25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Véget ért az állati nyomozók kalandjainak harmadik évadja is.

Írta: Morello

Elkészült az ötödik rész is a The Devil's Playhouse néven futó harmadik Sam & Max évadhoz, tehát lezárult a sorozat. A legutóbbi cikkben már nagyjából levázoltam a harmadik évad jellegzetességeit, különlegességeit az eddigiekhez képest, most pedig – a teljes The Devil's Playhouse sorozatot végigjátszva – kicsit áttekintjük, mit kaptunk 2010-ben a Telltale Gamestől.

Jobb, ha nem látunk bele Max fantáziájába...
Jobb, ha nem látunk bele Max fantáziájába...

A harmadik évad nagyjából függetlenül indul a korábban történtektől – ahogy az előző cikkben megírtam, elsőre nem is tudjuk, mi történik és hol vagyunk. Aztán lassanként összeáll a kép, megértjük a kezdő szituációt, és az öt epizód innentől összefüggő történeti láncot alkot. A sztori, egyes események, szereplők és poénok megértéséhez viszont elengedhetetlen az előzmények – vagyis a Sam & Max Season 1 és Sam & Max Season 2 – ismerete (a minimum középfokú angol nyelvismeretről nem is beszélve), mert sok visszautalás történik a korábbiakra.
A The Devil's Playhouse sztorija a The Devil's Toybox nevű rejtélyes ládika körül bonyolódik. Ez tárolja azokat a különleges játékokat, amelyek főszereplőnket, Maxet természetfeletti képességekkel ruházzák fel. Ez egy újabb, nélkülözhetetlen kombinációs lehetőséget biztosít számunkra az epizódok folyamán.

A szereplők egy részét ismerjük korábbról, de persze újakkal is bővültünk. Főszerepben természetesen Samet és Maxet, a nagydumás, de igencsak lökött Freelance Police nyomozókat találjuk. A továbbiakban itt van még a debil hőseinkhez képest a valódi, kőkemény detektívet alakító Flint Paper, a labort üzemeltető, szellemeiből feléledő Ms. Bosco, a mogorva Stinky nagypapa, és lánya, akit folyamatosan a nagyfater elleni merénylettel próbálunk meggyanúsítani. Sőt az is kiderül, ki az a Sal, akinek Stinky lány folyamatosan hátrakiabál a konyhába. Utóbbiról egyébként is kiderül, hogy zavarba ejtő zoofil kapcsolatokat ápol... Jelen van a faarcú Superball ügynök, a gót/emo germán vámpír Jürgen, aki itt magának a Sátánnak a segédjévé avanzsált. Fontos szerepet kapnak a vakondok (mint például Harry Moleman), akik különleges képességekkel vannak felruházva. A korábbról jól ismert "multitalentum" Sybil is szerepel, aki a végére teherbe esik az Abraham Lincoln szoborfejtől (ebbe már maga Sam sem mer mélyebben belegondolni...).

Az intro képernyőn felvillan pár korábbi figura és esemény.
Az intro képernyőn felvillan pár korábbi figura és esemény.

General Skunkape, a mutáns űrgorilla számít az első epizód főellenségének, aki kifejezetten az ördögi játékláda illetve annak tartalmának megszerzése céljából látogatott a Földre. Ugyanerre fáj a foga mindenki másnak is. Mr. Paperwaite, az egyiptológus egy ősi istenség, Yog-Soggoth megidézésén fáradozik. Ez a végén sikerül is neki, de a brutálisnak hitt istenség nem más, mint egy életunt, torz idegen lény, aki Mr. Norringtonnak is nevezi magát, és aki próbál segíteni a további zűrök elkerülése érdekében. Meggyűlik a bajunk a Max bőrében életre kelt ősi fáraóval, Sammun-makkel (ééérted...! :o) ), pláne az ő roppant idegesítő királyi többes szóhasználatával. A történések végére pedig maga Max változik át egy óriási, mutáns szörnnyé, a feladatunk pedig az ő megfékezése.

Persze addig még sok minden történik, de a spoilereket nem akarom lelőni. Az epizódok persze úgy épülnek fel, hogy épp sikerül a végére járnunk a feladatnak, mire beüt egy sokkal súlyosabb eset, amit aztán a következő részben kell lerendeznünk. A továbbjutás általában nem bonyolult, ki lehet találni a következő lépét, bár sokszor a leginkább agyament megoldásokra kell gondolnunk. A Telltale Games szerencsére ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, humorból és rekeszizom-szaggató kommentárokból nincs hiány.

Pedig még csak nem is szarka!
Pedig még csak nem is szarka!

A játékmenetben tehát nem sok változott (a korábbi cikkben kicsit túllőttem a célon, annyira azért nem retro hangulatú a harmadik évad, ahogy azt az első rész alapján gondoltam), mindössze a grafika lett kevésbé rajzfilmes, inkább amolyan animációs film beütése van az öt epizódnak. A legnagyobb újdonság a mágikus tárgyak használata. Ezeket mindig próbáljuk ki lehetőleg mindegyik helyszínen, mert vagy a továbbjutáshoz szükséges, de legrosszabb esetben is biztosan gazdagodunk néhány humoros pillanattal :o).

Aki végignyomta az első két évadot, annak nem is lehet kérdés, hogy folytatni kell a történetet. Aztán hogy a harmadik évadnak lesz-e folytatása, az még a jövő zenéje. Mindenesetre elég szomorú véget ér az utolsó, The City that Dares not Sleep címet viselő epizód (de várjunk csak... azért várjuk ki a befejező videó végét! :o) ), de a Telltale szerintem bármikor össze tud pakolni egy újabb évadra való történést. Reménykedjünk tehát, hogy van még potenciál Samben és Maxben, és kapunk még pár csokorra valót a két zsaru őrült kalandjaiból.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Ez igazán testhezálló feladat Maxnek!
  • Ez az eszköz egy új dimenziót képes megnyitni... Az apartmanunkban!!??
  • Ász pár, én nyertem!
  • A büntetőzóna valóban nem túl vidám hely.
  • Ami a víziónkban kézenfekvőnek látszik, a valóságban sajnos korántsem lesz az.
  • Kicsit félelmetesek ezek a képek...
  • Jéé, a jól megszokott főmenü is átalakult!

Sam & Max: The Devil's Playhouse

Platform:

Fejlesztő: Telltale Games (2004-2018.), Skunkape Games

Megjelenés:
2010. április PC, PS3, X360, Wii
2024. tavasz PS4, XSX, Switch

Minimális rendszerigény: 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, DirectX 8.1 kompatibilis videokártya 128 BM memóriával, DirectX 9.0c (Mac verzió is elérhető)

Ajánlott konfiguráció: 3 GHz-es Pentium 4 vagy hasonló teljesítményű processzor, 256 MB-os videokártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!