A Total War széria kapcsán megszokott, hogy az aktuális Creative Assembly játék után a fejlesztők mindig egy új korba helyezik a totális háborút, ám úgy tűnik, hogy a srácok ezúttal nem akartak túl nagyot ugrani az Empire-höz képest. A jövő hónapban érkező Napoleon: Total War így vélhetően költséghatékonyabb fejlesztésnek tűnik, hisz nem sok részletben tér el az elődtől.
A cím önmagáért beszél: természetesen a híres-hírhedt francia hadvezér, Bonaparte Napóleon és jól ismert hadjáratai kapnak szerepet az új epizódban. Egész pontosan három új kampány (és néhány történelmi csata) áll majd rendelkezésünkre, melyekből kettő valós történelmi eseményeket dolgoz fel, míg a harmadik a Mastery of Europe címet viseli. Ez utóbbi gyakorlatilag a szokásos nagy hadjáratot jelenti, "mindössze" a szépszámú új egység, és persze a francia hadvezér jelenléte a változás, de a cél továbbra is bizonyos számú régió elfoglalása és megtartása lesz. Ami pedig a két új missziót illeti: az első az itáliai hadjáratot (1796), míg a második az egyiptomi hódítás (1798) lehetőségét nyújtja át a Total War faneknek. Természetesen a fejlesztők igyekeztek az eredeti erőviszonyokat, helyszíneket és szereplőket átültetni a küldetésekbe, de persze végső soron rajtunk áll, hogy mennyit változtatunk a történelmen. Akinek pedig ez sem lenne elég, az kezébe veheti az igazságosztó szerepét, és a mellékelt egység-, illetve uniformis-editort felhasználva akár az összes csapat külsejét és tulajdonságait átszabhatja.
Érdekes, de üdvözlendő újítás, hogy a nagy hadjáratban immár bármikor bekapcsolhatjuk a multiplayer funkciót, akár egy-egy csata alatt is, s míg nyitva hagyjuk a szervert, bárki – ismerősök és ismeretlenek is – csatlakozhatnak hozzánk. És persze ez fordítva is működik, ha gondoljuk, vakon ugorhatunk egyet a semmibe, és átvéve az aktuális gépi egységek irányítását, megtréfálhatjuk a magát már nyeregben érző játékost az aktuális harcban. De a többjátékos részen amúgy is rengeteget finomítanak a fejlesztők: többféle játékmód és funkció is feltűnik majd Napóleonunk telepítése után.
Ami a technikai részt illeti, a Creative Assembly nem ígér radikális változásokat, de azért picit belenyúlnak a játékmenetbe. Ez elsősorban a fizikai motort érinti, ami az eddiginél is több effektet tartalmaz majd, melyek egy része kihat közvetlenül a csatára is. A leölt gazdával megáldott, igen rémült lovak például magukkal vonszolják a halott katonát, ezzel néha káoszt okozva a hátsó sorokban (illetve a port felverve a látást gyengítik), míg a szakadó eső a puskaport és a tüzeket támadja meg. De nemcsak az élő, hanem az élettelen táj is magán viseli majd a csaták nyomait. A fejlesztők elmondták, hogy például az ágyúgolyók méretes lyukakat ütnek a földbe, és sáncot húznak maguk után, a muskétasortüzet követően pedig ipari mennyiségű füst száll majd a levegőbe. Sőt, elviekben még egy picit a mesterséges intelligencián is javítanak a srácok – ám mivel erre igazából tíz éve nem voltak képesek, kétlem, hogy pont most jön majd össze nekik. Ami az új egységeket illeti, abból akad néhány, de ezek általában minden frakciónál megtalálhatóak lesznek, csak az uniformisuk, és egy-két tulajdonságok tér el egymástól.
A februárban érkező Napoleon: Total War tehát nem fog eget rengető változtatásokat magával hozni az egyjátékos részen, ám az pozitív, hogy a Creative Assemblynél végre komolyan veszik a multiplayer lehetőségeit is, és rengeteget finomítanak rajta. Ugyanakkor tény, hogy a Total War széria egyre vérszegényebbnek, fantáziátlanabbnak tűnik az évek múlásával – de erre még februárban rácáfolhatnak a fejlesztők.