26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Yesterday

A spanyol kalandjáték-készítők vicces road movie helyett sötét thrillerbe vágták fejszéjüket.

Írta: Lacko

Tim Schafer nemrég azt nyilatkozta viccesen, hogy a kalandjátékok mára kihaltak, kivéve Németországban. Persze értjük, mire gondolt, és nagyon igaz, de mint a Runaway trilógia nagy rajongója, ki kell kérnem ezt a kijelentést a spanyol Pendulo fejlesztőcsapat nevében. Ez az a csapat, amely pont Tim nyomdokain haladva felélesztette tetszhalott állapotából a rajzfilmszerű, humoros point-and-click kalandjátékot, és olyan remekművel ajándékozták meg a játékosokat, mint a humoros, szerethető és hosszú játékidővel rendelkező Runaway sorozat. És bár a trilógiát abbahagyták, az üzlet beindult, a fejlesztőgárda egyben volt, a motort már megírták... így természetesen folytatták is a munkát. A Runaway humorát továbbvivő, de már komorabb, szörnyekkel benépesített világban játszódó The Next BIG Thing következett.

Yesterday

És most csaptak bele a thriller lecsóba igazán, ami alapból szerintem nem annyira az ő világuk. Rengeteg zseniális noire, thriller kalandjáték van, amelyek nagyon különböznek a Pendulo megszokott, rajzfilmszerű, bohókás karakterű világától. Már a Yesterday teaser is sokkoló volt, hiszen egy szokásos horrorfilmes jelenetet látunk elnyújtva, vicces, karikatúraszerű rajzokkal. Mi lesz ebből? – döbbentem meg a képsorokat nézve pár hónapja. Aztán a minap megérkezett az előzetes verzió, amelyben a játék egyik epizódját (két rövid jelenetét) játszhatjuk végig. Rögtön az egyik főhőssel kezdünk – a három játszható karakter egyikével –, aki milliomos-csemeteként lelkes aktivistája egy hajléktalanokat segítő szeretetszolgálatnak, és barátjával (aki szintén játszható karakter) közösen indulnak el egy elhagyott metróállomásra segíteni a rászorulóknak, amikor szörnyű kalandba keverednek: rituális gyilkosságok, patkányok, elmebeteg hajléktalanok, halálos ítéletek, élve elégetés és hasonló finomságok várnak rájuk.

Szerencsére azért nem teljesen igaz a beharangozott reklámszöveg, miszerint a humor helyett a horrort választották új vezérfonalnak. Van jó pár vicces momentum ebben a kezdeti pár jelenetben is. De tény, ami tény, néhány dologgal azért sokkoltak. Én nem ezt vártam a Runaway után. Értem én, hogy nem jó, ha egy fejlesztőcsapatot beskatulyáznak, de ha már úgyis szereztek egy lelkes rajongótábort, akkor nem biztos, hogy ekkora stílusváltással el kell őket ijeszteni. Bár már a The Next BIG Thinggel is tettek pár lépést a furcsa, groteszk, kissé borzalmas világ felé, de a Yesterday még olyanabb lett.

Yesterday

Maga a játékmenet is változott picit: persze maradt a point-and-click alap, de a történések, megtalált tárgyak, beszélgetések bekeretezett képként jelennek meg a főképernyőn, amitől az egész képregényszerűvé változik. Ez elég érdekes újítás és még tetszetős is. Ám nekem speciel jobban bejött a Runaway második és harmadik részében használt részletes tárgybemutató, amikor a felvett tárgyakat közelről és részletesen is megnézhettük, forgathattuk. A Yesterday-ben gyakorlatilag egy kicsi bélyegképet láthatunk csak a tárgyakról. És ha benézünk valahova – például egy szekrénybe –, akkor nem a szekrény belseje tölti majd be az egész képernyőt, hanem csak egy kis képkockában látjuk majd, és azon kell megtalálnuk, ha ott van valami érdekes. Szintén nem túl szerencsés szerintem, hogy néha egy halom valami két hotspottal (érdekes hellyel) rendelkezik: valami fontos tárggyal és a körülötte lévő érdektelen tárgyakkal egyben. Ilyenkor (mivel az egér mozgatása közben nem írja ki, hogy épp min tartjuk a kurzort) könnyen azt hihetjük, hogy az egész halom haszontalan, hiszen már csomót klikkeltünk rá és mindig ugyanazt az üzenetet kaptuk.
Nagyon jó lett viszont a sokszereplős irányítás. Az előzetes verzióban csak két szereplőt próbálhattunk ki, de már ott is érezhető volt, hogy milyen jó lesz ez: hiszen a szereplők különböző képességekkel rendelkeznek, míg egyikük ügyes és okos, addig másikuk nagyon erős.

A teaser megtekintése és most már az első helyszínek bejárása után azt mondhatom, vegyes érzésekkel várom a Yesterday megjelenését. Jobban örültem volna a Runaway játékokban megszokott könnyedebb sztorival, de igen kíváncsian várom az újabb irányvonalat is, hiszen bármi kisülhet még belőle. Az újítások pedig szintén vegyesek, meglátjuk, hogy a márciusi megjelenésre hogy áll össze az egész.

A Yesterday hazánkban magyar feliratos változatban fog a boltokba kerülni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Yesterday
  • Yesterday
  • Yesterday
  • Yesterday
  • Yesterday
  • Yesterday
  • Yesterday

Yesterday

Platform:

Fejlesztő: Pendulo Studios

Kiadó: Focus Home Interactive

Forgalmazó: PlayON

Megjelenés: 2012. március 22.

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!