Míg májusban az Activision londoni játékbemutatója során még csak interjút készíthettünk a Blur autóversenyen dolgozó Bizarre Creations munkatársával, a kölni gamescom kiállításon, majd pedig a múlt heti BSC partnertalálkozó során már személyesen is kipróbálhattuk az arcade játékot. Cikkünk egy gyors élménybeszámoló lesz a két próbakörről.
A németországi rendezvény során Ben Ward röviden összefoglalta, amit már amúgy is tudtunk (és a fent említett interjúban Ti is olvashattatok), a bemutató igazán érdekes része csak ezt követően jött: négyen próbálhattuk ki osztott képernyős módban a novemberben érkező Blurt. Az irányítás érthetően nincs túlbonyolítva: gáz, fék, kormányzás, kamerapozíció-váltás, no meg természetesen a power-upok kezelésére szolgáló gombok. Kezdetben egyszerre legfeljebb két "fegyver" lehet nálunk, ez a szám azonban az autónk fejlesztése során egészen ötig nőhet. Verseny közben váltogathatunk is köztük, hogy épp melyiket szeretnénk használni, majd egy gombnyomással aktiválhatjuk is azt. Összegyűjtésükhöz pedig egyszerűen a pályán található színes ikonon kell áthajtanunk.
Nézzük részletesebben is, milyen power-upokkal dolgozhatunk! A Nitróval gyorsíthatjuk autónkat (ez az egyetlen nem offenzív felszerelés), igaz, ideiglenesen kicsit megnehezítve a kormányzást. A Shockkal az előttünk haladó autót vehetjük célba és "lőhetjük ki" egy villámcsapással. A Barge oldalra lövell ki energiacsapást, a mellettünk haladó járműveket térítve el. Különösen hatásos, ha kanyarokban alkalmazzuk. A Mine nevének megfelelően egy akna, melyet magunk mögött hagyva nehezíthetjük meg az utánunk jövők élettét, ha nem veszik észre időben a nagy sárga gömböt az úton. Célszerű keskeny átjárókban elpottyantani, hogy minél nehezebb legyen a kikerülése. Végül a Shunt a közvetlenül előttünk lévő autót löki meg, és leginkább akkor hatásos, ha kisebb-nagyobb szöget bezárva használjuk, máskülönben inkább csak segítjük ellenfelünket a haladásban. Ben Ward külön kiemelte, hogy fontos szerepe van a kombóknak is, azaz ha már megfelelően elsajátítottuk az egyes power-upok használatát, azokat gyors egymásutánban alkalmazva különösen nagy pusztítást végezhetünk konkurenseink terén. Például Nitroval melléjük vagy közéjük kerülve egy gyors Barge segítségével akár többüket is hátráltathatjuk egyszerre.
Persze nem vagyunk teljesen védtelenek az ellenfelek gonosz ármánykodásával szemben, páncélt is aktiválhatunk ideiglenesen autónk köré. Ebből korlátos mennyiség áll rendelkezésünkre (autónk fejlesztésétől függően), de ha észrevesszük, hogy épp minket vett valaki célba, igen jól jöhet a használata. Az autók ugyanis sérülnek a verseny folyamán, mind az ellenség támadásai miatt, mind saját bénázásunk (tehát például a falnak csapódás) miatt. És ha nem vigyázunk, még a kör vége előtt tropára mehet járművünk, hacsak nem javítjuk fel menet közben egy-egy villáskulcs jelen áthaladva.
A BSC partnernapja során kétszemélyes módban mehettem pár futamot, amely alatt némi bénázás után már egész jól belejöttem az irányításba, és lelkesen osztottam a többi versenyzőnek az energialöketeket (néha épp a mellettem ülő kollégának, aki az "ez te voltál?" felkiáltással adta tudtomra, hogy nem az MI vezérelte játékosokat támadtam épp :-) ). Míg az igazi szimulátorokkal való játék elég távol esik tőlem, az ilyen jellegű, erősen arcade versennyel nagyon jókat tudok szórakozni, és a power-upok csak fokozták számomra a játékélményt. Tíz évvel ezelőtt például a LEGO Racersben is ezek jelentették a legnagyobb mókafaktort.
Végül essen pár szó a játékban található járművekről. A Bizarre Creations a Project Gotham Racing sorozatban is valós autókkal dolgozott, nincs ez másként legújabb játékukban sem. Ügyesen megszerezték a gyártók engedélyét, hogy ne legyen gond az autók extrém körülmények közötti használata, törése se, így többek közt olyan márkákkal versenyezhetünk, mint Ford, BMW vagy Dodge. Összesen több mint ötven autó közül lehet majd választani. Természetesen ahogy az lenni szokott, mindegyik jármű eltérő tulajdonságokkal rendelkezik. Ezeket a megszokott paraméterek jelzik, mint például a gyorsulás, maximális sebesség vagy a tapadás, de fontos a "páncélzat" erőssége is, azaz mennyi törést bír ki az autónk. Érdekes választás lehet például a Ford Transit kisteherautó, mely lassabb ugyan társainál, de amortizálni is nehezebb egy fokkal.
A Blur fejlesztői tehát megmutatták, hogy egy arcade autóversenyt igen látványosan fel lehet dobni a power-upok koncepciójával, és nem kell mindig teljesen komolyan venni a realisztikus versenyzést. Játékuk november elején érkezik a boltokba, PC mellett PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra.