjával készített részletekkel is), majd egy rövid küldetés alatt megtanuljuk az eredeti Dungeon Siege-re emlékeztető, és nagyon könnyen kezelhető karakter-, valamint csapatirányítást. A játékos egyszerre több karaktert irányít csapatszerűen, de az eredeti játékkal ellentétben ezek nem automatikusan kezdik gyapálni az ellenfelet, hanem a játékosnak kell kijelölnie a kivégzésre szánt zombit, csontit, egyéb szörnyet, más kártékony elemet, a Diabloban és más hasonló játékokban megszokott módon. (Az opciók között szerepel a klasszikus DS irányítás bekapcsolása is, így aki inkább a csapatra hagyja az ellenfél kiválasztását és automatikus elpusztítását, annak ez a lehetőség is a rendelkezésére áll.)

A különböző karakterek a játék folyamán egyre változatosabbakká válhatnak, ellentétben azzal, ahogyan azt a Dungeon Siege első részében megvalósították. Ahogyan a karakterek emelkedtek a ranglétrán az eredeti Dungeon Siege játékban, az azonos foglalkozású (íjász, harcos, természet- és harci mágus) karakterek a megjelenésüket leszámítva – azaz a belső tulajdonságaikat tekintve – teljesen azonosak voltak. Az új játékban viszont minden szintlépéskor a játékos tulajdonság-fejlesztési ponto(ka)t kap és eldöntheti, hogy a rendelkezésére álló pontokat melyik tulajdonság fejlesztésére fordítja. Így például a harcos kaszton belül is számtalan egymástól erősen különböző specializációjú karaktert lehet a játék végére összekattintgatni. Ehhez jön még ráadásul az is, hogy a régi játékból átvették a karakterek keverhetőségét is, így az új játékban is lehetőség nyílik arra, hogy harcos-íjászt, vagy természet-mágus harcost képezzünk ki, ehhez csupán arra van szükségünk, hogy a természet-mágusunk időnként felcserélje a varázskönyvét kardra, buzogányra vagy valami hasonló üsd-vágd szerszámra.

Dungeon Siege II

A játékban a karakterek a normál támadási lehetőségeken túlmenően néhány Powerrel (nevezzük Hatalomnak) is rendelkeznek. Ezek olyan képességek, amelyek rendkívül erősek, viszont csak ritkán (hosszú feltöltési idő után) alkalmazhatóak, így a játékosnak érdemes taktikusan azokra a pillanatokra tartogatnia, amikor egy különlegesen erős boss karakter, vagy egyszerre több erős ellenfél támadja a csapatot, és már minden veszni látszik.

A játék a próba verzió alapján elég jól nézett ki, bár az eredeti Dungeon Siege motor felett az azóta eltelt 3 évben eljárt az idő. A fejlesztőknek sikerült úgy feltuningolni a látványt, hogy ha nem is csúcs, de átlag fölötti még ma is a játék megjelenése. Az eredeti grafikus motor megtartásának másik kellemes velejárója, hogy míg 2002-ben a Dungeon Siege akkoriban átlagosan erősnek számító gépet követelt meg, hogy élvezhető minőségben és sebességgel fusson a játék, addig ma már a kezdő szintűnek számító gépek is bőven elégségesek a játék futtatásához. A játék zenéje és a hangok a szokásos magas színvonalon készültek el, így az eredeti játék rajongói ebben sem fognak csalódni.

Dungeon Siege II

A Dungeon Siege megjelenésekor kissé kilógott az RPG játékok sorából, inkább RPG elemekkel fűszerezett akciójátéknak lehetett nevezni. Az új rész néhány olyan elemet visszavett a palettára, amelyek közel állnak a klasszikus Diablo-szerű akció-RPG-khez, de egyúttal igyekeztek megtartani az eredeti Dungeon Siege újításait is. A végeredmény várhatóan egy szélesebb körben sikeres akció-RPG lesz, amely megtartva az eredeti rajongókat, várhatóan a Diablo/Sacred rajongók egy részét is meghódítja majd. ■

Dungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege IIDungeon Siege II
Dungeon Siege II
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Dungeon Siege II

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló