25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

TOCA Race Driver 3

Az autóverseny-sorozat harmadik része azt hozta, amit várni lehetett tőle.

Írta: Toya

Azt hiszem, ha egy cég az egyik játékának már a harmadik folytatását adja ki, annak oka kizárólagosan a program népszerűsége lehet a játékosok körében. A Codemasters is így járt el a TOCA Race Driver sorozat esetében, amely a most érkező új résszel már trilógiává bővült. Kíváncsi voltam, hogy a relatív rövid idő alatt, ami a második rész megjelenése óta eltelt, milyen újdonságokat és újításokat sikerült a harmadik részbe belepréselni. A sorozat második része számomra nagyon kellemes emlékeket idéz a számtalan játékmódnak, a felvonultatott sok-sok autónak és pályának, valamint a szenzációs történettel megáldott karrier módnak köszönhetően. Természetesen a harmadik rész már a dobozon előrelépést ígért a második részhez képest, hiszen a versenytípusok és a pályák száma a duplájára, a bajnokságok száma pedig a négyszeresére nőtt. Ehhez társult még a több vezethető autó, a jobb fizika, a részletesebb sérülési modell ígérete, így kíváncsian vágtam bele a tesztelésbe.

A telepítés után a Starforce védelemnél már megszokottá vált, ám meglehetősen terhes procedúrát kell végigjátszanunk az újraindítással és a lemezellenőrzéssel. Első indításnál meg kell alkotnunk saját karakterünket, akivel a későbbiekben versenyezni fogunk a különböző játékmódokban. Szerencsére bőven lesz lehetőségünk válogatni a játékmódok között, de ezeket inkább nézzük sorban. Egyik versenymód a World Tour, ahol Rick segítségével mindig a felkínált, egyre nehezedő bajnokságok valamelyikén kell helytállnunk. Természetesen a futamok között Rick ellát bennünket tanácsokkal, megismertet bennünket az autókkal, valamint a futamok alatt is segít bennünket a versenyzésben. A másik játékmód a Pro Career mód, ami talán még érdekesebbre sikerült, mint a World Tour. Itt lényegében nyolc eltérő versenystílusban (Classic, GT, Oval, Touring Car, Off Road, Open Wheel, TMS, Honda) és számtalan bajnokságban kell a lehető legjobb eredményt elérnünk, amiért jutalmul számtalan extra járműhöz juthatunk hozzá. Természetesen van lehetőségünk a már szokásossá játékmódokban is versenyeznünk, így a Free Race, a Time Trial versenyeken kívül még az interneten vagy helyi hálózaton kívül, osztott képernyőn is versenyezhetünk, ha úgy tartja kedvünk. Ezen a területen tehát egyértelműen jól teljesít a játék.

A grafika a második rész óta nem nagyon változott, inkább csak apróbb finomításokat végeztek a Codemastersnél, de ez is éppen elég, hogy rendkívül látványos dolgokkal találkozzunk. Nekem nagyon tetszettek a rally szakaszok, amelyek szerintem gyönyörűen sikerültek, de azt hiszem, mindenki megtalálja majd a játékban azt a pályát, amire elégedetten csettint majd. Az autók kidolgozása is részletesebb lett a második rész óta, és ez, figyelembe véve a lényegesen több felvonultatott járművet nem kis dolog. Természetesen az autókat szabadon törhetjük is, így nem szabad meglepődnünk, ha leszakadó motorháztetővel, behorpadó lökhárítóval, defektes kerekekkel vagy éppen kiszakadó futóművel találkozunk.

Mindezek a látványos törések nem sokat érnének, ha a fizikában nem vehetnénk észre a változásokat. Szerencsére a TOCA Race Driver 3 esetében erre is figyeltek a Codemasternél, így minden ütközésnél, koccanásnál érdemes odafigyelnünk, mert az autónk rongálódik. Előfordulhat, hogy a kisebb sérülések esetén csak a teljesítményünk romlik (elveszítjük a motorerőt, vagy a felfüggesztés szenved apróbb sérüléseket), de az is megtörténhet, hogy a verseny feladására kényszerülünk egy súlyosabb balesetet követően. Természetesen ezen kívül még olyan fontos dolgokra is kellő gondot fordítottak a fejlesztők, mint a gumik melegedése vagy a szélárnyékban autózás, hogy csak néhány dolgot emeljek ki a teljesség igénye nélkül. A fizika területén azonban nincs minden rendben a játékkal. Néhány szériában az autók viselkedése kiábrándító (számomra ilyen volt a rally Audi S1-es), ez különösen annak fényében meglepő, hogy más versenysorozatban indulva viszont minden kanyarvétel egy külön élményt jelent. Amivel szintén nem sikerült egész teszt alatt megbékülnöm, azaz esős időjárásban zajló versenyek.

Már a fizikában található hiányosságok is csorbítják a játékélményt, azonban van még néhány olyan negatívum, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Első, amit feltétlenül meg kell említeni, az a gépi ellenfelek viselkedése. A második részben a MI rendkívül élvezetesen, ugyanakkor óvatosan versenyzett velünk, nos, ezt a harmadik részben elfelejthetjük. Számtalanszor szitkozódunk majd a hátulról körültekintés nélkül érkező és a mi autónkat kitaszító gépi ellenfelek miatt, de idegeskedünk majd azért is, amikor a kanyarokban indokolatlanul lassú tempóba fordulnak a gép által irányított ellenfeleink. Sok idegeskedésre ad okot az értelmetlen és logikátlan büntetési rendszer, aminek minden esetben mi leszünk a kárvallottjai. A billentyűzettel autóversenyzőknek is akadhatnak gondjaik a programmal, bár csak néhány nagyon erős versenyautó irányítása nehézkes gombokkal. Az autók túlnyomó részének a vezetése kormánnyal és billentyűzettel is egyaránt élményt jelent. A hangokról sincs túlságosan hízelgő véleményem, azonban azt hiszem, az itt tapasztalható hiányosságok tűnnek majd fel legkevésbé a játékosok számára.

Összességében azt mondhatom, hogy azt kaptam a programtól, amit vártam. Egy hosszú játékidőt biztosító, érdekes versenyekkel színesített autóverseny játékot, amelyet szívesen tölt be az ember egy félórára mindenféle előzetes gyakorlás és felkészülés nélkül is. Nagyszerű dolgokkal bővült a játék a második rész óta, amelyek miatt dicséretet érdemelnek a Codemasters fejlesztői. Gondolok itt elsősorban a kibővített és jól elkészített autóbeálltás részre, de megemlíthetném a rengeteg pályát, bajnokságot és autót is. Talán az egyetlen dolog, ami számomra nagyon hiányzott az a történeti szál, ami a második részben a legjobban tetszett – azonban szerencsére ebben a részben is van célja a versenyzésünknek... Hogy micsoda? Nem lövöm le a poént, inkább azt tanácsolom mindenkinek, játssza végig saját maga a játékot.

Bátran ajánlom mindenkinek a játékot, aki kicsit is érdeklődik az autóversenyek világa iránt, és szívesen tölti könnyed versenyzéssel az idejét offline vagy online, de a szimulátorok iránt nyitott játékosok is biztosan jó mókának találják majd a versenyzést a TOCA Race Driver 3-mal.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
grafika
8
hangok
6
játszhatóság
7
hangulat
7
Pozitívumok
  • Jól fut gyengébb gépeken is
  • Nagyszerűen paraméterezett fizika
  • Látványos törések, amelyek hatnak az autó viselkedésére is
Negatívumok
  • Néhány nehezen irányítható autó
  • Ostobán viselkedő gépi ellenfelek
  • Néha érthetetlen és bosszantó büntetések

További képek

  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3
  • TOCA Race Driver 3

TOCA Race Driver 3

Platform:

Kiadó: Codemasters

Forgalmazó: Automex

Megjelenés:
2006. tél PC
n/a: PS2

Minimális rendszerigény: Pentium 4/Athlon 1,5 GHz, 512 MB RAM, 64 MB-os 3D kártya, DVD-ROM, 6 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!