Nem nagyon hallhattuk hírét a játéknak már egy ideje (a két évvel ezelőtti Ubi Days rendezvény óta), de annál nagyobbat szólt a visszatérése az idei E3-on. A hosszú hallgatást a rengeteg újítás bevezetésével magyarázzák. A Splinter Cell sorozat ötödik darabja ugyanis elég radikálisan eltér majd az eddig megszokottaktól.
Sam Fisher most már nem a kormánynak dolgozik - a lánya gyilkosát keresi, miközben őt magát is üldözik. Amit az előző részekben szerettünk, az itt is meglesz - a lopakodás, az akrobatamutatványok, a mindenféle kütyük -, esetleg kis változáson mennek át. A "játékszereink" például nem fognak rögtön a rendelkezésünkre állni, a feketepiacról tudunk majd beszerezni ezt-azt, de sajnos a Fisher ismertetőjegyévé vált éjjelátó szemüveg már nem tér vissza. Helyette a sötétben bújkálva, az árnyékokat kihasználva kell vadásznunk áldozatainkra. Az akció is sokkal pörgősebb és látványosabb lesz, a lopakodás is leginkább azt a célt fogja szolgálni, hogy a következő konfliktushelyzetnek minél nagyobb helyzeti előnnyel fogjunk neki.
Az újítások között láthatjuk majd a "mark and execute" azaz "kijelölés és kivégzés" rendszert, amely lehetővé teszi az ellenfelek gyors és pontos kiiktatását. A "last known position" (utolsó ismert helyzet) mutatni fogja nekünk, hogy ellenfeleink hol láttak minket utoljára, hol fognak keresni. A vallatások során a már nekünk teljesen kiszolgáltatott ellenfeleinkből húzhatunk ki némi infót nem éppen úriemberhez méltó módon.
Az átvezető filmek nem fogják megszakítani a játékmenet folyamatosságát, minden fontos tudnivalót menet közben fogunk megkapni, egy elég különleges módon. A végrehajtandó feladatok a falakra, padlóra vetített hatalmas feliratok formájában jelennek meg, ha pedig például vallatás közben "szóba kerül" valaki, akiről tudnunk kell ezt-azt, azt is a falra vetített kisfilm formájában jelzik nekünk, miközben a páciensünk bucira vert fejével törjük éppen szilánkosra a nyilvános wc berendezését. A környezetünkben lévő rengeteg interaktív objektumot többféleképpen is tudjuk majd használni, attól függően, hogy agresszívebben vagy csendesebben közelítjük meg a problémát. Ez egy kissé szokatlan irányítást eredményezhet, de remélhetőleg könnyen hozzá lehet majd szokni.
Remélhetőleg ez a változtatási, újítási mánia nem fog a játék kárára válni. Idén ősszen minden kiderül, méghozzá PC-n és X360-on egyaránt.