A távol-keleten az NCsoft talán a legnagyobb online szerepjátékokkal foglalkozó cég, programjai igen széles skálán mozognak, az inkább akció-RPG-ktől kezdve egészen a hardcore RPG-ig minden megtalálható rajta. Itthon is ismert több programjuk is, ilyen a Lineage II és az RF Online, de ott a havidíj nélküli Guild Wars is. Legújabb üdvöskéjük az Aion, mely sok új elemet hoz majd a stílusba.

Kezdetben az Aion világa egységes volt, de egy katasztrófa, melyet nagy valószínűséggel a Chun és a Ma harca idézett elő, kettészakította, a két felet most a Tower of Eternity köti össze. A túlélőket egy újabb probléma is fogadta: felébredt a harcias Yong faj, mely az Abyssba volt száműzve, és most bosszút akar állni korábbi legyőzőin, akik amúgy is komoly háborút folytatnak egymás ellen.
A játékos két faj közül választhat majd, a Chun és a Ma közül, melyek nem egyértelműen egy jó és egy gonosz oldalt jelképeznek, inkább a szürke két árnyalatai. A karaktereket teljesen egyedivé tehetjük majd, testfelépítésüket egy rendkívül komplex rendszerben állíthatjuk be, mely szinte kizárja az egyforma kinézetet. Felszerelésünk is azonnal látható lesz, sőt akár egyedien színezhetjük is a darabokat.
Mindkettő egy angyalszerű szárnyas faj, így a térkép sem egy sík, hanem két félgömbszerűség, melyet a torony köt össze. Sok olyan helyszín van – repülő kastélyok, szigetek az égben –, melyeket csak így lehet majd megközelíteni. Komoly szerepet kapnak majd a légi harcok is, itt is összemérhetik tudásukat a játékosok, a harmadik dimenzió pedig egész új lehetőségeket jelent majd.

A szerepjáték rendszerről egyelőre nem sokat lehet tudni, az ígéretek szerint minden kaszt kellően egyedi lesz, és ez a videók alapján egyelőre így is tűnik. Az egyedi fejlődési rendszer pedig garantálja majd, hogy sokféle út közül választhassunk majd, ne legyen karakterünk ebben sem ugyanolyan mint a többiek. A felszerelés is változatos és sokrétű lesz, igyekeznek elkerülni azt a gondot is, hogy minden alacsony szintű karakter teljesen ugyanolyan felszerelésben rohangál. A küldetések végre nem az "ölj meg ennyi lényt ennyiszer" szintre korlátozódnak, mint például az RF Online-ban, érdekes és változatos feladatokkal küzdhetnek meg a játékosok az ígéretek szerint.
Igen érdekes, ún. PvPvE rendszert kap a játék, melyben nemcsak a barátságtalan környezet, hanem a három faj egymás ellen is harcol majd. Külön érdekessége lesz a játéknak, hogy a szervereken akár különbözően is alakulhatnak az események, hisz ha az egyik helyen a Ma sokkal aktívabban gyűjti a kristályokat, lehet, hogy felfedeznek egy új fajtát, mely erősebb az eddiginél, és ez előnyt jelent nekik. Máshol pedig lehet, hogy a sokat vadászó Chun karakterek addig ölik a bébi sárkányokat, míg elő nem kerülnek a szülők, ez pedig nehezebb harcokat jelent új, eddig nem látott tárgyakért.
A grafikáról a Crytek motor gondoskodik, mely már korábban is bizonyította, hogy igencsak élethű helyszíneket képes megjeleníteni. Most a fejlesztőknek hála még csodásabb helyeket varázsolnak vele elő, gyönyörű, máshol pedig sötét és fenyegető helyszínekkel.

Ha minden ígéretet beváltanak a fejlesztők, egy gyönyörű és hangulatos játékot kapunk majd, mely rengeteg újszerű elemmel gazdagítja az MMORPG-k palettáját. Biztos vagyok benne, hogy más játékoktól is átcsábítják az embereket ezek az újszerű kihívások.