A Funcom a tavalyi E3-on mutatta be először az Age of Conant, ami abban az évben nem keltett különösen nagy visszhangot. Az idei show-n viszont több díjat is elvitt az amúgy sem gyenge MMORPG mezőnyben.
Az Age of Conan története természetesen Robert E. Howard történeteiből és az ezek alapján készült filmekből megismert sötét, barbár világban játszódik, a főhős feladata a játékban elűzetése után a trón visszaszerzése és megtartása. Az MMO akció-RPG játék különlegessége hogy az alkotók kezdetben egy 10-15 óra játékidőt biztosító single player történeten keresztül vezetik be a játékost a Conan univerzumba, hogy ezután bekapcsolódhasson az MMO világba. A karakterünket a játék elején a regény világának négy rasszából választhatjuk ki, mesterséget is rendelhetünk hozzá, és a képességeink persze a single és multiplayer játék folyamán is fejlődnek. A készítők büszkén mutatták be a részletes karakterszerkesztő funkciót, melyben a többi RPG-hez hasonlóan hősünk kinézetének rengeteg paraméterét csúszkákon állíthatjuk, így teljesen egyénire szabhatjuk azt.
A Hyborian Adventures harcrendszerét harcművészek közreműködésével fejlesztették ki, amit a bemutatón a közelharc mozdulatain demonstráltak a fejlesztők. Először is a közelharc inkább a brutalitásról, mint a gyorsaságról szól, ami valóban illik a Conan történetekhez. Nem sok játékban irányíthattuk eddig a főhős ütéseit szinte egyenként, itt ez lesz a helyzet, hiszen a karddal különböző irányokból lesújtva kombókkal és különféle trükkökkel taglózhatjuk vagy akár fejezhetjük le az ellenfeleket. A kombinációk egy része, mint például a körkörös csapás akkor hasznos, ha túlerő ellen küzdünk, de általában mindegyik elég látványos lesz ahhoz, hogy szívesen használja az ember különösebb ok nélkül is. Nem csak közelharcra lesz persze lehetőség: íjakat is használhatunk a játékban, akár lóhátról vagy tüzes nyilakkal is, és a mágia is szerves része lesz a játékmenetnek.
A multiplayer szakaszban kooperatív és egymás elleni harc is szerepel, valamint némi stratégiát is becsempésztek a játékba: mind a játékosok, mind az NPC-k építhetnek városokat, különböző épületeket, amelyek például katonákat állítanak elő, akik a játékos oldalán harcolnak és szintén stratégia-szerűen irányíthatók is lesznek.
A játék különleges világa és tavaly óta rengeteget javult grafikája miatt több laptól is megkapta a 2006-os E3 legjobb MMORPG-jének járó díjat. Az Age of Conan béta tesztelése június végén kezdődött, a tervek szerint a boltokba az idei év utolsó negyedévben kerül.