26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Kane & Lynch 2: Dog Days

Hamarosan megérkezik a pszichopata mészáros-páros újabb vérgőzös akciója.

Írta: Barnabás 10 hozzászólás

A Hitman sorozattal elhíresült dán IO Interactive 2007-ben jelentette meg a Kane & Lynch: Dead Men című akcióorientált eposzát. Az eléggé vegyes értékeléseket kapott játékban a kissé agresszív, tömegeket lemészároló párosból a higgadtabb Kane karakterét irányíthattuk, a skizofrén mészáros Lynch-et az MI terelgette mellettünk. Szerintem alapvetően jó játék volt az első rész, bár egy idő után monotonitásba torkollott a sok lövöldözés, no és voltak apróbb hibák az irányítással valamint a kamerakezeléssel. Az IO részéről nem volt kérdéses a folytatás, és idén augusztus második felében végre a kezeink közé is kaparinthatjuk a produktumot a Square Enix és európai leányvállalata, az Eidos Interactive gondozásában.
Lehetőségünk nyílt hetekkel a megjelenés előtt kipróbálni a Kane & Lynch: Dog Days címre keresztelt folytatás preview verzióját, így ezen nem végleges változat révén már le tudunk írni pár gondolatot a kevesebb, mint egy hónap múlva érkező programról.

Kane & Lynch 2: Dog Days

A sztori most sem túlbonyolított, nem egy több szálon futó, cizellált felépítésű forgatókönyv alapján forognak a játék eseményei. Ez persze nem is baj, hiszen a Kane & Lynch második epizódja is egy adrenalin-pumpáló vérgőzös lövöldözés, amihez alapvetően elég a faék bonyolultságú sztori. A felütés úgy kezdődik, hogy a Sanghajban tevékenykedő Lynch cimboráját látogatja meg Kane koma, de a baráti összeborulás és a fényképezős városnézés elmarad, mert az ezúttal általunk irányított Lynch megint szép kalamajkába keveredik. Rögtön egy ferdeszemű tagot és az ágyból kirángatott pucér barátnőjét kergetjük a kínai forgatagon át a ránk zúduló golyóáradat közepette. Az események szerencsétlen lefolyását követően aztán az egész kínai maffia a vérünket akarja. Tehát kő kövön nem marad, csak hulla hulla hátán halmozódik a zsúfolt kínai metropolisz utcáin, apró folyosóin és zegzugaiban.

Az egyjátékos módban csak az első négy rövid fejezetet lehetett kipróbálni az előzetes verzióban. Ennek alapján azt mondhatom, nem sokat módosítottak a játékmeneten az IO-s srácok az első részhez viszonyítva. Igaz, most külön gomb van a fedezékbe bújáshoz, amire az esetek nagy részében rá is leszünk szorulva, mert nyílt terepen két másodperc alatt szitává lő az állandóan túlerőben ránk támadó ellenség. Nem hiába van az a mondás, hogy annyian vannak, mint a kínaiak.
Általában ketten nyomulunk előre az MI (vagy co-op esetén a haverunk) által irányított Kane barátunkkal fedezékről fedezékre. Néhány esetben kapunk még néhány szövetséges fickót, de ők többnyire a golyófogó szerepét töltik be. Most nincs adrenalin-injekciós felélesztés, mint az első részben, hanem súlyos találat esetén általában először csak egy nagy hátast dobunk, ahonnan még gyorsan fel lehet kecmeregni. Az első négy fejezet alapján ferdeszemű maffiózók, közrendőrök, képzettebb kommandósok, mesterlövészek és agresszív kutyák igyekeznek mielőbb kioltani az életünket. Fegyverek terén főként az ellenfeleink által elejtett mordályokkal fogunk irtani, és a szokásos pisztoly, géppuska, shotgun, mesterlövészpuska felhozatalból fogjuk váltogatni az egyszerre két gyilkoló eszközre limitált repertoárunkat. A játék fizikai motorja is megfelelő, a fapalánkok mögött például nem leszünk sokáig biztonságban a ránk zúdított golyózáporban.

Kane & Lynch 2: Dog Days

Ami a leginkább megkülönbözteti a második részt az elsőtől, az a grafikai stílus. Ugyanis a Dog Days leginkább hangsúlyozott újítása a realisztikus ábrázolásmód. Ez abban nyilvánul meg, hogy úgy látjuk az eseményeket, mintha mögöttünk valaki testközelből kézi kamerával rögzítené az akciót. Elmosódó színek, szemcsés képminőség, kamerarángatások jellemzik a Cloverfield (és a The Blair Witch Project vagy Paranormal Activity) képi megoldásain nyugvó grafikai megvalósítást. Ez kétségkívül hangulatossá, sodróvá, emberközelivé teszi az akciót, bár aki Crysis-szerű grafikára vágyik, annak borítékolhatóan nem fog tetszeni ez a dokumentarista stílusú ábrázolás. Szerintem egyedien stílusos, merész, de egyben jó ötlet volt ez az IO-tól. Mondjuk néhol túlzásba vitték ezt a megoldást, például a futáskor előjövő intenzív kamerarángatás könnyen előhozhatja a gyomortartalmat a tengeribetegségre hajlamos játékosokból.

A hangok, zenék minőségiek, Kane és Lynch szinkronhangja és a dialógusaik ezúttal is nagyon eltaláltak. A játék a single mellett erős multiplayer résszel is rendelkezik. Az MI irányította csapatban rablós és utána menekülős Arcade mód ugyan még az egyjátékos részhez tartozik, a Fragile Alliance, az Undercover Cop és a Cops and Robbers már a többjátékos mókát alkotják. Az első részből visszatérő Fragile Alliance-ben játékosok csapata próbál minél több pénzt összerabolni, majd elmenekülni, anélkül hogy rendőrkézre kerülnének, vagy a csapatból egy aljas áruló lepuffantaná őket. Az Undercover Cop ezt annyiban módosítja, hogy van egy beépült zsaru játékos a rablócsapatban, akinek a célja a rablók megállítása. A Cops and Robbersben pedig két, játékosok irányította csapat van, ahol értelemszerűen a zsaruk és a rablók csapnak össze. A preview verzió tapasztalatai alapján nagyon élvezetes, pörgős és egyben taktikus multis összecsapásokra számíthatunk.

Kane & Lynch 2: Dog Days

Tehát egy izgalmas, adrenalin fűtötte lövöldözős TPS-t fogunk kapni az augusztus 20-án (hazánkban 21-én) megjelenő második Kane & Lynch részben, stílusos dokumentarista grafikával tálalva. Akinek az első rész tetszett, az az eddig látottak alapján úgy gondolom, nyugodtan beruházhat a másodikra is, aki pedig TPS-lövölde rajongó, annak először a grafikai stílussal kell megbarátkoznia, de utána várhatóan belefeledkezhet majd a minőségien megvalósított lövöldözésbe.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Kane & Lynch 2: Dog Days

Platform:

Fejlesztő: IO Interactive

Kiadó: Square Enix Europe

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés:
2010. augusztus 20. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Pentium 4 3 GHz/Athlon 2,5 GHz, XP: 1 GB RAM, Vista/Win 7: 2 GB RAM, GeForce 7800/Radeon X1800 videokártya 512 MB memóriával

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

kismark9
kismark9 [2]
Igazad van Creativ3form az a fullscreen effect 1 kicsit idegesítő de ki lehet kapcsolni meg azért 1 idő után megszokja az ember:D
kismark9
kismark9 [2]
nagyon állat game nekem már megvan:Da dead men is nagyon jó volt érdekes a 2-nél a fura kézi kamera nézet de ötletes:Dcsak ajánlani tudom
mucius
mucius [10106]
engem spec a demo kidob, hogy az alkalmazás ezennel leáll..
:-X
Ibigoo
Ibigoo [18]
Játszottam a pc-s demóval, a grafika egyedi, a játékélmény jó, az ai viszont továbbra is síkhülye. A civilek a tűzpárbaj kellős közepén - persze lővonalban - teljesen nyugodtan sétálgatnak, a rendőr meg a fedezék rossz oldalára bújik. Ha valami miatt bukni fog a játék, emiatt fog...mondom én, aki imáédtam az első részt és előrendeltem a másodikat is.
Pickwick
Pickwick [39]
Konkrétan a szar irányításra gondoltam a kane and lynch esetében, átvehették volna a hitmanből az irányítást :-P.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (10 db)