26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Forza Motorsport 3 demó benyomások (X360)

Kipróbáltuk az Xbox 360-ra megjelenő autóverseny demóját.

Írta: Dauby

A Forza Motorsport 3 demója 2009. szeptember 24-én, ahogy azt Dan Greenwalt, a Turn 10 stúdió FM3 játékigazgatója megígérte, megjelent a piactéren. Dan barátunk az utóbbi időben azonban már annyi mindent összehordott a játékról (finoman szólva is hetet-havat), hogy inkább saját próba alkalmával győződtem meg arról, milyen is az új Forza.

Forza Motorsport 3 demó benyomások (X360)

A demóban található Camino Viejo a legelső pálya, amit felfedtek a játékból. Az E3 óta jönnek ki róla a videók, a vonalvezetése így teljesen ismert volt számomra, a Montserrat kolostor körül keringő szerpentinnel. Összesen 5 kipróbálható autót kapunk, mindegyik egy-egy osztályba tartozik, a D-R3 tengelyen mozogva. A fizikai modell kitapasztalásához ezek az autók tökéletes eloszlásúak, hiszen van közöttük elsőkerekes orrmotoros (Mini Cooper - D), összkerék-hajtású orrmotoros (Mitsubishi Lancer X GSR - C), hátsókerekes orrmotoros (Ferrari California - B), összkerékhajtású középmotoros (Audi R8 Quattro - A) és egy hátsókerekes farmotoros (Porsche 911 GT3-RSR - R3) jármű is. A kategória-ellenfelek is nagyon változó spektrumon mozognak, a legnagyobb meglepetés, hogy egy SUV is bekerült a demóba, mégpedig a Porsche Cayenne – ha már az FM3 lesz az első igazi szimulátor, ahol a városi terepjárókkal is találkozunk! A fizika tehát minden autónál eredendően más, viszont közös pont, hogy a demó autói jól felszerelt modellek, így meglehetősen könnyű őket vezetni – mondjuk kifejezetten cél volt az, hogy mindenki tudjon vele játszani. Ugyanígy a nagyközönséget szolgálja a beépített visszatekerés mód: offline játéknál gyakorlatilag annyiszor használhatjuk, amennyiszer rontottunk valamit verseny közben, egyszerre egy mintegy 5-6 másodperces szegmenst lépünk vele vissza az időben.

Természetesen az összes segítség kikapcsolásával próbáltam ki az autókat. A kuplungozás lehetősége újdonság, ezzel kedveskednek az igazi hithű "sim-fan"-eknek. Jól érzékelhető a fejlődés az FM2 óta, hangoltak, finomítottak a fizikán, sokat pontosítva rajta és még eredendőbben tapasztalhatók a hajtásláncok és motorelhelyezések közötti eltérő kocsiegyensúlyból adódó különbségek. Megmaradt viszont a sebességfüggő ideális ív és a döbbenetes MI. A Forza mindig is rendkívül jó MI-jéről volt ismert, a demóban is látható, hogy ezen még inkább finomítottak: a gépi versenyzők nem szorítanak le minket az ívről, figyelik a játékos pozícióját és sebességét, képesek hibázni és oda-vissza előzgetik egymást! Ez az a pont, amiben a GT sorozat immáron hosszú évek óta az FM mögött kullog, ismételten kiváló az MI-rutin! És ezen a téren lenne mit tanulni az NFS SHIFT fejlesztőinek is...

Forza Motorsport 3 demó benyomások (X360)

A vadonatúj grafikus motor stabil 60 képkocka/másodperc sebességgel varázsolja elénk a tájat, és a látvány lenyűgöző! A környezet nagyon meggyőző, a bevilágítás elsőrangú, a fény és árnyék játéka az egész pályán érvényesül: Montserrat teljesen úgy néz ki, mint a való életben, köszönhetően a részletes és nagyméretű textúráknak. Ez a sebesség az online játékok miatt szükséges, hiszen ott minden egyes tizedmásodperc számítani fog, ettől viszont a játék szinte lefolyik a TV-ről. Az autómodellek szépek, de leginkább visszajátszásnál fogunk bennük gyönyörködni, köszönhetően a sok-sok új kamerának. Az egyetlen egyedi festésű modell a 911, ezen látszik igazán, milyen gyönyörű festéseket lehet majd létrehozni a teljes játékban. Grafikailag talán a legdurvább ugrás a gumiknál látható, ahol a felület jól láthatóan deformálódik attól függően, hogy az autó súlya éppen ráhelyeződik-e vagy sem (visszajátszásnál külön kamerák figyelik közelről a gumikat). A törésmodell grafikai megvalósítása közepes, viszont a sérülések menetteljesítményekre hatása elsőrangú.

Óriási csalódás a rettenetesen túlhype-olt belső nézet – jaj Dan, ezt hogy lehetett így elbaltázni? Csak előre nézve, kb. 90 fokos szögben használható, viszont a kormányhoz túl közel ülünk, a műszerfalból és műszerekből így jóformán semmit sem látunk, és amit látunk, az sem tetszetős. A textúrák és a modellek is elnagyoltak, csúnyák – hasonlítsátok csak össze ezt az NFS SHIFT vagy GT 5 Prologue műszerfalas nézetével!

Forza Motorsport 3 demó benyomások (X360)

A GUI teljesen letisztult, minimalista designt hoz: a fehér háttereken ízlésesen vannak elhelyezve az információk, az autó bemutatása elsőrangú. Az aláfestő zenéket illetően a rockos hangzás a múlté, leginkább a GT sorozat hangzásához közelítenek a lounge és chillout zenék. Fontos megemlíteni, hogy GUI terén a GT sorozat mindig is az FM előtt járt, az FM menüi szemre sosem voltak letisztultak, igazán eltaláltak.

A motorhangok elsőrangúak, azonban a környezeti zajok és leginkább a kasztni zajait tekintve a konkurencia bizony lehagyta Dan fiait. Az NFS SHIFT és a DIRT 2 is sokkal erőteljesebb ilyen téren, az autó minden rezdülését érezteti velünk zörejeivel.

Forza Motorsport 3 demó benyomások (X360)

Online játék ugyan nem, de egy rangsorral kibővített időfutam mód helyet kapott a demóban. Ehhez először a rangsor menübe kell lépnünk, majd onnan indítanunk a játékot, ekkor egyedül, az óra ellen fogunk körözni a pályán, társunk egyedül a legjobb körünkhöz tartozó szellemautó lesz. Láthatjuk barátaink legjobb idejét, illetve hogy milyen segítségeket vettek igénybe teljesítményükhöz. Hajthatunk arra, hogy megelőzzük őket!

Összességében ez a demo egy nagyon jó ízelítő az idei év vélhetően legjobb autós játékából: minden téren hatalmas a fejlődés az elődhöz képest. A demó átadja a Forza-esszenciát, magába tömöríti a teljes játék számos elemét úgy, hogy a teljes játéknak csak egy rendkívül csekély szeletét tárta elénk. Megjelenés 2009. október 24-én.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Forza Motorsport 3 (Xbox 360)

Platform:

Fejlesztő: Turn10

Kiadó: Microsoft

Megjelenés: 2009. október 24.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!