25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

ArmA 2: Operation Arrowhead

Készülőben az első kiegészítő a valósághű csataszimulátorhoz.

Írta: Lacko 68 hozzászólás

A legtöbb OFP/ArmA rajongót – köztük engem is – meglepte a hír, hogy már készül az első ArmA 2 kiegészítő, hiszen alig pár hónapja jelent meg az alapjáték. Az is köztudott a Bohemia Interactive rajongói körében, hogy a cseh cég kiadás után először megpróbálja javítani a borzalmas hibákat, melyekkel a játékaik a boltba kerülnek, és csak azután állnak neki kiegészítőket fabrikálni. Azonban az ArmA 2 viszonylag hamar elérte a stabil állapotot, és bár igényel még néhány patch-et, lehet, hogy a fejlesztők máris úgy érezték, hogy itt az ideje a kiegészítőnek.

ArmA 2: Operation Arrowhead

Küldetéslemezre pedig jelen esetben több okból is szükség van. Egyrészt az alapból kapott missziók minimális mennyisége, illetve a játék gerincét alkotó kampány vérszegénysége (leszámítva persze a többjátékos módot). Amin jól látszik a cseh designerek gondolkodásmódja, hiszen az első ArmA-hoz készült kiegészítő (a Queen's Gambit) tűnt fel először a – legtöbb FPS sztorijára hasonlító – kis, elit egység, amely szembeszáll a világ hadseregeivel. Jó kis történet volt, de teljesen ellentétes az OFP/ArmA filozófiájával, amelynek épp az a lényege, hogy egyenlő erők küzdhetnek csak egymás ellen.

ArmA 2: Operation Arrowhead

Úgy látszik, erre a fejlesztők is rájöttek az ArmA 2 alapjátékában lévő kampány miatt – melyben továbbra is a kis elit egység dominált –, így a kiegészítőben már nem így lesz. Várhatóak azért különleges, kommandós küldetések, de a lényeg a hadsereg alapvető egységeinek szemszögéből való harc: tehát főleg gyalogosok leszünk, vagy harckocsit vezethetünk, esetleg pilótaként vehetünk részt a harcokban. A másik nagy különbség – ami a magyar nyelvű hírekben sok félreértésre adott okot –, hogy míg az alapjáték az Egyesült Államok Tengerészgyalogságának (USMC) egységeit, fegyvereit, eszközeit sorakoztatja fel, addig a kiegészítő egyértelműen az amerikai Hadseregre (US Army) koncentrál. Így a Zero Cobra helyett Apache helikopter, AAV helyett a Stryker család egységei, LAV helyett Bradley harcjárművek kerülnek majd bele az Operation Arrowheadbe. A kézifegyverek közül pedig csemege lehet a Ghost Recon sorozatból is ismert SCAR gépkarabély. Természetesen ez nem teljes lista, hiszen biztosan lesz M16A4 és M1A1 Abrams harckocsi is. Ez csak amolyan kedvcsináló.

ArmA 2: Operation Arrowhead

Két új helyszín is kerül a kiegészítőbe. Az egyik ismét egy – fikcionális – ex-szovjet köztársaság, azonban ez már nem az ortodox templomaitól fog fényleni, hiszen Takisztán egy mohamedán ország, és erősen hasonlítani fog Afganisztánra. Mindennek persze semmi köze sincs ahhoz, hogy Obama elnök Irakról Afganisztánra helyezte át az Egyesült Államok hadi hangsúlyát. Takisztán a maga 160 négyzetkilométerével kisebb lesz, mint Csernorusszia. Arról pedig egyelőre nincs hír, hogy sziget lesz-e, vagy az alapjátékhoz hasonlóan egy kontinentális országrész. A másik hely, Zargabad leginkább az ArmA 1-ből ismert Portóra hasonlít, hiszen elég kicsi – csak 70 négyzetkilométer – azonban hatalmas, sűrűn lakott városi részek találhatóak rajta. Ez inkább a multi játékokhoz ad hozzá rengeteget, hiszen az Afganisztán-szerű viskók labirintusában, szűk utcákon való harc nagyon hangulatos tud lenni, azonban a BIS mesterséges intelligenciája véleményem szerint nem annyira ügyes egy ilyen terepen.

ArmA 2: Operation Arrowhead

Ami viszont érdekessé teszi az Arrowheadet és különlegesebbé egy sima kiegészítőnél, hogy ez egy standalone expansion pack, azaz nem szükséges majd hozzá az alapjáték, önállóan is játszható. Tehát aki eddig nem vette meg az ArmA 2-t, mert nem érdekli a tengerészgyalogság, vagy a zöld táj helyett inkább a sivatagosat kedveli, annak elég lesz majd csak az Operation Arrowheadet megvásárolni. Azonban mi lesz azokkal, akiknek már megvan az alapjáték? Jó kérdés, erre még pontosan a fejlesztők sem tudtak válaszolni. Ők úgy fogalmaztak, hogy jobban fog hasonlítani az OFP Resistance-ére, mint a Queen's Gambitre. Tehát nemcsak új dolgok kerülnek majd az addon könyvtárba, hanem teljesen rátelepül az eredeti játékra, és megváltoztat benne nagyon sok mindent. Például elérhető lesz – a már most is a merevlemezünkön pihenő, de eddig előhívhatatlan – FLIR-nézet, ami azt jelenti, hogy nemcsak fényfelerősítő éjjellátónk lesz, hanem az éjjel-nappal használható hőkép megjelenítőnk is. Így nem tud elbújni az erdőbe egy BMP a rá vadászó Apache helikopter elöl, még akkor sem, ha a játékos vezeti, mivel a FLIR nézetben a BMP hője elárulja, hol lapul a lombok alatt.

ArmA 2: Operation Arrowhead

Persze számos más – a lényeget is érintő – újítás is kerül majd az Operation Arrowheadbe, ami elvileg nem fog patch-ként megjelenni az alapjátékhoz. De mint szinte mindenben, ebben is bizonytalanság uralkodik az ArmA közösségben. Mint ahogy abban is, hogy a kiegészítőben teljesen az aszimmetrikus hadviselés megjelenítése a fontos, vagy lesznek benne az amerikaiakkal egyenrangú ellenfelek is – ahogy eddig mindegyik részben. És természetesen a megjelenési dátumra se vegyünk most rögtön mérget, de a tervek szerint jövőre várható az érkezése.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead
  • ArmA II: Operation Arrowhead

ArmA II: Operation Arrowhead

Platform:

Fejlesztő: Bohemia Interactive Studio

Forgalmazó: seven m

Megjelenés: 2010. június

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

tpM91
tpM91 [104]
Hát egy harckocsinak nem szabadna sérülnie géppuskától.
Lacko
Lacko [11532]
Melyik szemét a háromból? Nekem az első kettő tetszett. A harmadik, hát igen, az nem éppen realisztikus.
tpM91
tpM91 [104]
Aha, hát ez így szemét... :)
kössz
Lacko
Lacko [11532]
Hk sérülés: belelőttem 4 tárat géppuskából egy T-34-be. Csilingelt, szikrázott. Aztán beültem és ment, de picit sérült volt a HULL és a TURRET. Azért még forgott, meg lőtt, csak az Arrowheadben van a járműveknél ilyen indikátor, hogy minek van baja és mennyire. És a Hull meg a Turret volt picit sárgásabb zöld. (Zöldtől megy pirosig a színük). Ez így oké?

Éjjellátó vs optika: Ironsight simán működik éjjellátóval, sőt a reddotos optika és a CQB optika is. Csak a komolyabb távcsövek, amikhez oda kell nyomni a szemünket - azok nem mennek NVG-vel. Illetve belenézhetsz, de akkor lekapcsol az NVG.

AT fegyverek: kipróbáltam az M136-ot és a MAAWS-t. Mindkettő újratölthető és nem porzik mögötte, nem sebesíti meg a közvetlenül mögötte álló katonát sem.
tpM91
tpM91 [104]
Elsőt úgy értem, hogy egy pct elsütésekor ott hátul ver e fel port, meg veszélyes-e mint a való életben (meg mint ACE-ben :D), egylövetű pedig ugye pl. AT-4 (M136) tehát nem tudod újratölteni, elsütöd és dobhatod is el.
Jármű sérülés: lőjj géppuskával egy harckocsit, sérül-e?
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (68 db)