Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Sid Meier's Civilization IV

A klasszikus sorozat újabb epizódja karácsonyra várható.

2005.08.13. 00:00 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A számítógépek, és azon belül is a grafikus alrendszer fejlődése napjainkra elérte azt a pontot, hogy a 2D-s ábrázolás utolsó bástyái is meginogtak. A klasszikusan 2D-s fordulónkénti stratégiai játékok újabb nemzedéke, köztük a közeljövőben megjelenő Civilization IV is vadonatúj 3D-s játékmotort kapott.

Sid Meier's Civilization IV

A Civilization sorozat még a 90-es évek elején indult. A klasszikus játékmenet (az „elindulunk egy telepessel az újkőkor hajnalán, és onnan vezetjük végig a civilizációnkat napjainkig”) a negyedik kiadásban sem fog változni. A játéktervezők alaposan végigbogarászták a Civilization játékok eddigi tulajdonságait, és néhány olyan „szent tehén” is kikerült vagy megváltozott a játékban, amely a sorozat első változatától kezdve minden reinkarnációban megvolt. Egy példa erre a környezetszennyezés, amely nem sok stratégiát követelt meg a játékostól, csak annyit, hogy amint felütötte a fejét, akkor a szennyezés környékén lebzselő munkásait oda kellett küldenie és megkezdeni a tisztítást. Ahogy a játékban az idő haladt előre, úgy egyre több ilyen szennyezett terület keletkezett, amit a játékos igyekezett minél előbb eltakarítni, így a játék vége felé a munkások nyüzsgő hangyabolyként rohangáltak a területen ide-oda, tisztogatva a környezet-szennyezett kockákat.

Persze nemcsak kikerülnek tulajdonságok a játékból, hanem újabb érdekes lehetőségekkel is bővül majd a játékos stratégiai tárháza. Ilyen lesz például a vallás megjelenése. Hét nagy világvallás lesz a játékban, ezek mindegyike pontosan ugyanazt az előnyt nyújtja a játékosnak, ezzel is szeretnék elejét venni a vallási érzékenység miatt jelentkező esetleges problémáknak. A vallást nagyon szorosan beillesztették a játékmenetbe, így a diplomáciától a felderítésen keresztül a gazdaságig szinte minden területen érezhető lesz a hatása.

Sid Meier's Civilization IV

A 3D-s játékmotor lehetővé teszi azt is, hogy a játékos a nagyon közeli nézettől a globális nézetig és vissza fokozatmenetesen tud zoomolni, ez pedig a fejlesztőknek segített abban, hogy közeli nézet esetén a városok környékén láthatóak legyenek a városok épületei és a csodák is. Így például ha valahol felépítem mondjuk a piramisokat, akkor azok a globális nagy térképen is megjelennek az adott város mellett.

A játékmenetet igyekeztek lerövidíteni és gördülékenyebbé tenni, az eddigi több mint 500 forduló helyett 400 fordulós lesz a játék normál változata. Tervbe vettek még ezen túlmenően két játékstílust. Az egyik egy rövidített, ahol a játékos szinte végigszáguld a történelmen. A másik a hardcore rajongók kedvéért készített lassított játékmenet, itt a játékos akár napokig is játszhat egy-egy játékot. A változások nem kerülik el a technológiai fát sem. Az eddigi megoldással ellentétben a játékosnak nem kell minden egyes technológiát kutatnia ahhoz, hogy a technológiai fán előre haladjon, nagyon sok technológiánál elegendő, ha a játékos az egyik vagy a másik előfeltételét kutatja fel az adott fejlesztésnek, így a vállalkozó szellemű játékos átugorhat, kihagyhat általa kevésbé fontosnak tartott fejlesztéseket, amelyet vagy a későbbiekben kutat majd, esetleg más játékostól szerzi majd be.

Sid Meier's Civilization IV

A harci rész is komoly változáson esik át. Az egységeket összevonva mozgathatjuk a térképen, a nyertes csaták után pedig egységeink szerepjátékszerűen különböző hasznos tulajdonságokat szereznek. A tüzérség jellegű egységek (ágyúk, katapultok, stb.) az összevont és együtt mozgatott összes egységet megsebzik támadáskor. Ezzel a változtatással azt szeretnék elérni, hogy a játékosoknak érdekében álljon, hogy az erőit okosan szétszórja a térképen, ahelyett, hogy egy-egy kockára koncentrálná azokat. A támadási és védekezési programot is alaposan átdolgozták a fejlesztés során, így a jövőben nem fordulhat elő az az eset, hogy egy-két szerencsés kósza lándzsás csapat tönkrelyuggatja a páncélos hadseregünket. :-)

A fejlesztők azokra is gondoltak, akik a dobozból kikerülő játékot csak ugródeszkának tekintik saját ötleteik megvalósításához, így a ma már kötelezőnek számító térkép- és küldetésszerkesztőn túlmenően a teljes adatbázist (egységek, városok, kutatások, kormányformák nevei és tulajdonságai, stb.) és a legfontosabb programozható szabályrendszereket is módosítható formában készítették el. Akinek pedig még ez sem lenne elég, azoknak a teljes játékhoz hozzáférést nyújtó programozási felületet biztosítanak, ez utóbbival akár teljesen más játékká át lehet alakítani vállalkozó szellemű rajongóknak a Civilization játékot.

Sid Meier's Civilization IV

A fejlesztők a megjelenést az idei karácsonyi szezonra ígérik. ■

Sid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IVSid Meier's Civilization IV
Sid Meier's Civilization IV
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Sid Meier's Civilization IV

hozzászólások (1)

sulc
sulc 2005.08.21. 05:03
Jéééééééééj!

lesz ilyen is:)

(fsck 3d rendszer :\ )
ajánlott olvasnivaló