Hosszú várakozás és egy pár kiadási időpont csúszás után végre július 19-én bejelentették, hogy a Dungeon Siege második része aranylemezre került, így augusztus második felében már a boltokban is kapható lesz. Szerkesztőségünkbe azonban még a végleges verzió előtt érkezett egy előzetes tesztpéldány, így ez alapján megosztjuk olvasóinkkal tapasztalatainkat.
A játék indításkor az első feladat a saját karakter kiválasztása és beállítása. A saját karakterünk a korábbi játékkal ellentétben több fajból választható ki, amelyek nemcsak külső megjelenésbeli, hanem belső, tulajdonságbeli különbségeket is jelentenek. Ha a karakterünkkel elégedettek vagyunk, kezdhetjük a játékot. Először az elég jó minőségű, leginkább a WarCraft III-ra emlékeztető mozit nézhetjük végig (amelyek itt-ott keverednek a DS II saját motorjával készített részletekkel is), majd egy rövid küldetés alatt megtanuljuk az eredeti Dungeon Siege-re emlékeztető, és nagyon könnyen kezelhető karakter-, valamint csapatirányítást. A játékos egyszerre több karaktert irányít csapatszerűen, de az eredeti játékkal ellentétben ezek nem automatikusan kezdik gyapálni az ellenfelet, hanem a játékosnak kell kijelölnie a kivégzésre szánt zombit, csontit, egyéb szörnyet, más kártékony elemet, a Diabloban és más hasonló játékokban megszokott módon. (Az opciók között szerepel a klasszikus DS irányítás bekapcsolása is, így aki inkább a csapatra hagyja az ellenfél kiválasztását és automatikus elpusztítását, annak ez a lehetőség is a rendelkezésére áll.)
A különböző karakterek a játék folyamán egyre változatosabbakká válhatnak, ellentétben azzal, ahogyan azt a Dungeon Siege első részében megvalósították. Ahogyan a karakterek emelkedtek a ranglétrán az eredeti Dungeon Siege játékban, az azonos foglalkozású (íjász, harcos, természet- és harci mágus) karakterek a megjelenésüket leszámítva – azaz a belső tulajdonságaikat tekintve – teljesen azonosak voltak. Az új játékban viszont minden szintlépéskor a játékos tulajdonság-fejlesztési ponto(ka)t kap és eldöntheti, hogy a rendelkezésére álló pontokat melyik tulajdonság fejlesztésére fordítja. Így például a harcos kaszton belül is számtalan egymástól erősen különböző specializációjú karaktert lehet a játék végére összekattintgatni. Ehhez jön még ráadásul az is, hogy a régi játékból átvették a karakterek keverhetőségét is, így az új játékban is lehetőség nyílik arra, hogy harcos-íjászt, vagy természet-mágus harcost képezzünk ki, ehhez csupán arra van szükségünk, hogy a természet-mágusunk időnként felcserélje a varázskönyvét kardra, buzogányra vagy valami hasonló üsd-vágd szerszámra.
A játékban a karakterek a normál támadási lehetőségeken túlmenően néhány Powerrel (nevezzük Hatalomnak) is rendelkeznek. Ezek olyan képességek, amelyek rendkívül erősek, viszont csak ritkán (hosszú feltöltési idő után) alkalmazhatóak, így a játékosnak érdemes taktikusan azokra a pillanatokra tartogatnia, amikor egy különlegesen erős boss karakter, vagy egyszerre több erős ellenfél támadja a csapatot, és már minden veszni látszik.
A játék a próba verzió alapján elég jól nézett ki, bár az eredeti Dungeon Siege motor felett az azóta eltelt 3 évben eljárt az idő. A fejlesztőknek sikerült úgy feltuningolni a látványt, hogy ha nem is csúcs, de átlag fölötti még ma is a játék megjelenése. Az eredeti grafikus motor megtartásának másik kellemes velejárója, hogy míg 2002-ben a Dungeon Siege akkoriban átlagosan erősnek számító gépet követelt meg, hogy élvezhető minőségben és sebességgel fusson a játék, addig ma már a kezdő szintűnek számító gépek is bőven elégségesek a játék futtatásához. A játék zenéje és a hangok a szokásos magas színvonalon készültek el, így az eredeti játék rajongói ebben sem fognak csalódni.
A Dungeon Siege megjelenésekor kissé kilógott az RPG játékok sorából, inkább RPG elemekkel fűszerezett akciójátéknak lehetett nevezni. Az új rész néhány olyan elemet visszavett a palettára, amelyek közel állnak a klasszikus Diablo-szerű akció-RPG-khez, de egyúttal igyekeztek megtartani az eredeti Dungeon Siege újításait is. A végeredmény várhatóan egy szélesebb körben sikeres akció-RPG lesz, amely megtartva az eredeti rajongókat, várhatóan a Diablo/Sacred rajongók egy részét is meghódítja majd.