2002-ben indult útjára az Insomniac Games platformjáték-sorozata, mely azóta is exkluzívan a Sony konzoljaira készül. Míg 2006 végén a PS3 premierjére a Resistance: Fall of Man játékukkal került a figyelem középpontjába a fejlesztőcsapat, nem hagyták abba korábbi szériájuk bővítését se. Így aztán tavaly év végére készült el a Ratchet & Clank újabb epizódja, melyben szőrős barátunk és robot haverja újra izgalmas kalandokra indul.
Főhősünk egy légirobogó összeszerelése közben hívást kap Qwark kapitánytól, melyben segítségét kérik egy óriási robotinvázió visszaverésében. A motor lerobban, így Ratchet és Clank zuhanva érnek célba, meglepetésükre Qwark sehol, az invázió okozójának pedig Ratchetet tartják. Ráadásul mint kiderül, ő a lombax faj egyetlen túlélője, és emiatt Tachyon császár is a nyomában van, hogy kiszedjen belőle titkokat. Így aztán megkezdődik Ratcheték ámokfutása, melynek során az előző részekben megszokott játékmenet vár ránk: ugrálás és lövöldözés változatos fegyverekkel. Mindemellett pedig a sztori is megy előre, ahogy haladunk előre bolygóról bolygóra.
A fegyverarzenál már önmagában is óriási, a játék során azonban ezeket még fejleszthetjük is, például nagyobb erejű vagy nagyobb hatótávolságú fegyvereket előállítva a begyűjtött Raritanium kristályokat egyfajta fizetőeszközként felhasználva. Az upgrade-eket meghatározott sorrendben végezhetjük el – a fejlesztési fa ágai mentén haladva –, nem találomra kiválasztva, mit akarunk legközelebb fejleszteni. A fegyverek mellett különböző extra gadgeteket is alkalmazhatunk ellenfeleink legyőzését elősegítendő, például egy diszkógömb – a Groovitron – hatására a gaz ellen egy időre táncra perdül.
Nem lenne PlayStation 3 játék az új R&C, ha nem használták volna a fejlesztők a SIXAXIS kontroller dőlésérzékelő funkcióját. Szerencsére nem estek túlzásba, és alapvetően tényleg olyankor kerül ez elő, amikor logikusan használható. Például egy-egy alkalommal szabadesés során a vezérlő döntésével irányíthatjuk Ratchetet, vagy egy-egy fegyver – mint például a tornádóvető – kezelésénél használhatjuk a funkciót. A lövöldözős játékmenetet színesíti néha egy-egy más jellegű pálya, melyen például sínről sínre kell jobbra-balra ugrálnunk, hogy túléljük a száguldást. Néha pedig Clank kerül a középpontba, és kis segítőitől kísérve kell teljesítenünk vele egy-egy pályát.
A prezentációt tekintve se utolsó játék a Tools of Destruction, sőt! A sorozat első HD felbontású tagja csodaszép látványt biztosít a PS3 hardverét kihasználva. A környezet és a szereplők egyaránt igen aprólékosan kidolgozva jelennek meg, a színkavalkád pedig a rajzfilmek hangulatát hozza a képernyőre. Nem leszünk híján a játék során nagyszabású helyszíneknek, csapatostul ránk támadó robotoknak, óriási látványos lövöldözéseknek, és minden olyan elemnek, melyek szerethetővé tették a sorozatot.
Bár kissé lassan indult el a PS3 "pályafutása", kevés igazán sikeres húzócímmel, mostanra végre sorra érkeznek a jobbnál jobb játékok a Sony konzoljára. Ezek közé tartozik a Ratchet & Clank sorozat legújabb epizódja is, mely a platformjátékok kedvelőinek egyértelműen kihagyhatatlan darab. A többiek pedig egy próbát tehetnek a PSN-ről letölthető demóval, hátha megkedvelik a két főhőst.