26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Stronghold 3

Hónapokon belül érkezik a Firefly játékának folytatása.

Írta: Pras 8 hozzászólás

Greetings, Sire! Your stronghold awaits you!
...így köszöntött minket a Stained Glass elültét követően 2001. magasságában a Stronghold főmenüje. A Firefly céh műhelyéből kikerülő mesterremek példásan vegyítette a szükséges mértékben komplex nyersanyag-gazdálkodást és ipari termelést, az innovatív és emberdaráló harcrendszert, a fülbemászó zenét és a hangulatos grafikát, ami végül és összességében olyan optimumként csattant az asztalon, hogy olyat talán a Defender of the Crown óta nem látott a középkorba alászálló játékos. (Körülbelül egy évre rá pedig jött a Medieval: Total War...) A sikert aztán természetszerűleg meglovagolta többek közt egy köztiszteletnek örvendő kitekintés a Szentföldre, majd a mindent három dimenzióba helyezni igyekvő divathullám – vagy üzleti trend – sem kerülte el a nevet.
Azóta pedig néma csend. Eddig.

A Stronghold 3 ugyanis az ablakon kopogtat, számozása alapján valami egészen új és nagy dolog ígéretével. Bőre alatt a Trinity Vision Engine-je fog dohogni, ugyanez keltette életre a The Settlers 7-et is. Ezt a döntést – Simon Bradbury elmondása alapján – azonban egy időrabló és sikertelen saját motorfejlesztés előzte meg. Így viszont a fejlesztők magára a játékra koncentrálhatnak, amely az előző részek legjobb pillanatait hivatott a kor követelményeinek megfelelően egybegyúrni, súllyal inkább a legelső részen.

Jobbágyaink kunyhóinak megjelenése ezúttal is a várúr lakhelyétől vett távolság függvénye lesz, mely utóbbi szintén fejleszthető lesz. Valamelyest leegyszerűsödik a játékmenet, tekintve a bűnözést illetve a vallást példának okáért, illetőleg át is költözik várjobbágyostul az egész a Steamre, ahol első bejelentkezéskor aktiválni kell a játékot, majd, ha továbbra is internetkapcsolattal játszunk, arra fel is kerülnek elért pontjaink. A Havok fizika révén realisztikus csapdákra és leomló falakra számíthatunk akár este is (persze, a „realisztikus”-sal dobálózhatott talán már a Tetristől kezdve a Wizard of Worig minden), mert – és ez a leginkább magasan lobogtatott újdonság – dinamikus napszakok is költöztek a játékba, amelyek nem ciklikusan, hanem inkább a küldetésnek megfelelően fognak változni. Komoly valószínűségi számításokat leszünk tehát kénytelenek elvégezni éjjelente, hogy a ki nem világított, ezért be nem látott kastély előtti mezőkön hány ellenséges kardforgató fér el, és abból mennyi mászhat éppen a falainkon felfelé. Ezzel kapcsolatban alapvetően két esetet tudok elképzelni: Vagy valóban ennyire jó móka lesz az éjjeli harcászat, vagy ennyiben kimerül a játék nagy dobása...

Ez mindenesetre záros határidőn belül kiderül, akkor pedig kellő mennyiségű csámcsognivalót fog adni a Stronghold 3: üthető lesz, ha lesz rajta sapka, üthető, ha nem, azaz akár kellően hű marad az elődökhöz, akár újítani próbál, de akkor aztán végképp, ha nem csinál majd semmit. Utóbbi esetet azon melegében ki is húzhatjuk viszont, lévén, döglött tehenek ártatlan és gyanútlan várkastélyokba hajítása katapulttal minden, csak nem „semmi”.
Aki pedig már jóelőre ráhangolódna a játékra, az követheti öreg „barátunkat”, a Farkast twitteren: http://twitter.com/askthewolf.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Stronghold 3

Platform:

Fejlesztő: Firefly Studios

Kiadó: SouthPeak Interactive

Megjelenés: 2011. október 25.

» Tovább a játék adatlapjára

Pras

Pras
2006-ban követte el először azt a hibát, hogy cikket küldött a Dome-ra - azóta is megjelenik időközönként, hogy zavaros körmondatokban próbálja elmagyarázni, szerinte miért érdemes egy tehervagon pénzt fizetni egy, a világon összesen negyven embert érdeklő wargame-ért.

HOZZÁSZÓLÁSOK

peterspy
peterspy [136]
Hát a képekből és a videókból ítélve elég szarul néz ki :S
Én egyszerűen oda vagyok a stronghold sorozatért, a crusaderért és a kettőért különösképpen, de ez a harmadik?!?

A grafikája majdnem egyanolyan mint a 6 éves stronghold 2-nek, és emelett le is akarják egyszerűsíteni. Ez egész játék lényega az hogy csihi puhi kaszabolás mészárlás mellett legyen egy gazdaságod, egy jó várad stb. nem age of empire 14, ahol csak képzed az egységeket.

Az Age of-ot is imádom nem arról van szó, de a stronghold maradjon stronghold...
mateka05
mateka05 [1]
hol kell le tölteni mert nem találom?
Vinettu
Vinettu [17]
Dettó. Annak a legjobb a multy-a. Bár a Crusaderből hiányzott nekem a történet. ami az 1-ben elég jó volt
Royce95
Royce95 [263]
Szerintem jó lesz az Crusadet volt eddig a legjobb, a barátaimmal néha még manapság is szoktunk multizni pedig már elég régi játék, de a 2 se volt rossz.
sulyid
sulyid [899]
Szerintem a stronghold crusade a best!:) A 2 se volt rossz, de nekem hiányzott belőle a közel kelet... :)
Az alap strongholdal nem játszottam többet kb 1 óránál, mert én először a szinkronos Crusadet kezdtem el játszani, s ahhoz képest nekem unalmas volt az európai terep...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (8 db)