26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Split/Second: Velocity

A Pure fejlesztői a Burnout széria nyomában járva vajon ismét tudnak-e egy meglepően nagyot dobni?

Írta: Dauby 16 hozzászólás

Video Killed the Radio Star
A Black Rock csapata alig 20 hónap alatt rakott össze egy minden ízében profi, az ínyencek számára is abszolúte kiváló arcade autós játékot. Az alaphelyzet egy TV-showban szereplő város, melynek minden szegletében azt teljesen romba döntő versenyek zajlanak: célunk kvalifikálni magunkat a show következő epizódjába és megnyerni az elit bajnokságot.
INFO: A fejlesztők előző játéka, a Pure csaknem 3 millió példányban talált gazdára (ebben nagy szerepe volt egy 360 bundle csomagnak is)!

Split/Second: Velocity

Egyes csapó... akció!
A Split/Second letagadni sem tudná, hogy a Burnout sorozat és a GRID találhatók felmenői ágán... a nyolcfős, eszement száguldozást és hollywoodi pirotechnikát felvonultató versenyek csak megalapozzák a hangulatot. A játékmechanika a háromlépcsős erőmutatónkra épül, melyek közül az első kettő alap támadásokat vagy pálya-átalakítást, a harmadik, piros színnel kiemelt pedig a pálya jelentős módosítását és brutális extra támadásokat vált ki. A mutatót tölteni mások mögött szélárnyékban autózva, kanyarokban driftelve (ez a játékelem egyértelműen a Ridge Racer sorozatból is ismerős lehet), ugratásokat végrehajtva és ellenfeleink támadásait kivédve lehet.
A játékmódok között találhatunk kieséses rendszerű versenyeket (Eliminator) vagy fix autóval teljesítendő időfutamokat (Detonator), de akadnak teljesen elborult, új módok is. A túlélésre fókuszáló (Survival) módban óriási csőrös kamionokról szórnak le elénk kék és piros hordókat: míg előbbiek csak kibillentik járművünket egyensúlyából, az utóbbiak azonnali szétrobbanását okozzák. A kamionok mellett néhány MI-vezette pilóta is fűszerezi a katlanszerű pályákon zajló őrült menetet, ahol a rendelkezésre álló idő lejártával beálló hirtelen halál módban már csak piros hordók hullanak majd elénk... szép kis műsor, mondhatom!
Az utolsó két mód egy előttünk repülő helikopterre fókuszál. A légicsapás (Airstrike) közben a pályára zúduló rakétákat kell kerülgetnünk, miközben pontokat kell szereznünk. Mindössze 3 autót/életet kapunk erre a futamra, aztán vége a pontvadászatnak. A légi bosszú (Air revenge) még csavar egyet ezen a recepten: a rakéták kerülgetésével és a kanyarokban driftelve immáron töltődik az erőcsíkunk, mely segítségével mi küldhetünk rakétákat a ránk vadászó rotoros madárra – nemes bosszú.
INFO: A játékba rejtett Disney XD bónusz autót az opciók képernyőre belépve a következő kombinációval érhetjük el: X, lefelé nyíl, X, lefelé nyíl, X, lefelé nyíl (X360 verzió). Az új autót a garázsunk bal szélén találhatjuk meg. Ezzel együtt összesen 28 autó található a játékban.

Split/Second: Velocity

Letisztult design
Az egész játékra a teljesen letisztult, áttekinthető grafikus design a jellemző. A félig 3D-s menü, valamint a grafikus kijelző (GUI) teljes hiánya is tökéletesen filmszerű. Minden információ a hátsó lökhárító alatt foglal helyet, térkép, kilométeróra vagy egyéb kijelzése teljesen fölösleges. :-) A versenyekhez használatos 15 pálya útvonalát pofonegyszerű memorizálni, csak arra kell készülnünk, hogy hármas szintű támadással a már megszokott útvonal teljesen átvariálható és alkalmazkodnunk kell az új vonalvezetéshez. Mindez epikus, földet megrázó robbanások kíséretében, a legkomolyabb akciófilmek stílusában történik meg, bőséges lángolós-füstölős robbantásoktól kísérve. Teljes lezúzásra kerülnek itt erőművek, vasútvonalak, hidak, repülőgép-anyahajók és még egy óriási gát átszakadásával is számolnunk kell! A különféle pályák egy városban és környékén találhatók, az útvonalak gyakran egymás felett ívelnek át és keresztezik is egymást, így előfordulhat, hogy akadnak ismerős részek más nyomvonalakról. Akcióink a zenére is hatással vannak, mely a robbanásoknál elhalkul, bukásainknál pedig eltorzul.
Még a támadásainknál is nagyobb jelentőséggel bírnak a különféle útvonal-rövidítések, melyeket szintén egy-egy szekció erőért cserében nyithatunk meg és általuk a korábban lehetetlennek tűnő versenyeket is győztesen abszolválhatjuk. Tartalékoljunk erőt rájuk!
Az autók teljesen kitaláltak, hiszen nem akartak licencköltségekkel bíbelődni, amikor a járművek gyakorlatilag elemeikre hullanak szét egy-egy nagyobb akció hatására. Elég sok a hasonlóság a való életben is létező típussal, a tervezésük alapvetően jó, érdekes színfolt a terepjárók jelenléte.
INFO: Még a játék megjelenítéséhez használt sárgás-barnás színű szűrő is hasonló a Burnout Paradise illetve a GRID által alkalmazott módszerhez.

Split/Second: Velocity

Kérészéletű karrier
A játék 12 epizódja összesen 72 kihívásból áll. Minden epizódot show-szerűen bemutatott videobejátszás nyit meg és zár le. Mindegyik epizódban helyet kapott 1-1 ún. "elit bajnoki futam" is, ahol a legjobb pilóták ellen meccselünk és természetesen végső célunk ennek a bajnokságnak a megnyerése. Új epizódot az elit verseny dobogóján végezve nyithatunk meg. A további 5 verseny a fent elsorolt hat játékmódra oszlik szét, melyek mindegyikét a 6. epizódig bezárólag megismerjük. Innentől már rutinosan és a kreditekért járó jobb autókkal igen gyorsan végigdarálható a játék, hiába dobnak még be újabb pályákat a tervezők. Ha nem célunk mindenhol az aranyérem, akkor 8-10 óra alatt, ha mindenhol a legjobbra törekszünk, akkor 13-14 óra alatt végigpörgethető a játék, mely a Burnout epizódokhoz viszonyítva igencsak soványka játékidő. Érdekesség, hogy karrier-módban nincs nehézségi szint, csak "gyors verseny" játékmódban paraméterezhető az MI erőssége. Ha minden versenyt aranyra hozunk, akkor összesen 3600 kreditet szerezhetünk, melyet egyelőre nincs mire költeni. :-(
A karrier után jöhet a többjátékos mód, ahol nyitott vagy barátainkkal folyó, privát viadalokban vehetünk részt. Mind egyjátékos, mind pedig online módban a legalacsonyabb, 99. helyről kezdjük pályafutásunkat, és innen dolgozhatjuk fel magunkat (helyezésünk a rajtszámunkat is meghatározza). Online csak a már "kinyitott" járműveinket használhatjuk, azaz hatalmas előnyben lesznek a karrier módot befejező játékosok! Mindössze három játékmódban versenyezhetünk, viszont a többség leginkább a megszokott versenyzést preferálja. A versenyeket nem hátráltatja lag, viszont elég kevés a játékos.
TIPP: Ha nem sikerül jól 1-1 verseny, akkor azokhoz később, jobb autóval térjünk vissza, minthogy frusztráljuk magunkat!

Split/Second: Velocity

Tökéletesség – 130G
Összesen 46 eredménycélt érdemelhetünk ki, melyek elérése után azok matrica formájában felkerülnek majd az autónkra, így online villoghatunk velük! :-) Sajnos a Pure-hoz hasonlóan itt is nagyon kevés az online cél és azok teljesen fantáziátlanok is. Offline viszont akadnak komolyabb kihívást támasztóak is, mint a fejlesztők legyőzése (két ilyen is akad), a kamionokhoz kapcsolódó célok vagy az összes bónusz futam megnyerése és persze a "tökéletesség" névre hallgató, végső cél.
A DLC-ket illetően első körben megjelenik a 3 brutálisan erős gépet tartalmazó Hyper Car Pack, melyet valószínűleg újabbak követnek majd, de ennél is jobbat tenne a programmal néhány új útvonal (pálya).
INFO: A helikopteres kihívásokhoz a játék nagy részében legjobban használható autó a Cobretti GT RS (a játék végső negyedében lesz ennél még jobb is, a Cobretti 530 GTS).

Split/Second: Velocity

Darabokra szakadva
Ritkán adatott meg számomra, hogy ennyire önfeledten szórakozzak, és hogy egy játékot ilyen jól kiszolgáljon egy relatíve egyszerű játékmeneti elem. Hasonlóan őrült versenyeket eddig csak a Burnout és Flatout sorozatokban élhettünk át. A körítés, a látványvilág és a megjelenítés is elsőrangú, egyedül a karrier rövidségét, a visszajátszás hiányát (ki ne szeretné kiélvezni ezt a zúzást) és az autók szűkös textúra-variációját tudnám felróni hibának.
Izgatottan várom a következő részt (az utolsó videóban elénk dobják a "folytatása következik" mondatocskát), mely néhány újítással és több lehetőséggel akár meg is szoríthatja a stílus koronázott királyát, a Burnout sorozatot!

A Split/Second: Velocity PC, PS3 és Xbox 360 platformokra jelent meg. A teszt az Xbox 360 verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
9
hangok
8
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Pörgős akciófilm játékmenet
  • Látványos rombolás
  • Kihívást nyújtó, jól belőtt karrier mód
  • Bitang erős játékmotor
Negatívumok
  • Rövid egyjátékos mód
  • Kevés lehetőség verseny közben
  • Nincs visszajátszás

További képek

  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity
  • Split/Second: Velocity

Split/Second: Velocity

Platform:

Fejlesztő: Black Rock Studios

Kiadó: Disney Interactive Studios

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés:
2010. május 21. PC
n/a: PS3, X360

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

atti73
atti73 [120]
Honnen lehet letölteni?
Falusi
Falusi [763]
Kipróbáltam a demót. Azt hittem, jobb lesz, de nagyon koppantam. Ahogy cygary is írta, alig kell pár gombot nyomni, szám szerint ötöt. Jónak tűnt ez a rombolás mód, de ez a megvalósítás....megnyomod egyszer a ctrl-t/shiftet és a fél pálya romokban, az egész mezőny lerobbant.

Szar.
cygary
cygary [2745]
Most nézd meg ezt és mondd hogy az adrenalinlöketen kívül ad valamit... Száguldasz mint a fene, néhol megnyomsz egy Ctrl (azt hiszem ezzel lehet előhívni a ,,pusztítást'') gombot és kész, effektparádé bármilyen nemű törésmodell vagy fizika nélkül. Egy Grid, Dirt de még az átlagban nagy csalódást okozó Pure után is tényleg jellegtelen egy játék.
richy25
richy25 [1087]
Én ugyan nem játszottam vele, de 1-2 videó megnézéséből rájöttem, nem is szükséges.
Ez a játék ELVILEG a rombolásra megy ki. Ha ez valóban így van, akkor miért nincs normális törésmodellje az autóknak? A másik, amit én NFS kórnak hívok:
a falakról úgy pattan vissza az autó mintha gumiból lenne. Attól, h arcade, még nem kéne gagyinak is lennie.
Ryland
Ryland [186]
jó lenne,ha lenne 18- -os korosztály is nem csak 18+ -os.Mert ez az.Ez már annyira arcade hogy már fájdalmas.Biztosan van aki élvezi.Nekem ilyen arcade autós játék kategóriában még mindig a flatout két része viszi a pálmát.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (16 db)