Ha azt mondom, hogy Painkiller, remélem mindenkinek eszébe jut a 2004-es év meglepetés FPS-e, amit időközben egy borzalmas önálló expanzióval és egy iszonyatos folytatással gyaláztak meg. Nekünk azonban nem ez számít, mert az eredeti játékot fejlesztő People Can Fly – akikről a Gears of War PC-s verziójának összehegesztése óta nem hallottam – idén február végén az Epic Gamesszel karöltve ismét tiszteletét fogja tenni egy elképesztően hangulatos multiplatform lövöldével.

Hősünk Grayson Hunt, egykori zsoldosból lett űrkalóz, aki egy mutánsokkal és bűnözőkkel teli bolygóra zuhan le, és egykori bajtársával, Satóval együtt a túlélésért kell küzdenie. A küzdelmet azonban nem a hasonló stílusú filmek (például a Ragadozók) túlélős-lopakodós felfogásában kell érteni, ugyanis mutációk és túlerő ide vagy oda, a bolygó legveszélyesebb gyilkológépe tulajdonképpen mi leszünk. A Painkillerhez hasonlóan elsődleges feladatunk több tucat, csapatosan ránk rontó rosszarcú kivégzése, meglehetősen színes fegyvertárunkat és egy nagy adag kreativitást alkalmazva.
Míg mostanában szinte minden FPS-ben a fedezékrendszer, kihajolgatás, fejlövés stílust kell alkalmazni, a Bulletstormban a következőképp zajlik le egy átlagos tűzpárbaj: előttünk van öt-hat állig felfegyverzett zsoldos. A csuklónkhoz erősített elektromos sugárral – amivel alapból képesek vagyunk lenyúlni a fegyverüket, a páncéljukat vagy akár a szép üres fejüket is – egy feltöltött csapást közéjük lövünk, aminek hatására a levegőbe repülnek, és időlassítás kíséretében hullnak vissza. Ekkor előkapjuk a gránátvetőt, és korongvadászatot játszva még a földet érés előtt cafatokra robbantjuk őket, elégedetten szemlélve a füstölgő testrészeket, a felvillanó pontszámokat és szövegeket, amelyekkel a játék többek között remek "Trap Shooting" skillünket dicséri. Ez amellett, hogy nagyon poénos, gyakorlati haszonnal is rendelkezik: minél több ilyen kombót használunk, annál több pontot kapunk az egyes ellenfelekért, a megszerzett pontokat felhasználva pedig fejleszteni tudjuk tulajdonságainkat, így rá vagyunk kényszerítve a jobb sorsra érdemes szörnyfajzatok lehető legbrutálisabb és legkreatívabb kivégzésére. Meglátunk egy őrszemet, hatalmas mordállyal egy korlátnak támaszkodva? Minek pazarolnánk lőszert, amikor egy fejrúgással több pontot elérve ingyenes szabadesés tanfolyamra küldhetjük? Hasonlóan elég például a rakétavetős bakának, ha Chuck Norrist megszégyenítő rúgással visszaküldjük neki a saját rakétáját, vagy az elektromos panelt őrző szerencsétlennek, ha egy Vanquisht idéző becsúszással megtanítjuk a szigetelőruha hasznosságára. A készítők ígérete szerint minden egyes fegyverhez és pályatípushoz legalább fél tucat brutális kombó fog tartozni, csak rajtunk múlik majd, hogy ezeket mennyire használjuk ki.
(A kombóknak sokszor poénos neveket adtak a fejlesztők: a gamescomos bemutatón előkerült például a "Frequent Flyer" (ha a levegőben lőjük le az ellenfelet) vagy a "Fire in the Hole" (ha a hátsóján eltalált ellenfél felrobban lövésünktől). – Dino)

A grafika eszméletlenül látványos, a demóban látott hatalmas gyártelep, amit egyszerre töltött be a program, megmutatta, miért is kell a mai napig számolni az Unreal Engine-nel, a fizikai motor pedig másképp sem bizonyíthatna jobban, mint hogy majdnem minden tereptárgyat fegyvernek használhatunk, szétlőhetünk és felrobbanthatunk.

Így elsőre csak néhány lyukat láthatok, amibe a People Can Fly új üdvöskéje a mutánsokhoz hasonlóan, de skill pontok nélkül belezuhanhat: az egyik, hogy néhány ellenfélnél és terepnél többet még nem láttunk, így kérdéses, nem fullad-e monotonitásba a gyilokfesztivál az utolsó fegyver megszerzése után? A másikat egy YouTube-os kommentelő fogalmazta meg nagyon elmésen: ebben a játékban el is szenvedhetünk majd valamilyen durvább sérülést az ellenféltől? A rengeteg időlassítás, becsúszás és csonkítás közben ugyanis kissé túlságosan is könnyű falatnak ígérkezik, és ugyan beígértek multiplayer móduszt is, sem az, sem az őrült kombózás nem kárpótolhatnak azért, ha számos tavalyi játékhoz hasonlóan egy bő délután alatt végig lehet majd játszani. De ilyesmin egyelőre kár aggodalmaskodni: a lényeg, hogy az eddigiek alapján nagyon ígéretes kis farsangi ajándéknak tűnik a Bulletstorm, és tűkön ülve várjuk február végi megérkezését PC, PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra.