A PlayStation 3 nyitócímei között arányait nézve igen sok autós játék volt, azonban a legjobban sikerült egyértelműen az Evolution Studios fejlesztésében készült Motorstorm volt. Egy vérbeli arcade terepversenyt készítettek, változatos járművekkel, igaz, kicsit kevés pályával.
A játék egyszemélyes játékra mindössze egy karrier-módot biztosít, a hasonló programoktól eltérően nem kapjuk a megszokott "quick race" vagy "time trial" lehetőségeket. A keretsztori - már amennyiben ilyenről beszélhetünk - szerint egy fesztivál folyik egy sziklákkal tűzdelt helyszínen, ahol különböző autóversenyekre kerül sor az összegyűltek számára. Ennek megfelelően jegyeken láthatjuk az aktuálisan teljesítendő versenyeket - egy ilyenen 1-4 darabot -, melyeken a dobogón kell végeznünk, hogy pontot kapjunk, és elérhetővé tegyük a következő pályát vagy jegyet. Minden új jegy bizonyos pontszámot elérve vagy például az összes megelőző versenyt az első kettőben teljesítéssel lesz választható. Tehát a hagyományos "unlockolós" játékformát jelenti a karrier-mód, de jól is van ez így, bevált módszer ez, és kell, hogy megfelelő kihívás is legyen a játékban.
A Motorstormban hétféle járműosztályból választhatunk: motor, ATV (gyakorlatilag quad), buggy, rally autó, "sárdöngölő" (mud plugger), kis- és nagyteherautó (nyerges vontató). Kezdetben minden típusból 1-2 fajta áll rendelkezésre, míg mindet unlockolva 4-5 darab alkotja majd a választékot a kategóriákban, melyek mindegyikéhez változatos festések közül is választhatunk. Az egyes osztályokon belül azonban inkább csak külsőre különböznek a járművek, a versenyzés során nem érződik köztük különbség. A futamok során legtöbbször nem lesz szabad választásunk, és maga a pálya határozza meg, hogy éppen melyik kategóriából kell választanunk. Az osztályok között természetesen rengeteg eltérés van: a motor aránylag gyors, jól lehet ugrani vele, de nagyobb járművek ellen nehéz dolgunk lesz, simán fellökhetnek. Az ATV-t szintén fel tudják borítani, de stabilabb a motornál. A mud plugger nevének megfelelően saras terepen érzi jól magát, ellentétben például a rally autóval, melynek sima talaj kell a gyors versenyhez – ellenben azon utolérhetetlen, a leggyorsabb jármű a mezőnyben. A kamionok pedig lassúak ugyan, de masszívan mennek előre az úton bármilyen körülmények között.
Pályákból szintén hét darab van, mely sajnos elég kevés és hamar ismétlődővé is válik, még annyi változatosság sincs bennük, hogy egy-egy alkalommal ellentétes irányba kellene menni rajtuk. Igaz, a szakadékok, szintkülönbségek ezt nem is nagyon tennék lehetővé. Szerencsére színesíti a dolgot az, hogy mindegyik helyszínen rengeteg alternatív útvonal van, így elég sokáig változatos versenyeket futhatunk. Hiszen egy könnyű kis motornak egész más talaj és útvonal az optimális választás, mint egy teherautónak, mely például a motorral ellentétben nem igazán alkalmas ugrálásra, ellenben sokkal jobban bírja a sarat. A pályatervezés nagyszerű, valamilyen szinten még gondolkodásra is készteti a játékost, hogy megtalálja a számára éppen megfelelő útvonalat. Mely lehet, hogy például hosszabb, mint amelyet a többiek választanak, de az aktuális járgánnyal mégis gyorsabban teljesíthető. Számos helyen tereptárgyak is nehezítik az előrehaladást: az út közepén álló sziklák, autóroncsok, hordók, kis fabódék kerülnek néha elénk, melyeket vagy kikerülünk, vagy az esetleg előtte lévő rámpa segítségével átugrunk, rossz esetben pedig beléjük szaladva összetörjük járművünket. (És itt előjön az arcade játékok egyik tipikus hibája is: egy oszlopba hajtva azonnal megáll autónk, ahelyett, hogy kidöntenénk az oszlopot...)
Bizonyos futamok során csak egyféle járműosztály indul, de a legtöbb esetben vegyesen vannak az indulók, akár motorosok is versenybe szállnak rally autók és kamionok ellen ugyanazon a helyszínen. Szerencsére mindez nem ront a játékélményen, úgy találták ki az egészet, hogy ha megfelelően ügyesek vagyunk, az általunk vezetett járművel nyerni tudjunk, még ha elsőre kilátástalannak tűnik is. Egy-egy hibánk amúgy végzetes lehet helyezésünkre vonatkozóan, versenytársaink pillanatokon belül be tudnak érni, de ha jól manőverezünk, jó esetben még a cél előtt visszavehetjük dobogós helyezésünket. Ebben segítségünkre lehet a turbó is, melyet korlátozottan használhatunk, azonban egy idő után újratöltődik. Viszont nem árt vigyázni, túlhasználata esetén járművünk egy látványos robbanás kíséretében darabjaira esik.
A versenyek megnyeréséhez bizonyos mértékű agresszió is szükséges, versenytársainkat nem árt néha leszorítani az útról, vagy motoros társainkat fellökni. Azonban az MI vezérelte is ellenfeleink sincsenek híján az efféle mocskos kis trükköknek, így ne lepődjünk meg, ha mi repülünk a szikla széléről a szakadékba. A motorosok és ATV-sek amúgy külön mókát is jelentenek, ők kezükkel segíthetik le hasonló járműveket használó ellenfeleiket a földre, esetleg integethetnek dühösen vagy fenyegetően a mögöttük haladóknak. A motorról leesve karakterünk a fizikai motornak köszönhetően rongybaba módján, látványos lassítás kíséretében repül a tehetetlenségnek és gravitációnak megfelelően a talaj irányába.
A grafika egyszerűen lélegzetelállító, félelmetes az a részletesség, mely megfigyelhető mindenhol. A különböző felületek - kavicsos talaj, deszkák, sártengerek - hihetetlenül jól néznek ki, néha már a fotórealisztikusság határát súrolva. A sarat ráadásul kerekünkkel fel is verjük hátra, mely a minket követő kamerát látványosan össze is mocskolja, néha nehézzé téve rálátásunkat a helyszínre. Aztán persze lassan lecsorog a sár, de az ezt kísérő effekt szerintem igen jól sikerült, kb. mint a Formula One: Championship Editionben az eső. Kisebb hibák azért felfedezhetőek, egyes árnyékok textúrája például meglehetősen elnagyolt, pixeles lett.
A zenével és hangokkal nincs probléma, ahogy az manapság szokott lenni, egy rakás (szám szerint húsz) számot licenceltek a készítők játékukhoz különböző rockegyüttesek repertoárjából, mint például a Nirvana, a Monster Magnet vagy a Slipknot. Játék közben ugyan ez kicsit kevésnek bizonyult, az ismétlődésekkel elég hamar összefutottam. Az irányításban jól ki lehetett használni gázadásra a SIXAXIS kontroller újfajta ravaszgombjait. A program támogatja a döntésérzékeny irányítást is, azonban ezzel a tesztelés rövid ideje alatt nem sokat kísérleteztem, inkább a pályák megnyerésére koncentráltam, mint a másfajta irányítás elsajátítására. Multiplayer játéklehetőséget is biztosít a Motorstorm, hálózatban vagy online játékban mérhetjük össze képességeinket más játékosokkal. Nagy-nagy bánatunkra azonban az osztott képernyős játékmód teljes mértékben kimaradt belőle.
Azt hiszem, minden túlzás nélkül kijelenthetem, hogy a Motorstorm jelenleg a legjobb arcade autóverseny, szépen demonstrálva a PS3 képességeit. Egy olyan játék ez, mely akár az új konzol megvásárlására is rábírhatja a stílust kedvelő játékosokat. Ha pedig belegondolunk abba, hogy a mai PlayStation 3 játékok még csak töredékét használják ki a gép teljesítményének, igen kíváncsian várhatjuk, mi lesz az Evolution Studios következő fejlesztése, hova tudnak fejlődni mostani játékukhoz képest.