Az Activision-Blizzard a gamescomon sem bízott semmit a véletlenre, a Business Centerben ők rendezték be a legnagyobb standot (és emellett persze a nagyközönség számára nyitott pavilonokban is óriási méretű területet foglaltak el), és a rendezvény során nem kevesebb, mint kilenc játékot mutattak be részletesen a sajtó képviselőinek.

Kezdjük azzal, amire valószínűleg a legtöbben kíváncsiak vagytok: Call of Duty: Black Ops II. Mivel az egyjátékos mód várhatóan ezúttal sem fogja megváltani a világot, a készítők is csak említés szintjén szóltak róla, és inkább a multiplayer rész újdonságairól beszéltek. Amellett, hogy igyekeznek minél inkább erősíteni a CoD, mint e-sport jelenlétét a játékvilágban, és ehhez segítségként bevezetik a Codcastot, amely a meccsek live streamelését, több különböző kameranézetből közvetítését, valamint élő kommentálását teszi lehetővé, teljesen megreformálják a saját karakterosztály készítését. Az eddigi, főleg szöveges képernyő helyét teljes vizuális megjelenítés veszi át, amelyen képekkel láthatjuk aktuálisan kiválasztott fegyvereinket, perkjeinket és egyéb kiegészítőinket. Tíz, szabadon elosztható pontunk van, amit elég tág korlátok között használhatunk fel. Természetesen kell lennie egy elsődleges fegyvernek, de ha nincs szükségünk például pisztolyra, annak pontját más kiegészítőre használhatjuk fel. Három ún. wildcardot is választhatunk (szintén egy-egy pontért), amelyek olyan extra lehetőséget nyitnak meg, mint például egy extra szerelék fegyverünkre. Másnap, amikor kipróbáltuk a játék Xbox 360-as verzióját, azzal kezdtem, hogy kidobtam a gránátot, helyette pedig egy olyan wildcardot raktam, amely lehetővé tette, hogy másodlagos fegyvernek is az elsődleges repertoárból választhassak, így odakerülhetett egy shotgun. A rendszer működőképes, egyszerű, és az eddiginél is több lehetőséget ad a játékosoknak, hogy mindenki a saját játékstílusának megfelelően rakhatja össze a felszereléseket. A lehívható képességek rendszere is átalakult, a scorestreak rendszert most már nem skalpok, hanem a meccsek során zászlószerzésért, fejlövésért kapott pontok hajtják (ráadásul minél jelentősebb tettet hajtunk végre, annál több pontot kapunk – egy zászlóhordózó megölése majdnem háromszor annyit ér, mint egy sima játékosé). A lehívható ágyúkat, U.A.V.-ket irányíthatjuk közvetlenül, vagy rábízhatjuk az MI-re, az újabb képességek megnyitása pedig 55 szintből és 10 presztízsszintből álló ranglétra megmászása során történik. Megjelenése november 13-án lesz, PC-re, PS3-ra, X360-ra és majd WiiU-ra.

A hosszabbra nyúlt CoD-beszámoló után jöjjön a következő fogás, a Skylanders: Giants. Az első rész (Skylanders: Spyro's Adventures) tavaly ősszel jelent meg, költségek terén pedig a Guitar Heróhoz és WoW-hoz hasonlítható. Ugyanis a játék mellé jár egy USB kapcsolódású talpazat, egy portál, amelyre kis, külön beszerezhető figurákat helyezhetünk (az alapkészletben lévő három mellé közel harminc másikat vásárolhatunk). A játékban ezek a figurák életre kelnek, és őket irányíthatjuk a gonosz varázsló, Kaos seregei ellen. A folytatásban Kaos kiszabadul, így Spyro és a többi skylander ismét össze kell, hogy fogjanak ellene. Csapatukat újabb karakterek (a régi figurák kompatibilisek, bár lehet, hogy a Giantsben új külsőt és designt kapnak) és speciális, Giant szereplők gazdagítják. Utóbbiak majdnem kétszer akkorák, mint a többi szereplő, és bár lassabbak, jóval nagyobb erőt képviselnek, a pályák bizonyos rejtett helyszíneire pedig csak az ő segítségükkel juthatunk el. A pályák is jóval nagyobbak, változatosabbak lesznek, karakterek maximális szintje is nő (14-re), lokális kooperatív játéklehetőségünk is lesz, a játékmenetet pedig aréna mód és minijátékok fogják feldobni. Egy starter és egy booster pack is érkezni fog belőle, utóbbi csak a szoftvert és egy Giant karaktert fog tartalmazni azoknak, akiknek már megvan az első rész, a megjelenéssel egy időben pedig több, elérhetetlenné vált figurát is újra ki fognak adni a készítők. (Október 19-én kerül a boltokba, szinte minden aktuális platformra.)

Egy kis szünet után jött a következő terem, ahol rögtön két játékot tekinthettem meg egymás után. Az első érdekelt a leginkább, a Family Guy: Back to the Multiverse. Ebben a TPS-ben, amely az egész Family Guy stáb, köztük Seth MacFarlane és Adam West közreműködésével készül, a játékosok Briant és Stewie-t irányítják, akik Stewie gonosz nemezisét, Bertramot üldözik a nyolcadik évad elején bemutatott multiverzumban, mielőtt az elképzelhetetlen gazságokra adhatná a fejét. A játék során nyolc különböző dimenzió lesz bejárható, mindegyik teljesen más, a sorozattól megszokott őrült karakterekkel és ellenfelekkel. Egyjátékos módban bármikor váltani lehet Brian és Stewie között, míg többjátékosban értelemszerűen a két szereplőt egy-egy játékos irányíthatja. Kettejük között vannak minimális eltérések: Stewie a csúcstechnológiai felszerelését használja, Brian elsődleges felszerelése egy baseball ütő és egy pisztoly, Stewie időnként elsüthető bónusz ereje egy energiaital, amitől (csecsemő lévén) eszméletlen sebességre tesz szert, Brian egy doboz pawtucketi világostól képes lerészegedni, ami megtízszerezi minden fegyvere erejét. A konzol-exkluzív játékban még különböző többjátékos módok is várják majd a rajongókat, amelyekben több karaktert, akár Loist vagy Petert is irányíthatjuk majd. A humorban pedig elég egyértelműnek tűnik, hogy nem fogunk csalódni. A prezentáció egyik pályája például a "kripliverzumban" játszódott, ahol a szellemi és testi fogyatékos emberek átvették az uralmat a világ felett – az első ellenfél megérkezésekor két percet kellett várni, amíg egy lift leemelte őt a buszról (a szupercsapatos részből ismerős lehet), a pálya végi főellenfél pedig a Joe Swanson által vezetett Kriplitron robot volt (Mozgássérülteknek belépni tilos epizód.) Már nem kell sokat várnunk rá, szeptember 25-én PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra érkezik a Family Guy játék.

Ugyanebben a teremben mutatták be az Angry Birds Trilogyt, amely PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo 3DS-re jelenik meg. A gyűjtemény a három klasszikus részt (Angry Birds, Seasons és Rio) fogja tartalmazni, összesen több mint 700 pályával, felturbózott, HD felbontású grafikával (természetesen a 3DS kivételével), sokkal részletgazdagabb, élő hátterű pályákkal, a nagyobb erőforrásokat kihasználva pedig néhány (szám szerint 19) új, minden eddiginél hatalmasabb pálya is helyet fog kapni a csomagban. 3DS-en értelemszerűen 3D-s megjelenítéssel és StreetPass funkcióval, PS3-on Move, X360-on pedig Kinect támogatással is rendelkezik a játék. A játék dobozos változatban lát napvilágot, szeptember 28-án.

Ezen a ponton sajnos már nagyon fogytán volt az időm, mégis előttem állt három terem, bennük öt játékkal: 007 Legends, Walking Dead: The Videogame (a sorozat alapján készülő FPS, amelyben Darylt irányíthatjuk majd), Deadpool: The Game, Transformers: Fall of Cybertron és Star Wars: 1313. Végül az utóbbi mellett döntöttem, mivel az E3-on is ígéretesnek tűnt a játék, és reménykedtem némileg több infóban – ez sajnos nem jött be.

A Star Wars: 1313 kibővített intróját láthattam, gyakorlatilag ugyanazt a játékmenet-részletet, amelyet a Los Angeles-i anyagban (de legalább megbizonyosodhattam róla, hogy igen, az tényleg gameplay volt, nem CGI videó). A tényleges 1313-as szintről pedig láttam néhány koncepciós rajzot. Ha másért nem, azért mindenképp jár a dicséret a fejlesztőknek, hogy tudják, hogyan kell két nagy videojátékos rendezvény után is kézzel fogható tények és infók nélkül hagyni a játékosokat. Összefoglaló az eddigiek alapján: a két trilógia között járunk, a jedik gyakorlatilag vagy mind halottak, vagy bujkálnak és Starkiller javában gyilkolja őket, mi pedig egy fejvadászt irányítunk, aki egy speciális megrendelést szállít a Coruscant 1313-as szintjére, ami gyakorlatilag az alvilág és a bűnözők fővárosa. A leereszkedés közben azonban megtámadnak minket, hajónk megsérül, lezuhanunk – és konkrétan az, hogy hogyan is jutunk a játék helyszínére, egyelőre nem ismert. Ahogy maga a játékmenet sem, mindösszesen annyit tudunk róla, hogy a fedezékharcot és platformozást fogja kombinálni. A játék elsősorban a történetre és a karakterekre épít: az eredeti trilógiánál sokkal sötétebb, őrültebb stílust üt meg a hangulat, az elsődleges inspirációs forrás a klasszikus tündérmesék helyett (Lucas bevallottan azokból merített elemeket) Dante Isteni színjátéka. Ez pedig mind szép és jó, de akkor is, szeretném látni a 1313-as szintet, látni akarom, hogy a harc és a platformozás közben milyen formában lesz jelen a narratíva, és hogy egy érdekes alapötleten és látványos grafikákon kívül mi lesz még ebben a programban. Türelmesen várok. De a következő alkalommal már lehet, hogy kevésbé leszek elnéző...

Sajnos a rendelkezésre álló idő elfogytával a maradék négy címre már nem jutottam be. Szerencsére összességében remek, ígéretes prezentációkat láthattam, tetszettek az Activision bemutatói, egyedül a Star Wars 1313 volt az, amely után úgy éreztem magamat, mint valami népmesehős, aki kapott is valamit, meg nem is. Kíváncsian várom a megjelenéseket.