A korábban űrstratégiáiról (Imperium Galactica, Haegemonia), majd második világháborús RTS-eiről (Afrika Korps vs Desert Rats, D-Day) ismert Digital Reality az elmúlt időszakban jelentősen átalakult, és a korábban egyszerűen fejlesztőként üzemelő cég mostanra egyben kiadóként is funkcionál. Például ők lesznek a Kölnben bejelentett Sine Mora digitális kiadója. De berkeikben készül emellett többek között még egy böngészőben működő MMO játék is, a Nadirim. A mai napon induló zárt béta kapcsán a múlt héten látogatóban jártunk a fejlesztőknél, és az ott hallottakat foglaljuk most össze, remélhetőleg kedvet csinálva a csatlakozáshoz. Pár hét múlva pedig terveink szerint a játékbeli tapasztalatokról is beszámoljunk majd.
Elöljáróban fontos megemlíteni még egy céget, a Twisted Tribe-ot. Velük közösen munkálkodnak ugyanis a DR-es fiúk és lányok ezen a projekten. Jelen esetben a TT a kiadó, náluk vannak a marketing feladatok és az üzemeltetés, no meg az ügyfélszolgálat biztosítása és a community menedzselése, minden más (azaz elsősorban a játék tervezése és programozása) a Digital Reality feladata.
A Nadirim alkotóit az Ezeregyéjszaka meséinek világa inspirálta, így egy ahhoz hasonló környezetet kapunk – amúgy a designerek teljes mértékben maguk alkották meg a játék világát. Az elsődleges célközönség értelemszerűen az RPG rajongó hardcore játékosok, de a későbbi fejlesztésekkel szeretnének majd egyre több casual gamert is megnyerni a játékba. Kezdetben angol nyelven lesz elérhető, de később, az érdeklődés alapján tervezik a további nyelvekkel bővítést – várhatóan az elsők között lesz a magyar nyelv is.
Ingyenesen játszható, böngészőben futó MMO játék lesz a Nadirim, az üzleti modell pedig mikrotranzakciókra épül. Tehát aki nem elégszik meg a játékban ingyenesen kapott lehetőségekkel, az valódi pénzéből költve juthat a játékban felhasználható gemekhez (drágakövekhez). A játékban kreált karakterünk adott mennyiségű energiát kap, amelyből minden egyes questre vagy harcra meghatározott mennyiséget kell költeni. Az energia lassan újratermelődik (akkor is, ha közben offline vagyunk), de ha valaki többet szeretne egyhuzamban játszani, a megvásárolt gemeket beválthatja energiára is.
A harcrendszer körökre osztott, skill alapú. Különböző skilleket gyűjthetünk össze, ezekből skillseteket állíthatunk össze, és ezekkel kezdhetünk neki egy-egy ütközetnek. Ellenfelet egyszerre legfeljebb négyet kapunk, akikkel egyfajta kártyajáték formájában csaphatunk össze: a skilleket használva viszünk be sebzéseket a kiválasztott ellenségnek, legyen az ember, állat vagy mitikus lény. A felhasznált skilleket nem vethetjük be újra azonnal, hosszabb-rövidebb újratöltődési idő tartozik hozzájuk.
A fejlesztők bíznak abban, hogy a játékosok csapatokba állnak majd össze (legfeljebb négyfős csoportokban kalandozhatnak majd), ezt pedig azzal is "megtámogatják", hogy csak a csapat főnökének kerül majd energiába egy-egy quest vagy csata indítása. Így ha egy játékosnak már elfogyott a napi energiamennyisége, másokhoz csapódva tovább tudja folytatni a játékot, igaz, ekkor kisebb díjazás jut neki.
A fő történeti szál mellett minden zónában külön questsorozat vezet végig, rengeteg mellékküldetéssel, no meg mindenfele elszórt ellenfelekkel, hogy legyen mivel az időnket eltöltenünk. Mindez változatos helyszíneken zajlik, számos különböző zónában. Ötféle karaktertípus valamelyikével indulhatunk neki a questeknek, ezek a haramia (ruffian), bölcs (sage), harcos (warrior), nomád (nomad) és karavánmester (caravan master). A béta során egyelőre az első három lesz elérhető közülük. Mindegyikük három különböző skill treevel rendelkezik, amelyek mentén fejlődhetnek képességeik.
A fejlesztők a Nadirimhez 2-3 évnél nem régebbi gépet javasolnak, legalább 1 GB memóriával, de tapasztalatuk szerint ennél kisebb konfigurációval is elfuthat, esetleg kisebb ablakméret választásával.
A ma (azaz 2010. december 8-án) induló zárt béta a tervek szerint három hónapon át fog tartani. Ezen időszakban 2-3 hetenként bővül majd folyamatosan különböző funkciókkal a játék, mint például a csoport funkciók, guildek kezelése, achievmentek, az egymás közti kereskedés lehetősége stb. A fő cél nem a milliós játékos begyűjtése (bár természetesen ennek is örülnének a fejlesztők, és az üzemeltetéssel is felkészülnek egy ilyen lehetőségre), hanem hogy azok, akik idejüket a Nadirimmel töltik, jól érezzék magukat a játék világában.
Aki kedvet kapott a zárt bétához csatlakozásra, a Nadirim hivatalos weboldalán jelentkezhet, és ha szerencséje van, előbb-utóbb kap majd hozzá kulcsot.