A kaliforniai Insomniac Games csapata a Ratchet and Clank platformjáték-széria mellett a Resistance sorozattal tette le kézjegyét a játékfejlesztésben. Az eddig kizárólag Playstationre fejlesztő gárda komoly kritikai és eladási sikereket ért el a Resistance első két epizódjával, így a PS3 konzollal rendelkező FPS rajongók már tűkön ülve várták a trilógia befejező darabját.
A Resistance története az '50-es évek alternatív valóságában játszódik, amikor is a chimera nevű agresszív idegen faj pár év alatt leigázza bolygónkat, a lakosság 90%-át elpusztítva vagy mutagén vírussal megfertőzve. Az eddigi két részben a megfertőződött Nathan Hale parancsnokot alakítottuk, akit a második rész végén a teljes átalakulása határán csapatának egyetlen megmaradt tagja, Joseph Capelli egyszerűen főbe lő. A hős meggyilkolása miatt Joseph-et megfosztják rangjától, és a többi túlélővel együtt húzza meg magát a földalatti járatokban. A Resistance 3-ban az öntörvényű, marcona katonaként megismert Joseph bőrébe bújunk. A történet fő célja hamar kibontakozik, amikor a korábbról már ismert Dr. Malakov felbukkan, és Joseph segítségét kéri a bolygó lefagyasztásával fenyegető, New York felett nyíló féreglyuk megsemmisítéséhez. Az egyjátékos mód az Oklahomából New Yorkig vezető küzdelmes utat öleli fel, megannyi veszedelmen és izgalmas küldetésen át. A feleségét és kisgyermekét hátrahagyó Joseph karakterét jobban megismerjük, és a fordulatos történet alatt könnyen megkedvelhetjük az eddig kissé negatív színezetet kapó karaktert.
A játékmenet a második részhez képest több dologban változott. Klasszikusabb FPS élményt kapunk, ugyanis (a multiplayert kivéve) nincs a mostanában mindenhol jellemző regenerálódó életerő és a tereptárgyakhoz simulós fedezékharc. Csak gyógyító üvegcsékkel pótolhatjuk az elveszített életerőt, a fedezékkeresés pedig a tereptárgyak mögötti guggolásban teljesedik ki. A hasznos másodlagos tüzelési móddal ellátott fegyverekből sem csak kettőt cipelhetünk magunkkal, hanem a régi jól bevált FPS-ek mintájára az összes addig megszerzett mordály között váltogathatunk. Igaz, az újabb trendeket követve fegyvereink három szintben fejleszthetőek. Ehhez nem kell mást tenni, mint minél többet sikeresen használni az adott gyilkoló eszközt. Az újabb szintek sokkal hatásosabbá teszik fegyvereinket, például a shotgunból tüzes ólmot lövünk, a mesterlövészpuska meg nagyobb zoomot kap. Az élet kioltására használatos eszközök között a szokásos pisztoly, gépfegyver, shotgun, mesterlövészpuska és rakétakilövő mellett megtaláljuk az előző részekből ismert, falon átlövő Augert és a sorozatlövő Bullseye-t, de olyan újdonságokat is kapunk, mint az elektromossággal pusztító Atomizer, a Cryogun fagyasztópuska, vagy a fertőző anyagot kilövő Mutator. Gránátokból is több fajtát találunk, így vígan oszthatjuk az áldást a megszálló chimerák nyakába. Az ellenfelek fajtáinak egy része már ismerős lesz, de többek között a böhöm gorillára emlékeztető brawlerrel vagy a tetőről tetőre ugráló long legsszel eddig még nem találkozhattunk. Az egyik pályarészen emberi ellenfelekkel is meg kell küzdenünk, tehát a változatosságra ezen a téren sem lehet panasz.
A sok fegyver és a megfelelő kihívást adó ellenfelek mellett a single player rész körülbelül 10 órás története végig fordulatos, izgalmas új helyszínekkel tartja fenn a folyamatos érdeklődést. Nincs megállás, sodornak magukkal az események és az egymás után következő helyszínek. Oklahomából hajóval indulunk útnak, aztán helikopterrel repülünk tovább, és egy ellenség által ostromolt vonaton is alkalmunk lesz robogni, majd egy vérszomjas emberi túlélők által őrzött börtönből szabadulni. Közben többször kell változtatnunk a játékstílusunkon, teljesen más egy társunkat védeni a hullámokban érkező ellenfelektől, csendben lopakodni egy mesterlövészekkel teli erdőben, vagy taktikusan előrehaladni a horrorisztikus hangulattal megáldott, zombiszerű fertőzött lényektől hemzsegő romos épületekben és csatornákban. Mindezt a változatosságot fokozzák a főellenfelek, melyeket mind másféleképpen küldhetünk át a túlvilágra. A gyűjtögetés megszállottjainak pedig levelek, naplók, hangfeljegyzések megtalálása jelent plusz kihívást.
A remekül sikerült egyjátékos sztorit kooperatív módban is végigjátszhatjuk, akár osztott képernyőn, akár online. Nagyon üdvözítendő, hogy nem vagyunk az osztott képernyős megoldásra korlátozva (mint például a Killzone 3 esetében). A kompetitív multiplayer szintén fontos eleme a játéknak, a maximum 16 fős csatákba ötféle játékmódban kapcsolódhatunk be: a jól ismert Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, a reaktorok megvédésre/elpusztításra fókuszáló Breach és a területfoglalós Chain Reaction állnak rendelkezésre. Az adrenalin-fűtötte csaták alatt fejlődnek képességeink, fegyvereink, ahogy ezt a mostanában megjelent FPS-ek multiplayer módjaiban már megszokhattuk. Az előző részhez hasonlóan egy izgalmas, kiegyensúlyozott többjátékos módot alkotott az Insomniac Games.
Eddig nem esett szó a technikai paraméterekről. A Resistance 3 grafikája szépnek mondható, de az év elején megjelent Killzone 3 bizony sokkal szebb látvánnyal büszkélkedhetett. Itt előfordulnak mosottas textúrák, néhol feltűnnek tereptárgyakkal szegényesen berendezett termek. Az animációkkal, effektekkel és a remek atmoszférával azonban nincs gond, így bőven pozitív az összkép. Az irányítás kézre áll és a mostanra már kötelezővé váló Playstation Move támogatás is helyet kapott a sztereoszkópikus 3D megjelenítés mellett. Az MI többnyire hozza az elvárhatót, az ellenfelek fedezék mögül igyekeznek kilyuggatni és alkalomadtán bekerítő hadműveletekkel is próbálkoznak. A legtöbb esetben halhatatlan segítőink is jól ellátják feladatukat, bár egy-két alkalommal előfordult, hogy nem történt meg a történetet továbbvivő script, és csak az előző checkpoint visszatöltése segített az egy helyben toporgó csapattárs megmozdításában. A hangok, zenék kiválóan megkomponáltak, ahogy ez egy csúcskategóriás játék esetében el is várható.
A Resistance 3 ugyan nem hozott újdonságot az FPS műfajba, de a remekül felépített egyjátékos módnak, a kooperatív lehetőségeknek és a multiplayernek köszönhetően a trilógia kiváló befejezése. FPS-eket kedvelő Playstation 3 tulajdonosoknak a Killzone 3 mellett kötelező vétel.