25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Fallout 3

45 perces bemutatót láthattunk az E3-on a Bethesda játékából.

Írta: bp 27 hozzászólás

1997. szeptember 30-án remegett bele először a világ egy álom beteljesülésébe, esetünkben Timothy Cain dédelgetett édesgyermekének, a Falloutnak megjelenésébe. És bár a játék pénzügyileg képtelen volt kiemelkedő eredményt felmutatni, a szaksajtó és főleg a keményvonalas játékos-társadalom egyből a házioltárára emelte. A magával ragadó, és nem utolsó sorban egyedi atmoszférájának köszönhetően lassacskán igazi underground játékként tekinthettünk rá, amit egy évvel az első rész megjelenése után annak folytatása követett. Az eredetileg PC-s platform azután jó néhány mellékvágány és egy konzolos kitérő után most visszatér közénk - immáron a Bethesda tolmácsolásában.

Miután az eredetileg a játékot kiadó és a kiadási jogokat birtokló Interplay bekrepált, kénytelenek voltak megszabadulni a még pénzt érő szellemi termékeiktől - amibe többek között a Fallout név és univerzum is beletartozott. Így jutott hozzá - nem egészen pontosan 3 évvel ezelőtt - a játék fejlesztési jogaihoz a Bethesda Softworks. A munkálatok az akkor még javában fejlesztés alatt álló The Elder Scrolls IV: Oblivionnel párhuzamosan kezdődtek meg, eleinte kisebb csapattal, főként a világ és látványtervek kidolgozására koncentrálva. Azután folyamatosan szivárogtak át az új munkaerők a Falloutos csapathoz, míg végül az Oblivion megjelenését követően minden erőforrást a Fallout 3-ra összpontosítottak. Napjainkra tehát elmondhatjuk, hogy bő két és fél éves procedúra eredményeként egy 45 perces demonstrációt láthattunk Todd Howard, a Bethesda executive producerének előadásában.

A prezentációra egy nagyjából 25 férőhelyes, moziteremre hajazó szobában került sor. A moziszékek elé szerelt két hatalmas LCD TV, és egy 5.1-es hangrendszer biztosított mindenkit arról, hogy a lehető legkényelmesebb környezetben, a legtökéletesebb felszereléssel prezentálják nekünk a játszható Fallout 3-at. A teljes demonstráció egy X360 készüléken zajlott.

Miután a mobiltelefonok elnémultak és a világítás is elhalványult a teremben, Todd vette kezébe az irányítót, és narrált végig a játék intro videóján. A bemutatott anyag egyébiránt teljes mértékben megegyezett azzal az ízelítő trailerrel, ami a múlt hónapban napvilágot látott, és mi is beszámoltunk már róla. A Bethesda vezér egyetlen hozzáfűznivalója az volt, hogy a látott események voodoo varázslat és renderfarm nélkül, kizárólag a játék motorját felhasználva készültek. Ezután karaktergenerálás következett, amit csak szóban hallhattunk - hiszen a játék már egy előre elkészített karakterrel indult. Todd azonban hangsúlyozta, hogy a játékos teljes mértékben személyre szabhatja karakterét, és az Oblivionhöz hasonlóan, de annál sokkal nagyobb mértékben határozhatja meg főbb (és kevésbé főbb) stílusjegyeit. A már kiadott képekből szembesülhettünk vele, hogy a játék belső nézetet használ - ami nem meglepő, tudván, hogy a már emlegetett Oblivion egy kicsit felpiszkált és továbbfejlesztett motorja duruzsol alatta. Viszont bemutatásra került a játék külső nézetes módja is, ahol a kamera akár teljesen függőleges pozícióba is állítható - így elérhető, hogy a játék megjelenítésében is hasonlítson az eredeti Falloutokhoz. A két mód közötti váltást a játékos bármikor egyetlen gombnyomással megteheti.

A kerettörténet az eredeti részben már megtörtént 2077-es nukleáris katasztrófán alapul (ahol egy világméretű konfliktusnak köszönhetően atomsugárzásba borul a Föld majdnem teljes felszíne), és a játék világa is nagyban hasonlít rá: Ron Pearlman jellegzetes narriációjának segítségével nyerhetünk betekintést az elsivatagosodott, és Wastelandként elhíresült nyílt és kietlen területekbe és a nevezetességeiknek köszönhetően felismerhető, ámbátor totálisan kiégett nagyvárosokba. Az egyetlen hely, ahol a túlélők biztonságra lelhettek, az a Vault-Tec Corporation által tervezett atombiztos high-tech bunkerek, amelyek hermetikusan elszeparálva a világtól és a levegőben terjengő sugárzástól, saját kis ökoszisztémát hoztak létre. Ezekben a Vaultokban generációk születhetnek, élhetnek és halhatnak - ezen generációk egyik legifjabbak tagja lesz a játékos is. 200 évvel a katasztrófa után kapcsolódunk be a történetbe, a 101-es Vault főmérnökének fiaként, ahol a cselekményszál középpontjában apánk hirtelen távozása áll. A feladatunk az lesz, hogy kiderítsük, miért és hová ment az első és egyetlen ember, aki 200 év óta először hagyta el a 101-es Vaultot.

A játék első pár órájában megismerkedhetünk a játék főbb irányítási mechanikájával, beszélhetünk a még ekkor jelen lévő apánkkal (akinek szinkronhangja Liam Neeson lesz, és arca dinamikusan változik aszerint, hogy milyen karaktert generáltunk), és elsajátíthatjuk az övünkre szerelt Pip Boy segédeszköz kezelésének fortélyait. Pip Boy lesz hűséges társunk és vezetőnk a játék során, tulajdonképpeni mindenesként itt követhetjük soron a statisztikáinkat, itt cserélhetünk fegyvert, és a fejlődési rendszert, skilleket, perkeket is ezen szerkezet segítségével tarthatjuk számon. Miután beütött a krach, és apánk eltűnt, a feladatunk az lesz, hogy felkutassuk, és kiderítsük indítékait.

Nem sokkal tehát a játék indulása után mi is a szabadban találjuk magunkat - hatalmas és nyitott világban, teljes mozgásszabadsággal. Bármi, ami a képernyőn megjelenik a távolban, megközelíthető, megnézhető és megmászható. Köszönhetően a sugárzásnak, különféle mutánsok és furcsa lények hada lepte el a felszínt, így amíg városról városra járunk, egy percig sem leszünk biztonságban. Elő tehát az első kéznél lévő fegyverrel, és odadurrantani a ránk leselkedő veszélyforrásoknak. A harcrendszer ugyan teljesen megújult, ám a Bethesda teljes mértékben igyekezett tiszteletben tartani a Fallout sorozat régi értékeit, aminek köszönhetően a valós időben zajló, belső nézetes öldöklést bármikor megállíthatjuk, és testrészek szerinti támadási pontokat határozhatunk meg (ez a Vault-Tec Assisted Targeting System, vagyis a VATS). A megjelenő százalékpontok alapján fogjuk megcsonkítani vagy lebénítani az ellenfelet - mely során a program figyelembe veszi tulajdonságainkat és a kezünkben tartott fegyverünket (marad tehát a Falloutra jellemző nagyfokú brutalitás és vérontás - sőt, új elemként a káromkodások is bekerültek a párbeszédekbe).

A néhány szabadon kószáló ellenfél legyőzése után máris egy Megaton nevű szeméttelepen találtuk magunkat - ez egy olyan ócskavasból és hulladékból épült város, mely egy fel nem robbant atombomba köré épült. Itt demonstrálták nekünk a küldetésrendszert és a párbeszédek fontosságát - a játék nonlineáris mivoltát. Az Oblivionnel ellentétben ugyanis itt valódi elágazások lesznek, és a játékos döntéseitől függően akár komplett területek nyílhatnak meg, vagy maradhatnak zárva. Már egy egyszerűnek tűnő párbeszéd is számos alternatívával bírhat - Megaton városában mindjárt meg is kapjuk az első példát erre: egy ismeretlen azzal bíz meg minket, hogy robbantsuk fel a bekrepált atombombát. A döntés a miénk: rajtunk áll, hogy megtesszük-e vagy sem. Ha robbantunk, a város a föld színével lesz egyenlő, cserébe az idegen elvezet minket Tenpenny Towers városába. Ha viszont értesítjük a sheriffet, és ezáltal nem történik meg a robbanás, az új várost és annak küldetéseit soha nem fogjuk megtalálni. Az ilyen és ehhez hasonló számtalan elágazásnak köszönhetően a játék többféle befejezéssel is bír majd.

Washington városába egy csatornán keresztül vezetett az út, ahol óriási mutáns hangyák és szuperbehemót ellenfelek tanyáztak. Így nem csoda, ha komolyabb fegyverek bevetésére volt szükség. A demonstráció kedvéért az előre a postaládába készített fegyverek igazán impresszívnek és hatásosnak bizonyultak: igazi effektorgiát produkálva kápráztattak el bennünket. Nem szabad elfelejteni, hogy a fegyverek elhasználódhatnak, és teljesen használhatatlanná is válhatnak. Ennek érdekében cserélhetőek lesznek az alkatrészeik, illetve feljavíthatjuk majd őket. Ugyanígy a statisztikáinkra is nagy hatással lesz minden cselekedet illetve környezeti történés: nukleáris hordó felrobbanásakor sugárfertőzöttebbek lehetünk, a megivott víz tisztaságától pedig felgyógyulhatunk. A sugárzás mértékére egyébként folyamatosan figyelnünk kell majd, mert ennek függvényében lassulhatunk, vagy egyes képességeink gyengülhetnek, a legrosszabb esetben pedig bele is halhatunk. Természetesen folyamatos utánpótlásokkal könnyedén életben maradhatunk.

A végjáték előtt bemutatásra került még a szövetséges játékosok bevonása is a játékmenetbe - ironikus módon ezúttal mi csatlakoztunk egy ellenálló csoporthoz a város külső részében. De fontos lehet észben tartanunk, hogy a statisztikáink nagymértékben kihatással lesznek majd a csapattoborzó képességeinkre is.

A 45 percnyi játék után határozottan kellemes élményekkel távoztunk, és bár sok minden kicsit más interpretálásban került tálalásra a Bethesda részéről, azért legbelül valahol ez mégiscsak egy Fallout volt. És azért talán ez a legfontosabb. A jövő őszi PC, PS3 és X360 megjelenésig még bő egy év fejlesztési idővel számoló Bethesda számára adott minden lehetőség, hogy egy kiváló, valóban mély, és méltó Fallout részt készíthessen. Mi pedig izgatottan várjuk a végeredményt

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Fallout 3
  • Fallout 3
  • Fallout 3
  • Fallout 3
  • Fallout 3
  • Fallout 3

Fallout 3

Platform:

Fejlesztő: Bethesda Softworks

Forgalmazó: Multimédia Holding

Megjelenés:
2008. október 31. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Pentium 4 2,4 GHz, 1 GB RAM, GeForce 6800/Radeon x850 vagy jobb videokártya, Windows XP/Vista, DVD-ROM, 6 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Fantasy
Fantasy [1]
Alig várom már hogy platformra kerüljön. Az előzőket is végig játszottam.:-P
themikka
themikka [51]
Ha összerakom azt, hogy: Oblivion-szintű megvalósítás + Fallout világ és hangulat, akkor azt kell, hogy mondjam: ez Kánaán! Alig várom már, hogy kezeim közé kaparintsam! (Már csak a gépigénnyel lehetnek gondok, igaz Oblivion is megy jó közepes beállításokkal, de említve volt [meg a képeken is látszik], hogy tuningoltak a grafikán alaposan.. Persze 300-as celeronon is lehetett morrowindezni, úgyhogy megszállottaknak semmi nem lehetetlen:-))
padavan
padavan [21647]
Le vagytok kakilva! :-D
Gerry
Gerry [8081]
Ez bennem is felmerült, nade postázgat a halál. Amúgy sokra megy a második résszel, amior ott van előtte az első rész is, ugyi;)
MagicMoment
MagicMoment [17778]
mondanám,h kölcsön adom az EREDETI második részt,de félek,h nem kapom vissza :D>:-]
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (27 db)