26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Rig'n'Roll

A Hard Truck folytatása az amerikai utakra visz minket kamionunkkal.

Írta: Peac 8 hozzászólás

Kezdő kamionosok elbeszélései alapján egy ekkora óriást vezetni fantasztikus élmény. A külső szemlélőnek viszont csak annyi látszik belőle, hogy mérsékelt sebességgel gyakorlatilag a végletekig unhatják el magukat a nagy kocsik nyergében ülő sofőrök, akiknek ugyan megköszönhetjük az áruszállítást, de sokszor inkább útban vannak az országutakon a kikerülhetetlen monstrumok. A Rig'n'Rollban most újra kipróbálhatjuk, hogy nagyjából milyen élmény lehet a nagytételű közúti áruszállítás, az amerikai cowboy-hagyomány modernkori folytatása hatalmas kamionokon.

Rig'n'Roll

A műfaj nem idegen az orosz fejlesztők számára: a Hard Truck már jó ideje sokkol minket a kamionos életérzés szimulálásával, habár elég jelentőset dörgölt az orruk alá az Euro Truck Simulator 2008-ban, igaz, az egy egészen más iskolát képviselt, hiszen ott a szabálytalanságokat jobb volt meg sem kockáztatni. A Rig'n'Roll ellenben maga a macsó-szimulátor. A törvények vadnyugati stílusban értelmezendőek, de így legalább passzol a környezethez. A nemrég megjelent játékba Kalifornia autópályáit, csomópontjait, kis- és nagyvárosait pakolták be az alkotók. Mehetünk hegyi kanyargós utakon, nyílegyenes sík autópályán, esőben és hegyen-völgyön.

Az igazán kalandvágyó játékosokat azonban nem elégíti ki száz százalékig a játék, hiszen a kiépített utakat nem hagyhatjuk el. Nem mehetünk át a rendezetlen terepen az egyik autópályáról a másikra és sajnos a városok részletessége sincs túlerőltetve, de a játék lényege sem ez. Feladatunk, hogy a depókban kiválasztható küldetések közül elvállaljunk egy-egy áruszállítást vagy versenyt (ahol pótkocsi nélkül száguldozhatunk) és a kijelölt célállomásra elsőként jussunk el riválisaink előtt. Mindehhez 13 kamiontípus közül választhatunk, a Freightlinertől a Sterlingig.

Rig'n'Roll

A játék során fejleszthető kamionok elég rendesen amortizálódnak, még akkor is, ha nagyon vigyázunk rájuk. Két-három fuvar után rosszabb esetben már nemigen fog a fékünk, de érdemes figyelni a gumik kopására is. Mindemellett üzemanyagunk is természetesen mindig a legrosszabbkor fogy el, a kiérkező autómentő pedig egy vagyonért adja a gázolajat. (Ha viszont nem száraz a tartály, olyan szépen okádja a fülke mögötti kipufogó a fekete füstöt, mint egykor "Gumikacsa" Mackje a Konvoj című filmben. Igazi kamionos USA-feeling.)

Az életérzést lerombolandó néha nyomunkba erednek a rendőrök, akik a szabálytalanságainkon vesznek bosszút. Ne feledjük, a Kaliforniában megengedett maximális sebesség 65 mérföld/óra, és többek között erre vadásznak a rend éber őrei. Viszont olyan szerencsétlenül sikerült a kivitelezésük, mintha egy évekkel ezelőtti verzióba szánták volna őket. Nem életszerű a rendőrautó sem, a zsaruk eljárásai pedig igencsak esetlenek. Ha véletlenül elénk vág a járőrkocsi, még az is előfordulhat, hogy a többtonnás gépállatunkat le tudja taszítani az útról. Ez persze a valóságban nem túl valószínű, de nehezítésnek érdekes. A sorsnak hála meglehetősen ritkán találkozunk a rendőrséggel. Amint arról már szó esett, nincs az a vasszigor a játékban, de ha egyszer utánunk erednek a szirénázó kocsik, érdemesebb azonnal megállni – a büntetés nem olyan vészes összeg.
A tájékozódás is okozhat problémákat. Habár a jó öreg USA útjain viszonylag átlátható rendszer van, mégis elég sokat kell a térképre gúvadni, amely alapértelmezésben igencsak hozzávetőleges támpontként funkcionál, mert alaphelyzetben nagyon távoli nézetből mutatja a pozíciónkat, és a zoom funkció elérése nem teljesen triviális (segítségül: Ctrl-Tab).

Rig'n'Roll

Ha a küldetéseket teljesítjük, jelentős összegek vándorolnak virtuális tárcánkba (vagyis játékbeli bankkártyánkra). Ebből aztán vehetünk mindent a kamionra, aminek vagy van haszna, vagy nincs: új gumi, tolatókamera, tempomat és hasonlók. Persze mind egy vagyonba kerül, de ha ügyesen teljesítjük a feladatokat, akkor nem nagyon fognak anyagi gondjaink adódni.

A játék külseje alapján arra tippelek, hogy legalább 4-5 évvel ezelőtt akarták eredetileg kiadni, és nem is fejlesztették a grafikai köntöst az akkori hasonló játékok átlagához képest. A kiemelkedő grafikájúnak szintén nem nevezhető Euro Truck Simulator is simán veri ezt a játékot. Hangban viszont a Rig'n'Roll valamelyest talán jobbnak nevezhető. Végül pedig azon hiányérzetemnek kell hangot adnom, hogy a többjátékos mód teljes nélkülözésével került a boltokba a játék – LAN partykra szórakoztatónak éreztem volna egy-egy kamionfutamot.

Rig'n'Roll

A Rig'n'Roll minden negatívuma ellenére megfelelő időtöltés lehet a vakáció során azok számára, akiknek legfőbb vágyuk, hogy elvezessenek Los Angelesből San Franciscoba és végigguruljanak a Golden Gate hídon.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

60%
grafika
5
hangok
8
játszhatóság
7
hangulat
5

További képek

  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll
  • Rig'n'Roll

Rig'n'Roll

Platform:

Fejlesztő: SoftLab-Nsk

Kiadó: 1C Company

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2010. II. negyedév

Minimális rendszerigény: Pentium 4 2,4 GHz, 1 GB RAM, GeForce 5700/Radeon X800 vagy jobb videokártya, DVD-ROM, 10 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

RUSSIANBOY
RUSSIANBOY [330]
Nagyon szivesen.Amugy ha kicsit leoltottnak érezte valaki elnézést kérek:D:D
Dino
Dino [6032]
RUSSIANBOY: Köszi a helyesbítést, korrigáltuk, Peac összekeverte egy másik híddal.
RUSSIANBOY
RUSSIANBOY [330]
Hát igen.Nos folytattam a játékot és a kedves cikk iro valoszinüleg a szürkének vélt goldengate hidat összekverte egy másikkal ugyanis ami a képen van az nem a goldengate hid.Én most csináltam egy képet a játékban és ugyanugy vörös a hid.Azonkivül pedig a kép ami be van szurva azon egy irnyba halad a forgalom mig alattunk megy a szembejövő és a goldengate hidon ha elővesszük némelyik filmet pl Xmen 3 akkor láthatjuk hogy a Goldengate hidon oda-vissza menő forgalmi sávok vannak egy azon szinten mig az itt berakott képen csak egy irányba láthatjuk a forgalmat haladni.Bár a képet a játékban este készitettem viszont láthato ha csak a szegélyeket nézzük hogy az bizony szép vörös.

Itt a link:

http://kepfeltoltes.hu/view/100725/gghid_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
RUSSIANBOY
RUSSIANBOY [330]
Hát nem mondom az AI lehetne okosabb is mivel egy szembejövő forgalmas uton feltartott egy kisebb teherauto és lassitanom kellett erre a mögöttem halado kamion belém jött ezzel sérülést okozva a rakományon viszont a rendőrők mégis utánam jöttek és kivettek Engem akinek a rakományába belehajtott a következő kamionos.Hát szép..


Nagyobb forgalomnál nekem mondjuk szaggat igy alacsony szinten van - mivel azt lehet szabályozni.


Egyenlőre még csak a Single részben fuvaroztam hogy szokjam a tájékozódást és a kormányzást.Apropo ha már tájékozodás nemtudom az amerikaiaknál igy van e hogy nem az utca előtt irják ki pl városban hogy hol a raktár hanem pont az utcával egyvonalban igy mire észreveszed-elolvasod már tul is hajtottál ahol be kellett volna fordulnod.
BenderŽ
BenderŽ [164]
Nyomjáááád öcséééém:-)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (8 db)