Négy éve már, hogy a német Ascaron kiadta akció-RPG játékát, a Sacredet. A Diablo-jellegű játék sikerét mi sem mutatja jobban, mint az azóta eladott több mint kétmillió példány. Így aztán nem csoda, hogy nekifogtak a folytatás fejlesztésének, mellyel most már hamarosan révbe érnek, ősszel ugyanis érkezik a második rész. A fejlesztők közül néhányan a Blind Guardian együttes motion capture felvételei alkalmából pár hónappal ezelőtt Magyarországon jártak, cikkünk az akkor tartott játékbemutató alapján íródott.

Bár a címben kettes sorszám szerepel, a folytatás szó a történetre nem igaz. A Fallen Angel alcímű epizód ugyanis két évezreddel visz vissza a múltba. A helyszín természetesen ezúttal is Ancaria, ahol a központi erőforrást a T-energia jelenti. Ezt sokáig kizárólag a Seraphimok ősi faja birtokolta, azonban az idők során egy részét átadták a High Elfeknek, akik az energiát kihasználva a vidék uralkodói lettek. Azonban a fajon belül ellentétek születtek a nemesek és a papság között, ezen szembeállást pedig más fajok is megpróbálták kihasználni, hogy megszerezzék a T-energiát. A harcok során azonban egyre inkább elveszítették uralmukat a fajok az energia felett, mely mutációkat okozott, és lakhatatlanná tette a területeket. A fent vázolt háttérrel vár ránk kétféle kampány: a Fény harcosaként a nyugalom és béke helyreállítása a célunk, míg az Árnyék oldalán a rosszak oldalára állva indulhatunk útnak.
Ezúttal is hatféle karakter közül választhatunk majd, azonban mindössze egyetlen lesz ismerős az első részből: a sztoriban is említett Seraphim. Mivel ezek a női lények testesítik meg a jót, ezt választva értelemszerűen csak a Fény útján indulhatunk el. A Dryade elsősorban voodoo mágiával küzd ellenfeleivel szemben, a Shadow Warrior egyfajta tank karakter, a High Elf varázsló, a Temple Guard cyborg, végül pedig az Inquisitor a gonosz papja, így vele csak az Árnyék kampányban játszhatunk.

A játékidő a fejlesztők ígérete szerint kampányonként 35 óra körül alakul, ha csak a fő küldetéseket végezzük el. Az elhangzott számadatok szerint összesen mintegy 800 quest vár majd ránk, melyből várhatóan 200 tartozik a történethez, így aztán várhatóan száznál is több órát tölthetünk el a játékkal. Ahogy arról már beszámoltunk, a küldetések egyike a Blind Guardian együtteshez kapcsolódik majd: a hangszereiket elrabolják, a mi feladatunk pedig azok visszaszerzése lesz. Ha sikerrel járunk, egy új számukat előadják nekünk a játékban.
A bejárható terület óriási lesz: mintegy öt órát vesz igénybe, ha futva el szeretnénk jutni az egyik végéből a másikba. A kilenc régió nagy változatosságot ígér, sivatagtól erdőkön keresztül mocsaras területekig mindenfelé megfordulhatunk majd. Mindegyik régióban egy-egy boss ellenfél is vár majd ránk, akit értelemszerűen le kell győznünk a továbbjutáshoz. A felszín alatt pedig 200 földalatti labirintus is található. A nagy távolságok leküzdését segíti, hogy lovat vásárolhatunk, mely random tulajdonságokkal kerül birtokunkba, aztán különböző kiegészítőket – mint például páncélt – vehetünk rá. De akár sárkányt is igénybe vehetünk majd az utazáshoz. Az epic mountok még karakterünk tulajdonságait is átveszik, a prezentációban a Shadow Warrior hellhoundja például tudott ugrani és láthatatlanná válni.

Ahogy egy RPG-től elvárható – még akkor is, ha a hack'n'slash kategóriába tartozik –, karakterünk folyamatosan fejlődni fog. A maximálisan elérhető szint a 215-öset jelölték ki az Ascaronnál. Fegyverek tekintetében szintén elég nagy választékra számíthatunk: 250 körüli fegyvertípust kapunk, melyek mindegyike egyedi grafikával rendelkezik. A crafting rendszer a hagyományostól eltérő lesz ugyan, de a városokban upgrade-elhetjük majd segítségével fegyverzetünket. A városokban pedig amúgy is zajlani fog az élet. Az NPC-k mintegy 30 különböző foglalkozás valamelyikét űzik, folyamatosan teszik a dolgukat, és akár üzletelhetünk is velük. Feltéve persze, hogy nappal állítunk be a kereskedőhöz, éjszaka ugyanis a boltok zárva tartanak.
Ma már szinte nincs olyan játék, melyben ne játszhatnánk a neten keresztül is, nincs ez másként a Sacred 2 esetén se. Az Ascaronnál ráadásul úgy gondolták, miért ne lehessen bármikor átváltani az egyszemélyes játékból multiplayerre, így aztán ha épp ahhoz van kedvünk, felcsatlakozhatunk valamelyik barátunk játékába, hogy aztán a visszalépés után onnan folytassuk az egyszemélyes küldetést, ahol félbehagytuk – miközben a multiban megszerzett tárgyaink is megmaradnak. Kooperatív, PvP és hardcore módokban játszhatunk majd a neten. Ez utóbbi "érdekessége", hogy ha meghalunk, akkor nincs tovább, nem éledünk újra.

Mint a fejlesztők PR-osától a budapesti látogatása során megtudtuk, a minimum rendszerkövetelmény 1,5 GHz-es processzor és 512 MB memória lesz. Ötféle beállítás közül választhatjuk ki majd a gépünk teljesítményének megfelelőt, plusz lesz egy külön mód a notebookon, egyszerűbb integrált videochippel játszók számára is. Ez értelemszerűen valamivel gyengébb látványt fog nyújtani, de legalább futni fog az Intel chipjével is a játék, nem csak a drágább, GeForce vagy Radeon GPU-s noteszgépek tulajdonosainak adatik meg a játéklehetőség.
A Sacred 2 PC-s verziója magyar felirattal fog megjelenni. A forgalmazótól kapott tájékoztatás szerint a fordítás jó ütemben halad, hogy október folyamán itthon is a boltokba kerülhessen a játék. A konzolosoknak jó hír, hogy mind PS3-as, mind X360-as verzió is készül belőle, igaz, ezek valamivel később, november folyamán, angol változatban kerülnek majd a boltokba.