26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Bionic Commando

Júliusban érkezik PC-re a 20 évvel ezelőtti játék felújítása.

Írta: Barnabás 2 hozzászólás

A Bionic Commando cím talán ismerősen csenghet pár, ősidők óta számítógépes játékokkal foglalkozó arcnak, ugyanis az eredeti játék még 1988-ban jelent meg Commodore 64-re, Gameboyra és NES-re. Azóta eltelt több mint 20 év, és a Capcom feltámasztja a legendát.

Tavaly már megjelent egy Bionic Commando Rearmed névre hallgató alkotás, mely az eredeti játék felújított változata volt, és nagyszerű szórakozást nyújtott a klasszikus oldalra scrollozó platformer játékmenetével. Idén pedig eljött az idő az eredeti Bionic Commando folytatásához, konzolra épphogy boltokba került az új rész, PC-sként azonban még egy ideig várhatunk rá, a nyár során fog megérkezni.

A játék története körülbelül 10 évvel az eredeti epizód után játszódik, ahol Nathan Spencer főhősünk – akinek hangját nem más adja, mint a Faith No More együttes frontembere, Mike Patton – elég hátrányos helyzetből indul. Ugyanis a világ a bionikus képességekkel rendelkezők ellen fordult, és Nathan egy árulás következtében, koholt vádak alapján a börtönben köt ki. Már közeleg a hamisan rábizonyított bűntettek alapján kiszabott halálbüntetés időpontja, amikor a Bio-Reign nevű terrorista alakulat egy nagy erejű fegyverrel elpusztítja Ascension City lakosságának és épületeinek nagy részét. Nathannek felajánlanak egy alkut: megmenekülhet a kivégzéstől, és tisztázzák minden bűne alól, ha különleges képességei és egyedi robotkarja segítségével megállítja a Bio-Reign terrorista csoportot.

Itt csöppenünk a játékba, amely egy klasszikus TPS játékmenetet kínáló alkotás. Az ugrándozós-lövöldözős játékmenetet Nathan bionikus karja teszi egyedivé, melyből csáklyát kilőve Pókemberként tudunk lengedezni, a pályákon fellelhető környezeti elemekben megkapaszkodva. A közlekedés megkönnyítése mellett bionikus karunk a harcok terén is óriási segítséget nyújt: csáklyánkat egy ellenfél felé lőve, és magunkat odarepítve egy szempillantás alatt üdvözölhetjük a delikvenst a bordái közé fúródó csizmáinkkal. Természetesen a másik irányban is működik a dolog: a csáklyával megragadva könnyen magunkhoz ránthatjuk a gonosz terroristát, hogy öklünkkel zúzzuk be az orcáját. Emellett le is lökhetjük a szerencsétlen gonosztevőket a tátongó szakadékokba, valamint nehéz tárgyakkal, például autókkal vagy szikladarabokkal nyomhatjuk agyon ellenlábasainkat. A magasból a földre érkezve lökéshullámot generálhatunk, amelynek hatására a közelben tartózkodó ellenfeleink talajt vesztve, megbénulva esnek hanyatt. Bionikus karunk mellett kézifegyverekkel is ritkíthatjuk a terroristák sorait: először egy hangtompítós pisztoly áll majd rendelkezésünkre, de gyorsan bővülni fog fegyvertárunk olyan darabokkal, mint a kézigránát, rakétavető, távcsöves puska, sörétes puska vagy gépfegyver.

Ahogy említettem az elején, a Bionic Commando először konzolokra jelenik meg, így nem ússzuk meg a konzolos szokásoknak megfelelően a pályákon elszórtan fellelhető gyűjtögetnivaló tárgyakat, valamint a különböző extra, opcionális feladatokat, mint például bizonyos számú fejlövés kivitelezése, vagy meghatározott számú terrorista lemészárlása a csáklyánkkal való hintázás közben. Ezen extra feladatok teljesítését a játék természetesen jutalmazza is, így kaphatunk értük extra töltényhelyet, vagy bizonyos fegyverekhez nagyobb sebzést, esetleg több testpáncélt az elszenvedett sérüléseink redukálására.

A helyszínek tekintetében is nagy változatosságra számíthatunk: a porrá rombolt Ascension Cityben bolyonghatunk épületbelsőkben, felhőkarcolókban, csatornákban, metróalagutakban, és lesz gazdag vegetációval rendelkező dzsungeles helyszín is. Ezzel kapcsolatban a grafikára nem lehet egy zokszavunk sem: az előzetes képek alapján gyönyörűen kidolgozott helyszíneken lengedezhetünk majd robotkarunkkal. A dizájn különösen hitelesre sikeredett, ahogy az utópisztikus romok között közlekedünk Ascension Cityben, kettészakadt hidak, leomlott épületek maradványai felett robotkarunkkal átlendülve. Remélhetőleg a fizikára is nagy figyelmet fordítanak, és élethűen tudjuk hajigálni bionikus robotkarunkkal a tonnás súlyú környezeti elemeket ellenfeleinkre. Sok függhet a mesterséges intelligencián, és az irányításon, valamint a kamerakezelésen, ami a TPS játékok rákfenéje.

A játékot a svéd illetőségű GRIN-re bízta a Capcom. Az ő fejlesztőgárdájuk felelős a Ghost Recon: Advanced Warfighter sorozatért, amely várhatóan garanciaként szolgál a Bionic Commando profi kivitelezéséért. A játék május 22-én jelent meg PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokra, a PC-s kiadás pedig valamikor júliusban várható. Nincs is más hátra, mint várni a megjelenés időpontját, és reménykedni, hogy a Bionic Commando képében egy élvezetes, jól játszható, magával ragadó TPS-el gazdagodik a 2009-es év játékpalettája.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Bionic Commando

Platform:

Fejlesztő: Grin

Kiadó: Capcom

Forgalmazó: Cenega Hungary

Minimális rendszerigény: Core 2 Duo/Athlon X2 5200+ vagy jobb processzor, 1,5 GB RAM, GeForce 7800/Radeon X1900 vagy jobb videokártya, DVD-ROM, 8 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Lemon75
Lemon75 [42]
"A játékot a svéd illetőségű GRIN-re bízta a Capcom. Az ő fejlesztőgárdájuk felelős a Ghost Recon: Advanced Warfighter sorozatért, amely várhatóan garanciaként szolgál a Bionic Commando profi kivitelezéséért."

Hát ezt gondoltuk a Terminator Salvation -ről is... :D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)