26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Dead Block (PS3)

A Digital Reality terjeszti online a Candygun Games játékát.

Írta: Zoo_Lee 2 hozzászólás

Rajzfilmes grafika, zombik, megvédendő ház, túlélők – ha jól sejtem, a felsorolt elemekről mindenkinek olyan címek ugranak be, mint a Team Fortress 2, a Call of Duty zombi módja, vagy a Left 4 Dead. A német Candygun Games kis csapatát egyértelműen ezek a játékok ihlették, és ami azt illeti, kicsit féltem is, hogy a PSN-ről letöltött program olyan szintű összeharácsolás lesz, amely akár keresztbe is tehet a Digital Reality online terjesztési terveinek. De mivel a játékban alapjáraton úgy tűnt, minden megvan, ami kis szívemnek kedves (zombik, elborult csapdák), mindenképp adni akartam neki egy esélyt, hogy lássam, mihez is adta nevét a hazai játékipar.

Dead Block (PS3)

A történet: jönnek a zombik, és van három túlélőnk – Jack Foster, az építőmunkás, Mike Bacon, az elhízott cserkész és Foxy Jones, a forgalomirányító rendőrnő –, akik jobb híján házról házra próbálnak menekülni az agyukra kiéhezett oszladozó horda elől. A pályákon célunk a zombik számára halálos rocker felszerelés összegyűjtése (a Haláli hullák hajnala óta köztudott, hogy a halottak nem bírják a zenét), vagy pedig megfelelő számú élőhalott kinyírásával a zombiölő csodafegyver beindítása. Ebben azonban akadályoz minket az a tény, hogy a holtak serege – köztük néhány meglehetősen combosabb példánnyal – pár perccel a kezdés után elkezdi döngetni az ajtókat-ablakokat, így a házakat nemcsak át kell kutatnunk, hanem logikus tervezéssel meg is kell védenünk, illetve néha teljesen le kell zárnunk egy-egy szobát. Eszközeink a falécekből eszkábált barikádok mellett a csapdák, amelyekből minden karakter teljesen egyedieket tud összerakni, és különböző hatásfokkal képesek meggyengíteni, sebezhetővé tenni vagy épp egymás ellen fordítani a zombisereget. Ahhoz, hogy ezeket felállíthassuk, falécekre és fémcsavarokra van szükség, rájuk a ház bútorainak szétverése és bizonyos tárgyak átkutatása után tehetünk szert. Az építési és kutatási folyamatok meggyorsíthatóak különböző minijátékok segítségével (például megfelelő időben megfelelő gomb lenyomása), továbbá, ha saját akadályaink mégis csődöt mondanának, egyes helyszíneken elszórva találhatunk olyan berendezéseket, amelyek képesek nagy mennyiségben megsemmisíteni, vagy legalább elterelni a zombihorda figyelmét – például egy tv-készüléket, vagy egy zenegépet, amely ha megszólal, minden ellenfelünk szó szerint halálra táncolja magát. Ha pedig minden kötél szakad, hőseink saját kezükbe is vehetik a zombik ritkítását, amit közelharci fegyverek mellett karakterspecifikus képességekkel is megtehetnek (Jack szögbelövővel a padlóhoz szögezi ellenfeleit, Mike eldob egy büdös szendvicset, amiért a zombik harcolni kezdenek, míg Foxy egy sokkoló pisztolyt hord magánál). A főszereplők ráadásul bizonyos kereteken belül fejleszthetőek – ha a pályát alaposan átkutatjuk, gyakran találunk számukra erősebb fegyvereket, újabb tervrajzokat csapdákhoz, vagy frissített verziókat a már meglevőkhöz.

A játékot két módban lehet tolni: az egyik az egyjátékos, ahol néha botokkal (elképesztően ostobák – erről ennyit), néha tök egyedül kell küzdenünk a túlélésért, és három-négy óra alatt unalomig kipörgethető, a másik pedig a többjátékos. És itt álljunk meg egy szóra. Annak ellenére ugyanis, hogy a Dead Block koncepciója egyenesen kiált az online multiplayer játéklehetőségért, nincs lehetőség arra, hogy neten keresztül több ember összekapcsolódjon és jót szórakozzon a játékkal! Olyan, mintha a krémesből kimaradna a krém, és az ember csak a két száraz lapot kapná meg egymáson... Pusztán osztott képernyős lehetőség van négy játékos számára, de őszintén, szerintetek mi egyszerűbb: keresni három másik embert, három másik wireless kontrollerrel, akik szeretnének is játszani a Dead Blockkal, vagy felcsatlakozni a netre, és ott keresni, vagy ha más nincs, hostolni egy szobát, ahol akár a világ túlsó végén élő emberekkel is játszhattok?

Dead Block (PS3)

Egy haverom volt olyan kedves, és áldozott arra értékes idejéből, hogy két-három pályát lenyomjunk együtt, és tudjátok mi volt az, ami még az eddigieknél is annyival rosszabb, hogy majdnem könnyeket csalt a szemembe? Hogy a játék multiban annyira szórakoztató, hogy megkockáztatom, egy esetleges online mód miatt még egy év múlva is elővenném. Ráadásul remélem, pár embernek már feltűnt az a "baki" is, hogy négy játékos–három karakter? És mi lesz, ha a játék kijön PC-re (ahogy weboldaluk szerint a fejlesztők tervezik is a PC változatot), ahol még csak normális osztott képernyős játékot sem lehet tolni? Befejezetlen, ez az egy szó az, amit mentségként hajlandó vagyok elfogadni, és remélem, egy ingyenes DLC keretein belül a PC-s megjelenés előtt, vagy azzal egy időben jön az online multi.

Az irányítással problémáim nem voltak, pályák letölthető játékhoz mérten szép számmal vannak, és elég változatosak is. A grafika nem nyújt semmi egyedit, a korai rockot idéző főcímdal pedig néhány óra után bántani fogja a fülünket. Őszintén remélem, hogy néhány frissítés és DLC javít majd a dolgok állásán, mert, ahogy a Dead Block most áll, az árából (10 dollár PSN-en, 800 MS pont XBLA-n) ezer más módon szerezhetünk magunknak maradandó(bb) élményéket.

A Dead Block PlayStation 3 és Xbox 360 platformokra jelent meg, letölthető változtaban (PSN és XBLA). A cikk a PS3 verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

55%
grafika
5
hangok
4
játszhatóság
6
hangulat
7
Pozitívumok
  • Igazi poénos zombis móka
Negatívumok
  • Nincs online multi
  • Rövid élettartam

Dead Block

Platform:

Fejlesztő: Candygun Games

Kiadó: Digital Reality Publishing

Megjelenés:
2011. július 20. PC
n/a: PS3, X360

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Hofi
Hofi [1576]
Sajnos ez a DR már nem az mint régen. Kár értük. Az egyetlen normális magyar fejlesztőcég amelyik létezett, persze a Stormregion mellett.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)