26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Alpha Protocol

A KotOR és Neverwinter Nights második részeinek fejlesztői egy saját akció-RPG-n dolgoznak.

Írta: Blade Runner 2 hozzászólás

Az Obsidian már beírta nevét a játékok képzeletbeli nagy könyvébe a Knights of the Old Republic és a Neverwinter Nights második részeivel, amelyek legalább olyan színvonalasra sikerültek, mint az eredeti Bioware játékok. Úgy tűnik, hogy a folytatások sikerén felbátorodva nagy fába vágják a fejszéjüket, és egy olyan, jelenben játszódó kémtörténet-szerepjáték készítésébe kezdtek még 2006 elején, amely szakít a megszokott elfes-orkos középkori vagy tudományos-fantasztikus háttérrel, és helyette valósághű környezetbe helyezik a cselekményt. A srácok igyekeztek elkerülni azt a csapdát, hogy olyan karaktereket helyezzenek a játékba, amelyek túlságosan elrugaszkodnak a valóságtól, így a helyzetek, a cselekmény és a meseszövés sokkal valóságszerűbb lesz: inkább egy akciófilmre emlékeztet majd, mint arra, amit a szokásos világmegmentős szerepjátékokban eddig megszoktunk. A fejlesztőcsapat ráadásul megnyerte magának Chris Avellone-t, a Planescape Torment klasszikus RPG íróját az Alpha Protocol történetének kidolgozására, így ezen a nagyon fontos területen bizonyosan nem támad hiányérzetünk a játék végigjátszása során.

A játék főhőse Michael Thorton, egy zöldfülű, de tehetséges kémtanonc, aki a játék végére James Bond, Jack Bauer és James Bourne tulajdonságaival és képzettségével vetekedő mesterkémmé válik. Eredetileg a CIA kötelékébe tartozik, ahol egy, az egész világra kiterjedő összeesküvés nyomára bukkan, és a szokásos kémsztorikat követve egyedül veszi fel a harcot az összeesküvés és az összeesküvők felgöngyölítésére. Az Alpha Protocol egy igazi szerepjáték lesz, amelyben a főhős a megoldott feladatok, küldetések után tapasztalati pontokat gyűjt, amelyeket a játékos Thorton különböző tulajdonságainak, képzettségének fejlesztésére fordíthat. A fejlődési szabályok nagyon hasonlóak lesznek a szerepjáték-rajongók által a Falloutban is megismert és megszeretett rendszerre. A három legfontosabb fejlődési terület a lopakodás, a kézitusa, illetve a lőfegyverkezelés. A harci rész olyan valós idejű rendszer lesz, amelyet a játékos által választott fejlesztésekkel lehet különlegessé tenni. Így lesz benne például a Mátrix filmből már ismert időlassítás, vagy egy golyózápor nevű képesség, amikor irdatlan mennyiségű lövedékkel szórja meg főhősünk az ellenséget. De hogy azért a játék ne fulladjon unalomba, ezen képességek használata után némi időnek el kell telnie, mire ismét rendelkezésére állnak. A feladatokat az igazi kémekhez hasonlóan többféle módon is megoldhatjuk, a lopakodástól a karatézésen át egészen a lövöldözésig. Akcióink nem maradnak hatástalanok a külvilágra sem, így ha elég nagy felfordulást okoztunk, akkor a főhadiszállásunkon a tévén elkaphatunk egy-egy adást, amelyben legutóbbi akciónk visszhangjáról kapunk visszajelzést.

A főhősünk persze tartja a kapcsolatot a barátaival, munkatársaival is, ahogyan az ellenségeit is megpróbálja majd szóra bírni. A párbeszédek valós időben játszódnak le, a játékos befolyásolhatja, hogy a három különböző hozzáállásból (profi, könnyed rábeszélős, erőszakos) melyiket választja. Ez alapvetően más rendszer, mint azt a szerepjátékok párbeszédeiben megszoktuk, itt a játékosnak nem kell végigolvasgatni a lehetséges válaszokat, hanem a hangnemet váltogatva próbálhatja meg a feladatát végrehajtani. A hangnem kiválasztásnak persze a játék folyamán következményei lesznek. A barátságos vagy semleges karakterektől sok hasznos információt kaphatunk, ilyenkor normális utcai öltözékben és könnyed barátságos hangnemben megpróbálunk észrevétlenek maradni. Az ellenséges karakterek esetében akár elővett fegyverrel is fenyegethetünk, zsarolhatunk, így próbálva meg minél több hasznos anyagot kipréselni belőlük. Persze ha elvetjük a sulykot, akkor könnyen lehet, hogy az illető komolyan berág ránk, és ha harcra kerül sor, akkor hasznos infók feldolgozása helyett az általunk gyártott holttest eltüntetésének kevésbé felemelő feladatát kell végül végrehajtanunk. :-)

Minden valamirevaló kémnek biztonságos támaszponttal is kell rendelkeznie. Itt tud majd kémünk fegyverraktárt kialakítani, fegyvereket és mindenféle "bondos" kütyüt összegyűjteni, cserélgetni, eladni és venni, a megszerzett tapasztalati pontokat nyugodtan szétosztani a tulajdonságok képzettségek között, és telefonálgatással információkat illetve néhány újabb feladatot felhajtani. Modern James Bondként persze a számítógép sem idegen számára, így e-mailben is kaphat információkat és feladatokat, a főhadiszálláson elhelyezett számítógépén. Itt tudjuk majd álcázni magunkat egy-egy lopakodós küldetés előtt egy kis bajuszkával vagy álszakállal, valamint különleges ruhákkal, jelmezekkel. Ez persze akkor különösen hasznos, ha olyan misszióra készülünk fel, amelyben várható, hogy szerény személyünk felismerése, illetve TV-be, fotóra kerülése kellemetlen következményekkel járhat.

A feladatok egy része kötelező, azaz ezeken keresztül haladunk a végkifejlet felé, míg más feladatok opcionálisak, ha kedvünk van, végrehajtjuk, ha nincs, akkor hagyhatjuk a fenébe. Minden megbízás végrehajtása (de a kudarc is) többféle következménnyel jár, attól függően, hogy hogyan jutottunk a végére. Ez részben abban jelentkezik, hogy a végrehajtás után mit kapunk érte, de a további feladatokat és a mellékszereplők irántunk tanúsított viselkedését is befolyásolja. Például ha egy fegyverkereskedőt megölünk vagy megfenyegetünk, esetleg üzletelünk vele, bár a küldetés megoldása szempontjából egyenértékűnek tűnhet, mégis minden végkifejlet más és más eredményre vezet majd.

A játékot az Unreal Engine 3.0 grafikai motor fogja majd hajtani, mely már nagyon sok játékban szerepelt és bizonyított. Az eddigi videók alapján úgy tűnik, hogy valóban élethű környezetet és szereplőket varázsoltak a játékhoz a grafikusok. Sajnos a történetben nem szerepel majd autós üldözés, ami pedig az akciódús kémtörténetek sava-borsa, így főhősünk gyalogosan lesz kénytelen a feladatait végrehajtani. A PC mellett PS3 és X360 platformokra is készülő akció-RPG megjelenése ez év végére várható.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Alpha Protocol

Platform:

Fejlesztő: Obsidian Entertainment

Kiadó: Sega

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés:
2010. május 28. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Pentium IV 2,4 GHz/Athlon 2 GHz, 1 GB RAM (Vista esetén 2 GB), GeForce 6800/Radeon 1300XT vagy jobb videokártya 256 MB memóriával, 12 GB HDD

Ajánlott konfiguráció: Core 2 Duo 2,2 GHz/Athlon 64 X2 Dual Core 4600+, 2 GB RAM, GeForce 8800 GS/Radeon X1800 vagy jobb videokártya 256 MB memóriával

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Creativ3Form
Creativ3Form [33872]
Várjuk, de a dátumot jó volna javítani, hiszen ősz végére jelenik csak meg...sajnos:-(
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)