26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Might & Magic: Clash of Heroes

Kis étvágygerjesztő Ashan világából.

Írta: Zoo_Lee

Mivel a Might & Magic sorozatból RPG-t lassan emberemlékezet óta nem láttunk, idáig elsősorban a Heroes széria és a Dark Messiah című FPS-mellékszál tartotta a New World Computing egykori sikersorozatának címét a köztudatban. A Ubisoft azonban 2009-ben tett egy kis kiruccanást az újabban divatos puzzle játékok – mint például a Puzzle Quest vagy a Bejeweled – irányába Nintendo DS-en, most pedig, hogy megjelent a honfitársaink által hegesztett Heroes VI, úgy döntöttek, átportolják a Clash of Heroest is nagygépekre, amolyan ízelítő gyanánt.

Might & Magic: Clash of Heroes

40 évvel járunk a Heroes V kezdete előtt. Az elfek földjén éppen találkoznak a misztikus démoni ereklye, a Blade of Binding őrzői, ugyanis nyakukon van a következő Vérhold, az esemény, amely alatt a démoni hordák átléphetnek Ashan világába. Az általuk őrzött penge lehetővé teszi tulajdonosának, hogy irányítsa a démonokat, viszont a legutóbbi használatakor véletlenül az ellenség kezébe került, és így a pokoli szörnyek próféciákba illő pusztítást vittek végbe, mire végül megállították őket. A találkozót azonban egy csapat démon zavarja meg, akik megölnek mindenkit, akit csak látnak, és megpróbálják ellopni a pengét. Ez utóbbi törekvésük nem jár sikerrel, viszont viszályt szítanak az elfek és az emberek között, akik így a közelgő Vérhold ellenére háborúra készülnek. A démonok győzelmét csak a Heroes V-ből is ismerős, itt még gyerek Anwen, Godric és Nadja tudják megakadályozni, akik szemtanúi voltak a vérontásnak és szüleik (a penge őrzői) halálának.

A történet fejezetekre van felosztva a különböző népek (elfek, emberek, varázslók, nekromanták és démonok) szerint, és mindegyikben az adott faj egyik képviselőjét irányíthatjuk. A játék embertelen mennyiségű tartalommal bír, a történet és a mellékküldetések teljesítése akár 20 órát is igénybe vehet. Minden fejezet elején aktuális hősünk egyes szintű amatőrként, egyetlen használható egységgel kezd, és folyamatosan előrehaladva a térképen pontot kell tennie népe problémáira, valamint megtisztíthatja a környéket a körözött bűnözőktől, begyűjtheti az összes egységet seregéhez, és megoldhatja a logikai jellegű harci puzzle-kat.

A harcrendszer itt teljesen más, mint a Heroes sorozatban. Az egységek ugyan ismerősek, de ezúttal nem mezőkön lépkedünk velük, hogy leüssük az ellenfél seregét, hanem alakzatokat kell kirakni belőlük, áttörni az ellenség védelmi vonalain és lenullázni annak életerejét (vagy bizonyos esetekben megsemmisíteni egy megadott egységet a térfelén). Fajonként általában három kisebb egységünk van, akiket három szín alá oszthatunk be a seregben (minden színhez csak egy típust), így mindhármukat csatába vihetjük, vagy ha ismerjük az ellenfél taktikáit, akár csak egyetlent közülük, amelyiknek a tulajdonságai legjobban illenek az adott harchoz. Az ilyen közkatonákból hármat kell összegyűjteni vízszintesen a védelmi fal építéséhez és függőlegesen a támadáshoz, amire megadott számú kört még várnunk kell, majd a hármas sor életét áldozva megrohamozza az ellenfél seregét. A támadásokkal és a védelmi vonalakkal kombózni is tudunk: ha két védelmi vonalat építünk egymás mögé, azok összeolvadnak egy megerősített vonallá, két ugyanolyan színű támadó alakzat hasonló esetben ugyanígy tesz, de ezek akkor is növelhetik egymás erejét, ha azonos színűek, és ugyanabban a körben támadnak. Mellettük van számtalan erősebb katona is (embereknél az arkangyalok, elfeknél az egyszarvúak), akiket kicsit több egységgel lehet támadásra késztetni, viszont jóval nagyobb támadóerőt is képviselnek, és nem végtelen számú áll belőlük rendelkezésre, mint kis társaikból, hanem a térkép bizonyos pontjain a Heroes sorozathoz hasonlóan meg kell őket venni, ha pedig az ellenfél megöli őket, pótolnunk is kell a létszámukat.

Might & Magic: Clash of Heroes

Az egyes körök elején akciópontokat kapunk az egységek mozgatására és az erősítés hívására (anélkül gyorsan kifogynánk katonákból), amelyeket sikeres támadásokkal és ügyes alakzatépítésekkel tudunk növelni. Hőseinket seregük testre szabásán kívül szabadon szerelhetjük fel tárgyakkal is (sajnos egyszerre csak eggyel), amelyek különböző bónuszokat adnak a csaták során (gyógyítás, regenerálódó védelmi vonal vagy rövidebb készenléti idő a speciális egységeknek), illetve mindegyikük rendelkezik egy egyedi varázslattal, amelyet egy idő eltelte után bevethetünk a harcmezőn, és kis ügyességgel megfordíthatja a csata állását.

Ha valakinek sem az egyjátékos mód, sem az achievmentek levadászása nem lenne elég, az kipróbálhatja magát az online harcmezőkön. Itt nemcsak a történet öt főszereplőjét, hanem az egyes mellékszereplőket is választhatjuk, ami újabb – és esetenként erősebb – varázslatokat jelent. Online fronton is léphetünk szinteket, ami erősíti kicsit életerőnket és lényeinket, valamint erősebb játékosokkal küzdhetünk meg, ahogy fejlődünk. A csaták típusa 1 vs 1 vagy 2 vs 2 lehet.

A játék prezentációja egyszerűen fantasztikus. A pályák háttereit meseszép, artwork jellegű festmények adják, míg a szereplőket egyszerűbb, első ránézésre kissé furcsa, de szépen kivitelezett, japán anime stílusban prezentálták. A zenék csodálatosak, néhány új zenei elem mellett számos motívumot felhasználtak a Heroes V epikus dallamai közül is, ajánlom, hogy aki tudja, hallgasson bele a soundtrack lemezbe.

Might & Magic: Clash of Heroes

Negatívumot nem sokat tudok felhozni. Ahogy puzzle játékokban már megszoktuk, a gép magasabb szintű ellenfeleknél hajlamos csalni egy kicsit az erősítések leosztásánál, és időnként olyan harci manővereket bevetni, hogy majdnem 10 lépésre elég pontja gyűlik össze egy körben, de ez ettől a műfajtól szerintem már megszokott. Valamint megkockázatom, hogy a játék egy kicsit könnyű lett, alacsonyabb szintű ellenfeleknél mindig, magasabb szintűeknél kis szerencsével nyerni lehet a csatákat. Egyedül azok a harcok okoztak némi frusztrációt, ahol meg kellett védenünk egy bizonyos tárgyat vagy harcost, és persze a gép úgy osztotta le az ellenfél seregét, hogy rögtön egymás mögött két támadásra kész durvább katona került a megvédendővel szembe...

A Might & Magic: Clash of Heroes eléggé elüt a sorozat utóbbi években megszokott stílusától, viszont egy nagyon tartalmas és szórakoztató játék, tökéletes, sőt talán egy kicsit még túlságosan is olcsó ár-érték aránnyal. Ajánlom minden rajongónak.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

80%
grafika
8
hangok
9
játszhatóság
8
hangulat
7
Pozitívumok
  • Rengeteg tartalom
  • Hosszú játékidő
  • A monitor elé szegezi az embert
Negatívumok
  • Néha csal a gép
  • Az animés karakterdesignt páran nehezen fogják lenyelni

További képek

  • Might & Magic: Clash of Heroes
  • Might & Magic: Clash of Heroes
  • Might & Magic: Clash of Heroes
  • Might & Magic: Clash of Heroes
  • Might & Magic: Clash of Heroes
  • Might & Magic: Clash of Heroes

Might & Magic: Clash of Heroes

Platform:

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: seven m

Megjelenés:
2011. szeptember 22. PC
n/a: PS3, X360

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!