26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

echochrome (PSP)

Egyszerűségében zseniális ez a fekete-fehér vektorgrafikájú játék.

Írta: Madrac 3 hozzászólás

A 2007-es E3-on a Sony sajtótájékoztató talán legérdekesebb – de mindenképpen legegyedibb – darabja az echochrome volt, ez a fekete-fehér logikai játék, mely zseniális ötletével és egyszerűségével kiemelkedett a csillogó-villogó szuperprodukciók közül. Az akkori videókból mára már működő PSP és PS3 játék lett, melyek közül az előbbi verzió hozzánk is eljutott (az utóbbit pedig csak azon országok játékosai élvezhetik, ahol működik a PlayStation Store, másoknak maximum a demóból jut).

echochrome (PSP)

A program egy érdekes koncepción alapul: optikai csalódásokat használhatunk ki benne a cél eléréséhez. Egy kis emberkét kell különböző pályákon végigkalauzolnunk, az akadályok leküzdéséhez pedig a nézőpontot – azaz alapvetően a 3D pályát – forgathatjuk. Mindezt az alábbi alapszabályok mellett:

  • Ha két út úgy néz ki, hogy összeér, akkor ott át lehet sétálni.
  • Ha egy szakadékot vagy egy lyukat kitakar egy oszlop, akkor az nincs ott.
  • Ha egy út egy lyuk alatt lévőnek látszódik, akkor oda fogunk leesni.
  • Ha egy út a másik felett látszik, akkor arra lehet felugrani az ugrópontról.

A pályák célja különböző lehet. Össze kell gyűjteni a szétszórt „szellemeinket”, összepárosítani az azonos színű emberkéket, akik a pályán sétálnak, vagy épp kitérni a többi karakter elől, és úgy gyűjteni a szellemeket. A feladatot azonban nem csak az nehezíti, hogy a pálya különálló részekből áll: helyenként a már említett lyukak, vagy épp ugrópontok vannak elhelyezve. De ha ügyesen forgatjuk a pályát, mindkét akadályt felhasználhatjuk a továbbjutásra, és erre sokszor szükségünk is lesz. A játék egyetlen igazi nehézsége és hibája, hogy míg vízszintesen tetszőlegesen, függőleges irányban csak korlátozottan – valahol 90 és 180 fok között – forgatható a pálya. A kezelésbe amúgy egy egyszerű, öt pályából álló oktatórész segít belejönni, mely a fent említett szabályokat ismerteti. Plusz szerencsére bármikor leállíthatjuk a játékot, és eközben is tetszés szerint forgathatjuk, így talán nem fog feleslegesen leesni karakterünk.

echochrome (PSP)

Helyet kapott az echochrome-ban egy pályaszerkesztő is, mellyel megalkothatjuk saját elképzeléseinket. A kezelését az alapjátéknál talán kicsit jobban meg kell szokni, de azért ez is viszonylag hamar megtanulható. Tényleg mindent megalkothatunk, ami a játékban is előfordul, a kész pályákat pedig az interneten keresztül megoszthatjuk a többekkel, így aztán várhatóan előbb-utóbb számtalan jobb-rosszabb új pálya várhat majd ránk.

A játék grafikája a célszerűség tökéletes mintapéldája, minden cicoma és szépség nélkül. A hangokról már lehet beszélni, bár itt is inkább a háttérzene, ami megemlíthető: kellemes nyugodt hegedűmuzsikát hallgathatunk játék közben.

echochrome (PSP)

Minden bizonnyal az év logikai játékát alkották meg a japán fejlesztők az echochrome-ban: ötletes, egyszerű és zseniális. A pályaszerkesztőnek hála szinte végtelen újrajátszási lehetőséget kínál, hiszen mások által készített pályákat is kipróbálhatunk. Mindenkinek bátran merem ajánlani, aki legalább a legkisebb mértékben érdeklődik a logikai játékok iránt.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
5
hangok
8
játszhatóság
8
hangulat
10
Pozitívumok
  • Remek ötlet
  • Addiktív játékmenet
Negatívumok
  • Nem lehet teljesen forgatni a pályát

További képek

  • echochrome
  • echochrome
  • echochrome
  • echochrome
  • echochrome
  • echochrome

HOZZÁSZÓLÁSOK

Death666
Death666 [1113]
Hát ja mondjuk ilyen dolgokat azért illene PC-re is kihozni sztem :)
Skorpio90
Skorpio90 [5516]
Óóó, azt hittem, Pc-re is jön...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)