26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Mortal Kombat

Új Halálos Viadal dúl Raiden innen, Scorpion túl.

Írta: gregmerch 29 hozzászólás

Gyermekkoromban kétségtelenül – természetesen a Star Warst leszámítva – a „karatézós” játékok és „brúszlí filmek” vitték a prímet a korosztályomba tartozó fiúk körében. Akkoriban, a VHS-korszak delén, minden kissrác szuperfájter akart lenni, meg übernindzsa, aki észrevehetetlenebb, mint az árnyék éjnek évadján, aki már azelőtt elkapja a legyet, hogy annak egyáltalán eszébe jutna felröppenni, aki a puszta pillantásával képes ölni, és aki a kisujját sem tudja kinyújtani anélkül, hogy az ne suhogna úgy a levegőben, mint Ágnes asszony valamennyi lepedője a fregolira kilógatva hurrikán idején. Ezt természetesen a játékgyártók is idejekorán felismerték, és a hőskorukat élő pénzbedobós automaták után otthonainkban is kisvártatva megjelentek a csihi-puhi stílust képviselő alkotások.

Mortal Kombat

A tagadhatatlanul távol-keleti harcmodort és játékstílust egyetlen nyugati versenyzőként az észak-amerikai Midway programozói emelték új magaslatokba Ed Boon vezetésével az 1992 októberében megjelent Mortal Kombat című eposzukkal. A játék alapötletét Bruce Lee halhatatlan klasszikusa, a Sárkány közbelép, no meg Jean-Claude van Damme Véres sportja adta. A játékból persze rögtön sorozat lett, melynek sikerét remekül példázza az azóta eltelt majd' húsz év alatt született 8+1 egyenes ági, 2 „felturbózott”, és 3 spin-off játék, illetve az ezek mellett piacra került mozifilmek, tévésorozatok, rajzfilmek, akciófigurák, könyvek valamint képregények jelentős száma is. A Mortal Kombat jogait néhány évvel ezelőtt a Warner Bros kiadó vásárolta meg, de a fejlesztés munkáit továbbra is az eredeti csapat végzi, igaz, kissé átalakulva, immár NetherRealm Studios néven.

A chicagói srácoknak nem volt könnyű dolguk új játékuk tervezésekor, hiszen az utóbbi években talán ez a játékstílus az, ami a leginkább a háttérbe szorult. Jó, ha évi egy-két verekedős program lát napvilágot, azok is jóformán a piacot uraló (és gyakorlatilag le is fedő) öt-hat, egymáshoz sok mindenben hasonlító szériát gyarapítják. A műfaj mára kicsit talán „avíttá”, idejét múlttá vált, és finoman szólva is ráfért volna végre egy alapos vérfrissítés. Boonék gondoltak hát egy merészet, és az új üdvöske nevéből elhagytak mindenféle egyéb számozást és jelzőt, ezzl is sugallva, hogy itt bizony valami nagy dolog készül.

Mortal Kombat

A 2011-es Mortal Kombat gyakorlatilag a teljes sorozat újragondolása, és – egyben a műfaj – tulajdonképpeni újraélesztése. A történetre most nem térnék ki hosszabban, azt egy külön cikkben már alaposan bemutattam. Raiden a halála előtti utolsó pillanatban visszaküldi lelkét egykori önmaga tudatalattijába, hogy a Földbirodalom bukásának ismeretében a villámistennek legyen ideje a dolgok megváltoztatására. A történet módban az egyes meghatározó szereplők bőrébe bújva végigjátszhatjuk a teljes Mortal Kombat sztorit, amit persze néhol módosíthatunk egy valamivel megnyugtatóbb végkifejlet reményében. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a történet előrehaladtával egymás után tűnnek fel a régi epizódokban megismert helyszínek, karakterek illetve „karakter módosulatok” és főellenfelek is. Sajnos a játék teljesen lineáris, nekünk csak az egyébként nagyon hangulatosra sikeredett, temérdek mennyiségű átvezető mozi közötti űrt kell némi bunyóval kitöltenünk. Arra viszont kiválóan alkalmas ez a megoldás, hogy számos új dolgot lássunk és megtudjunk a történet hátteréről, illetve az egyes szereplőkről.

A játék nem csupán a sorozat sztoriját foglalja össze, kissé újragondolva azt, hanem megtalálható benne minden elem, ami a Mortal Kombatot naggyá tette: a villámgyors, élethű mozdulatok, a speciális képességek, a rengeteg vér, a horrorisztikus kivégzések, a humoros elemek, az árkád jellegű verekedős játékmódok, a kripta és a minijátékok is. Ezek mellett természetesen gyakorolhatunk is kedvünkre a választható összesen 26 karakterrel. Közöttük megtalálható a széria fontosabb alakjainak zöme – leginkább az eredeti trilógia gárdájára korlátozva –, sőt, a PlayStation 3 tulajdonosok akár Kratos bőrébe bújva is végigküzdhetik magukat az ellenfelek hadán. A játszható szereplők mellett számos ismert ellenféllel és harcossal is találkozhatunk és küzdhetünk a játékban. Újításként most a kivégzéseket is külön gyakorolhatjuk. Ezekből fejenként három különböző típus van: egyet alapból megkapunk, a többit a meccsek során szerzett pontjaink beváltásával szerezhetjük meg. Erre most is a kriptában van mód, ahol több száz jutalom vár rá, hogy megvásároljuk a koncepció vázlatoktól a zenéken át egészen az új kosztümökig és kivégzésekig, vagy akár a legyőzött ellenfelet csecsemővé változtató babalitykig.

Mortal Kombat

A játék megvalósítása nagyszerűen sikerült! Az elsőként szembetűnő momentum az, hogy a készítők visszatértek az eredeti 2D-s koncepcióhoz a mozgás terén, ami azt jelenti, hogy a képből való „ki-be lépkedés” jelen esetben elmarad, igaz, nem is nagyon hiányzik. Ez az elem még tovább erősíti a „gyökerekhez való visszatérés” érzetét. A grafika bennem vegyes gondolatokat ébresztett: egyfelől összességében ez is a durván retro stílust képviseli, másfelől viszont részleteiben roppant látványos. Ez mondjuk nem is csoda, hiszen a már sokszor bizonyított Unreal 3-as motor dübörög alatta. A PlayStation 3 változat kompatibilis a 3D-s televíziókkal, de véleményem szerint ez a játék talán legellentmondásosabb része. Vannak nagyon jól átkonvertált 3D-s helyszínek, vannak kevésbé jól megoldottak, van, ahol némiképp torzít a térhatás, és ott vannak a történet mód előre renderelt átvezető elemei, melyek maradtak 2D-sek. Mindezt összevetve a 3D kompatibilitás kialakítása nem sikerült egységesen jól, ami a program egyébiránt kellemes külcsínének leginkább zavaró részévé vált. A zene és a hangok a legmagasabb színvonalat képviselik, beleértve a hangulatos szinkront is.

A Mortal Kombat talán legjobban kivitelezett eleme az érdekes sztori mellett az irányítás. Ez az első verekedős játék, ahol nem szükséges egy idomított polippal rendelkeznünk a speciális mozdulatok elővarázsolásához, melyek itt általában 1-4 egyszerű billentyűkombinációból állnak, és többségükben nagyon könnyen előhívhatók. Szintén remek megoldás az energiaszint bevezetése. A karakter alatt a HUD-on található egy energiacsík, mely a sikeresen bevitt ütések után töltődik. Ez a sáv három részre van osztva, és az egyes darabok megtelése újabb speciális mozdulatokra ad lehetőséget, melyek kivitelezése természetesen az energia készletet csökkenti. Ha hagyjuk teljesen feltöltődni a sávot, akkor lehetőségünk van egy új, nagyon brutális – úgy is értve, hogy brutálisan jól és egyszerűen kivitelezhető – „röntgen” mozdulat bevitelére. Ez összesen két gomb együttes benyomásával indítható el, és közben a szenvedő fél bőre alá bekukkantva, lassítva nézhetjük végig a csontok durva törését, melyet az azt bekapó fél elszenved. Mindezek nagyon látványossá és könnyen kezelhetővé teszik a játékot, ami így a műfajjal csak most ismerkedők számára is sok kellemes percet tartogat. Ezt segíti a jól eltalált, összesen öt különböző beállítható nehézségi szint is.

Mortal Kombat

A programban helyet kapott a csapat harc is, amiben 1-4 harcos vághat neki duókat formálva a küzdelmeknek egymás, vagy az MI ellen. Habár egyedül is játszható ez a játékmód, a legjobb szórakozást barátaink oldalán, vagy velük szemben állva nyújtja. Emellett külön internetes játékmódok is megtalálhatók a programban, ahol gyakorlatilag valóban eldőlhet ki is a világ jelenlegi legjobbja.

Negatívumok terén meglehetősen rövidke a lista, olyannyira, hogy szinte nem is látom. Szólhatnék persze a helyenként kicsit akadozó mozdulatokról, vagy a relatíve szép száma ellenére valahogy mégis kicsit karcsú karakterlistáról, de az csak morgolódás lenne egy egyébként nagyon jól kidolgozott és remekül kivitelezett játék valóban apró hibái miatt, ezért inkább nem is írok ide semmit. Amúgy is várhatóan DLC-k hada követi az alapváltozatot, melyek közül kettő már hivatalosan is be lett jelentve. Ezekben a számos egyéb mellett új játszható karakterek is érkeznek majd a játékhoz.

Mortal Kombat

A Mortal Kombat széria legújabb epizódja virtuális időutazásra invitálja a tisztelt nagyérdeműt. A programban benne van minden, ami a legendás sorozatot ennyire legendássá tette, és még azon felül is tartogat számos finomságot a veteránok számára ugyanúgy, mint a zöldfülű újoncoknak. Nosza, tessék hát gyorsan megragadni az irányítót, és „FIGHT”!

A Mortal Kombat PlayStation 3 és Xbox 360 konzolokra jelent meg, a cikk a PS3 verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Mortal Kombat

Mortal Kombat

Platform:

Fejlesztő: NetherRealm Studios

Kiadó: Warner Bros.

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2011. április 21.

» Tovább a játék adatlapjára

gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Lovi Tommy
Lovi Tommy [8084]
Most láttam egy sorozatban, feliratból gyorsan ki is másoltam:
Kisebbik gyerek: THE MONSTER STARTED GROWLING, SO I THREW ROCKS AT HIM AND I KILLED HIM. HE STARTED FLYING AROUND ON ROCKET BOOTS AND I GOT TO RIDE INSIDE HIS HEAD AND NOW THE MONSTER'S MY FRIEND. AND WE WENT TO GET SLURPEES.
Idősebbik gyerek: YOU DID NOT. YOU'RE JUST LYING.
Apuka: IF THAT'S WHAT DEWEY SAYS HAPPENED THERE'S NO REASON TO ARGUE ABOUT IT.
Idősebbik gyerek: NO ONE BELIEVES I BEAT THE LAST LEVEL OF MORTAL KOMBAT.
Apuka: BECAUSE THAT'S JUST RIDICULOUS. NO ONE BEATS SUB-ZERO.

Gondoltam ,ez így illik ide (legalábbis remélem, s azt is . hogy nem köveztek meg :D )
sipec
sipec [19623]
en csak jot akarok a forumtarsaimnak:P
gregmerch
gregmerch [3766]
Na de Srácok! Ez mégsem az expressz újság!
CrY
CrY [421]
OFF

Ne haragudjatok a reklámért!

De pont árulok egy Logitech Chillstream PC Gamepad-ot 5000Ft-ért!:-D
Akit érdekel, az írjon privátot!

ON
sipec
sipec [19623]
im sorry, laptop ftw:P
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (29 db)