26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Pure

Hogyan ötvözzünk offroad ATV versenyt a BMX és gördeszka játékok mutatványaival?

Írta: Dino 6 hozzászólás

A Disney Interactive Studios eleinte leginkább saját rajzfilmjeihez készített vagy adott ki játékokat, mint a Micimackó vagy a Szörny Rt. Aztán jöttek az élőszereplős filmek kapcsolódó alkotásai, mint a Pirates of the Caribbean (A Karib-tenger kalózai), a Chronicles of Narnia (Narnia krónikái), vagy például a Desperate Housewives (Született feleségek) sorozathoz kapcsolódó játék. Nemrég tőlük láthattuk a Turok sorozat felélesztését is, a közelmúltban pedig egy új területre is beléptek, mégpedig egy offroad quad-versennyel.

A Pure egy első hangzásra talán ismeretlen csapat alkotása, a Black Rock Studios ugyanis ezen a néven még nem készített játékot. Azonban korábban Climax Racing néven már a 2000-es év óta léteztek, és különböző MotoGP és ATV Offroad Fury játékok fűződtek a nevükhöz. Így az új termékkel nem eveztek ismeretlen vizekre: a Pure-ban ugyanis kis négykerekű járművekkel (ATV, azaz All Terrain Vehicle) kell száguldoznunk különböző pályákon. Egy csavarral azonban mindezt kombinálták a gördeszkás és BMX-es játékok mutatványaival is, és quadunk nyergéből is különböző látványos trükköket hajthatunk végre egy-egy ugratás során.

Mindenekelőtt azonban ki kell választanunk versenyzőnket és járművünket. Az előbbi nem ad sok lehetőséget. Míg ma minden játékot – legyen az az új Sims rész, egy GTA-klón vagy egy újabb gitáros játék – azzal hirdetnek, hogy maximálisan testre szabhatjuk szereplőnket, a Pure-ban mindössze néhány fix karaktert találunk a palettán. Ezzel szemben viszont az ATV összeállítása egyfajta legózásnak is beillik: szinte a legapróbb alkatrészekből állíthatjuk össze a kedvünkre való járgányt, a váztól és motortól a váltón és a kormányon át az utolsó díszítő- és védőelemig. Természetesen mindnek a színét is mi választjuk meg, ezt követően pedig még matricákkal is nekieshetünk az egésznek, hogy teljesen egyedivé szabjuk az ATV-t. Ennek köszönhetően igen kis eséllyel találkozunk majd egy-egy online verseny során a mienkével teljesen azonos járművel – a színeket és matricákat nem számítva is több mint százezer kombinációra van lehetőség. Míg némely alkatrész csak a designt befolyásolja, a főbb elemek határozzák meg a jármű alaptulajdonságait, mint például a gyorsulást, a maximális sebességet, a kormányozhatóságot vagy a freestyle trükkökre alkalmasságot. Kezdetben egy-két slot áll rendelkezésünkre, ahova az összerakott ATV-t menthetjük, később azonban egyre többet kapunk, így előbb-utóbb szép választékunk lehet már a saját készítésű gépekből. Ha pedig nincs türelmünk alkatrészenként összerakni az ATV-t, gyakorlatilag egyetlen gombnyomással a program összeállít számunkra egy gyorsaságra vagy trükkökre kiélezett tulajdonságú versenyjárgányt.

A trükköket három plusz egy szintre osztották. Kezdetben a legalapabb mutatványokat tudjuk aktiválni egy-egy ugrás során. Sikeres bemutatásukért – azaz ha nem követi azt egy baromi nagy esés – a boost-mérce növekszik, és ha a megfelelő szintre jutottunk vele, elérhető lesz a következő fokozat, még látványosabb trükkökkel. A boost amúgy turbózásra is felhasználható, feltéve, ha nem bánjuk, hogy cserébe esetleg elveszítjük a magasabb szintű mutatványok lehetőségét. Az irányítás konzolokon teljesen magától értetődő és kényelmes: a ravaszgombbal gyorsíthatunk, a bal karral kormányozhatunk, míg egy-egy domb tetejéről elrugaszkodás után a jobb hüvelykujjunknál három gombbal (és a bal analóg kar különböző irányba mozdításával) kezdeményezhetjük a mutatványokat. Emiatt PC-n is érdemes inkább egy analóg gamepadet beszerezni, máskülönben pókszerű mozdulatokra van szükség, hogy egyszerre tudjuk az irányítást és a trükköket kezelni. A mutatványok negyedik szintjének aktiválásához a két felső ravaszgomb együttes lenyomása szükséges, no meg nem árt, ha előtte megfelelő nagyot ugratunk, mert ezek végrehajtásához már igencsak sok levegőben töltött idő szükséges. Amúgy ezen a téren igencsak elrugaszkodik a valóságtól a játék: olyasmi elemekre kell számítanunk, mint például karakterünk elengedi a kormányt, és az ülésre állva szaltózik egyet a levegőben. Azt hiszem, mondani se kell, hogy ezt senki se próbálja ki otthon...

Karrier módban (vagy ahogy a játékban nevezik: World Tour) tíz szinten összesen ötven verseny vár ránk, természetesen egyre nehezedve. Mindez 6-8 különböző helyszínen történik, sivatagtól dzsungelekig változatos környezetben, a világ változatos tájain, Kaliforniától Olaszországig. Háromféle versenytípus van: a Sprintben nem számít semmi, csak hogy minél gyorsabban a célba érjünk. A Race esetében már a trükkök is nagy szerepet kapnak, ennek megfelelően vannak ugratási helyek is a nyomvonalon. Végül a Freestyle módban a célvonal nem számít, feladatunk, hogy a különböző mutatványokkal minél több pontot érjünk el. A versenyek teljesítésével a pontok mellett egyre jobb alkatrészeket is kapunk, így tudunk majd később a magasabb szintű versenyekhez is megfelelő ATV-ket összeépíteni. Amúgy az első 5-6 szint még alapvetően nem nagy kihívás, utána azonban már igencsak megnehezítik dolgunkat az ellenfelek, akikből egyszerre összesen 15 van.

Nem maradt ki a multiplayer játéklehetőség se, ráadásul teljesen korrekt módon kivitelezve. A neten keresztül is 16-an versenyezhetnek egyszerre egy-egy pályán, a fent említett játékmódok valamelyikében. Sőt, egy plusz versenytípus is játszható online: a Freeride-ban különböző célok elérése emelhetik helyezésünket: hajthatunk a leggyorsabb körre, a legjobb mutatványokra vagy például a legmagasabb ugrásokra. A PS3-as változat többszemélyes módját tesztelve igazán kellemes hálózati játékban volt részem, igaz, néha kissé lassan döntött úgy a szervert indító játékos, hogy kezdődhet a futam.

A grafikára nem lehet panasz, látványosan összerakott helyszíneken körözhetünk ATV-nkkel, melyet szintén aprólékos kidolgozottság jellemez. A PC-s változatnak talán valamivel szebb a grafikája a konzolos verziónál, de ezt feltehetően csak a felbontásbeli különbség eredményezte. Soundtracknek főleg rockosabb számok szerepelnek, a Wolfmother "Woman" száma például a Guitar Hero II-ből is ismerős lehet már sokaknak. A többi ellenben nem tűnt igazán ismert előadónak, jórészt inkább felejthetőnek nevezhetőek.

A Pure PC-re, PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra jelent meg, a tesztelés során egy PS3-as verzióval játszottam, és röviden belenéztem a PC-s demóba is. A két konzolon úgy érzem, sokkal több létjogosultsága van a játéknak: nagy képernyőn, a fotel kényelmében, gamepaddel a kezünkben nyújt igazán nagy élményt. PC-nk mellett ülve és billentyűzettel játszva mindez valahogy kevésbé jön át. Plusz az irányítás se az igazi a számítógépes változat esetében. Látványos grafikájával és mutatványaival mindenesetre egy szép és szórakoztató játék lett a Pure, semmi több, semmi igazán kiemelkedő extra, de egy ideig mindenképpen a képernyő elé szegezve a játékost.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
grafika
9
hangok
7
játszhatóság
9
hangulat
8
Pozitívumok
  • Látványos grafika
  • Gamepaddel könnyű irányíthatóság
Negatívumok
  • PC-n billentyűzettel keserves a vezérlés
  • Nem túl sok játékmód
  • Hosszú töltési idők

Pure

Platform:

Fejlesztő: Black Rock Studios

Kiadó: Disney Interactive Studios

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés:
2008. október PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Pentium 4 2 GHz/Athlon 2400+, 1 GB RAM, 128 MB-os DX9.0 kompatibilis 3D kártya 3.0-ás shader támogatással (GF6600/Radeon X1300 vagy jobb), 5,5 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

GTA4forever
GTA4forever [70]
ez egy nagyon fasza jatek a fuel lesz meg nagyon jo de addig meg kell varjunk
Chavez
Chavez [1032]
Élvezetes cikkeket olvasok itt a minapon a dome oldalán. Nagyon jó cikkíróitok van:) Ti oldalatok meg a Gamekapocs oldalán olvasom a legszinvonalasabb ismertetőket, cikkeket. pcguru, meg a gamestar nem olyan szinvonalas, csak náluk van videoteszt. na náluk az a legszinvonalasabb, csak néhány emberke idiótán adja elő (egy ember) na de ez off, nem tom miért írtam ide
Viszont a játék az tényleg szép, grafikailag is, bár szvsz rossz időben jött ki pc-re. Így nem tudom kipróbálni sem, pedig polcomon csücsül.

Kiváncsi leszek az UnderCoverre, h mien átlaga lesz a pcdome-on :D (ratyi lett, ign értékelésével egyet tudok érteni)
:D:D:D93
:D:D:D93 [38]
en mar vegigvittem es szerintem egy nagyon profi jatek!!!!
sdanee
sdanee [41]
Nálam szintén ez a kompozíció játék közben :-D
A töltési időt azért el lehet viselni, ha az ember közben lefoglalja magát arra a 2-3 percre :-) TIPP: ha már nem villog a működést jelző led, csak fenn van a betöltési képernyő és látszólag nem történik semmi, csak telik az idő, nyomsz egy Alt+Tab-ot (majd vissza), aztán egyből tovább enged. Nálam általában működött. Lehet spórolni jó pár másodpercet (viszont az is igaz, hogy így meg néha meg lefagyott:-D)
Ennek ellenére végigtoltam és megérte! 8-)
Sean
Sean [28]
"A két konzolon úgy érzem, sokkal több létjogosultsága van a játéknak: nagy képernyőn, a fotel kényelmében, gamepaddel a kezünkben nyújt igazán nagy élményt."

Érdekes, de én PC-n is pont így játszom. Fotelből bámulom az LCD TV-n megjelenített PC képet, miközben szorongatom a gamepad-ot. :-P Igaz, a Pure töltési ideje kész katasztrófa, így már annyi nem is érdekel... :-(
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (6 db)