25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Látogatóban a 3dBrigade-nél

A F.E.A.R. kiegészítőjéhez segédkező hazai grafikai csapatot kerestük fel.

Írta: Dino

A közelmúltban jelent meg a F.E.A.R. első kiegészítője, az Extraction Point. Aki belelapozott a kézikönyvbe, vagy türelmesen végignézte a játék végén a készítők listáját, az bizonyára meglepődve vehette észre, hogy mennyi magyar név szerepel benne. Nos, ennek az oka, hogy a hazai 3dBrigade csapat külsős megbízott cégként rengeteget segédkezett a fejlesztőknek. A játék forgalmazója kisebb látogatást szervezett a csapat óbudai főhadiszállására, ahol többet is megtudtunk munkájukról.

Mint Kundra Viktor projekt menedzsertől megtudtuk, a 3dBrigade-et pár évvel ezelőtt Vámosi Zsolt és Kádi Gábor hívta életre. Mára egy 40-50 munkatárssal dolgozó, folyamatosan növekvő, bővülő céggé nőttek, Zsolték külföldi kapcsolatainak és költséghatékony munkájuknak köszönhetően elég sok megbízással. Így kerültek kapcsolatba a F.E.A.R. kiegészítőjének fejlesztőivel is, akik próbamunka után nagyobb megbízást is adtak nekik.

Az Extraction Pointhoz elsődlegesen környezeti objektumokat és járműveket terveztek a 3dBrigade-nél. Így például a kápolna teljes berendezése, illetve a kórházi szint számos bútora, kisebb-nagyobb tárgya készült náluk (ennek köszönhetően egy-egy eldugott helyen easter eggként magyar felirattal is találkozhatunk...). Az objektumok mellett motion capture felvételeken is dolgoztak: a fejlesztők megküldték, milyen mozgássorozatokra lenne szükségük, a 3dBrigade-esek pedig színészt válogattak, a próbafelvételeket kiküldték, majd miután pozitív visszajelzést kaptak, rögzítették a mozgásokat. (A mocaphez amúgy a Digital Realityvel közösen azt a Vicon 8 berendezést használják, melyet öt évvel ezelőtt mi is bemutattunk oldalunkon.)

Leültünk az egyik vezető grafikussal, Vékony Csabával is beszélgetni, aki többek között elmondta, hogy a projekt indulásakor igazából még nem tudták pontosan, mit is várnak tőlük a fejlesztők. Megkapták a feladat leírását, neki is láttak a munkának, az első objektumokkal kapcsolatos egyeztetés aztán kicsit elhúzódott, de utána már gördülékennyé vált a kommunikáció a két cég között. Különleges elvárás volt, hogy a magas poligonszámú modellekből kellett normal mapet számolni (esetleg egyszerűbb objektum esetén a bump mapből). A feladat kézhez kapásakor fotók érkeztek, melyek alapján a textúrákat is itthon készítették, emellett pedig természetesen azt is specifikálták a fejlesztők, hogy mennyi poligont illetve mekkora textúrákat használhatnak.

A F.E.A.R. Extraction Point mellett az idén megjelent játékok közül még a Heroes of Might and Magic V átvezető animációi, a Desperados 2 NPC-jei és mocap felvételei, valamint az Evolution GT objektumai készültek a 3dBrigade műhelyében. Ezzel persze még koránt sincs vége a listának, csak a titoktartási kötelezettség miatt másról még nem ejthettek szót. Korábbi munkáik közül kiemelhető az Afrika Korps vs Desert Rats, a Breed és a Sudden Strike 2 átvezető animációi, és dolgoztak a hamarosan megjelenő War Front játék járművein, objektumain is a Digital Reality számára.

Ahogy a fentiekből kitűnik, a hazai játékfejlesztő csapatok mellett egy grafikai stúdió is kezd nevet szerezni magának a nemzetközi piacon. Ezúton kívánunk nekik még több megrendelést, és további növekedést!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • A 3dBrigade főhadiszállása
  • Balról jobbra: Balla Gábor, Csehovics Gergely (G.I.Gig), Vékony Csaba, Mayer Péter, Kundra Viktor
  • Az épület aulája
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!