Az Assassin's Creed nagy csinnadrattával robbant be 2007 végén a konzolos, majd 2008-ban a PC-s játékok világába, a játékosok pedig meglepetten pislogtak egy ideig. A program talán kicsit túl nagy falat volt elsőre, újszerű, ám kissé csapongó játékmenete egy idő után monotonná vált, az amúgy fordulatos és bonyolult sztori ellenére is. Összességében akár sikeresnek tekintjük az Assassin's Creedet, akár nem, az mindenesetre tény, hogy szinte sosem látott szabadságot adtak a kezünkbe a fejlesztők, és egy (illetve több) élettel teli, nyüzsgő várost. Ez év végére a boltokba kerül a második rész, amely sok tekintetben újítást hoz a megszokotthoz képest, de mégis könnyedén ráismerünk a jó öreg Assassin's Creed világra. Tehát most is keveredik a posztmodern kor a középkorral, lesz animus, ismét kezünkbe kapjuk a szinte végtelen szabadságot, és kicsit szofisztikáltabb, sokoldalúbb játékmenetet ígérnek a fejlesztők.
Az Assassin's Creed 2 új helyszínre és időbe kalauzol, most a Közel-Kelet helyett hirtelen Európában találjuk magunkat, mégpedig Itáliában, Velence fénykorában, a reneszánsz érában. Altairtől is elköszönhetünk, az új hős Ezio névre hallgat. Ő egy fiatal olasz nemes, akinek a családja egyre szövevényesebb galádságba keveredik, ami természetesen bosszúért kiált. Ezio sem rögtön a legnagyobb párbajhősként indul, folyamatosan fejlődnünk kell, új képességeket tanulni, új fegyvereket szerezni, amíg valóban egy képzett, minden mozdulattal halált hozó mesteri orgyilkossá válunk. De addig még hosszú az út.
Sok minden ismerős lesz a játékban. Ugyanaz az Anvil motor fut a folytatás alatt is, persze még szebb, részletesebb, látványosabb környezetet ígérnek, hisz nem semmi kihívás korhűen modellezni a reneszánsz korszak olyan ékességeit, mint Velence, Firenze vagy a toszkán vidék. A szerzők egy részről törekednek a korhűségre, másrészről a fantázia világát is kicsit szabadjára engedték. Az Assassin's Creed 2-ben szerepelni fog ugyanis az ifjú Leonardo da Vinci, a sokoldalú művész, tervező, feltaláló. Ő egy közeli barátunk, segítőnk lesz, aki különféle találmányaival segíti a harcunkat. Amilyen szerkezetek tehát eddig csak tervrajzon léteztek, és így is ismertük, most megelevenednek, és Ezio használni is fogja őket. Ilyen például Leonardo repülő szerkezete, vagy egy korai pisztoly, amelyet karakterünk a dobókések helyett használ. Kicsit persze tovább tart az újratöltése, és lőszereket is kell hozzá vásárolni, de hát ne legyünk telhetetlenek.
A vásárláshoz természetesen némi ellenszolgáltatást is nyújtanunk kell, ami azt jelenti, hogy pénzhez, kincsekhez szükséges hozzájutnunk. Ilyeneket a küldetéseink során is találhatunk, de zsebesként is dolgozhatunk, az embertömeg közepén bóklászva szintén szert tehetünk némi pénzmagra, ha ügyesek vagyunk. Tehát ebben is szabadjára engedtek minket a fejlesztők.
Karakterünk bámulatos mozgása természetesen ennek a résznek is a jellegzetessége, Ezio kecsesen, dinamikusan mozog, bármit képes megmászni, bárhova eljut. Tehát őrületesen látványos jeleneteknek lehetünk majd szemtanúi. A szaladgálás mellett ráadásul a csatornákban való úszás, és a már említett Leonardo-féle repülő szerkezettel való szárnyalás is helyet kap. Azaz most már nem túlzás a kitétel, hogy földön-vízen-levegőben folynak kalandjaink. Küldetéstípusból pedig végre nem csak 4-5 különböző vár majd ránk: 14-16 feladattípust ígérnek a Ubisoft munkatársai.
Ebben a részben is összekapcsolódik a reneszánsz a posztmodern világgal, amiket az animus köt össze. Az Assassin's Creed 2-ben azonban már a modern kor sem kizárólag a fel-le téblábolásra korlátozódik, és újra üdvözölhetjük Desmondot és Lucyt.
A fejlesztők arra törekszenek, hogy az Assassin's Creed 2-ben a játékélmény kapjon főszerepet, ne a mechanikus küldetés-végrehajtás. Hogy igazán beleszerethessünk a játék világába, magával ragadóak legyenek a szereplők, a környezet, az élmények. Természetesen a single playerre van kihegyezve a program, bár előfordulhat, hogy a többjátékos mód kedvelői is fognak találni maguknak kedvükre valót. Végezetül: az első részhez már csak egy kicsi hiányzott volna, hogy legendává váljon, reméljük a konzolokra november 20-án, PC-re pedig pár hónappal később megjelenő folytatásban sikerül a legtöbbet kihozni az Assassin's Creed világból.