Néhány héttel ezelőtt vált hivatalossá, hogy a Rockstar Games aranytojást tojó tyúkja, a Grand Theft Auto V jövő tavasszal jelenik meg PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. Az IGN a napokban készített egy interjút Dan Houserrel, a Rockstar Games elnökével a játékkal kapcsolatban. A beszélgetés során igyekeztek a rajongókat érdeklő legégetőbb kérdéseket feltenni, ezek zömére választ is kaptak. Most ezek közül szemezgetünk.

Hogyan írnád le a GTA V-öt?
Történelmünk legnagyobb világát valósítjuk meg, amelyet a lehető legtöbb dologgal igyekszünk teletömni. A bankrablások állnak majd a középpontban, amelyeket mindig aprólékos tervezés előz meg. Odafigyelünk a többjátékos módra is, ahogy a három váltogatható karakterre is.
Miért kapunk új karaktereket?
Ha ismét Claude vagy Tommy Vercetti történetét vennénk elő, ugyanazokkal a világokkal, akkor csak frissítenünk kellene azokat, ahelyett, hogy újragondolnánk a játék főbb elemeit, ez nagyon untatna minket. Nem mintha nem szeretnénk Nikót, csak épp úgy éreztük, az egyszemélyes történet után ideje valami egészen újba belevágunk, ami fenntartja az érdeklődést.
Hogyan oldjátok meg a karakterváltásokat?
Amikor elkezdtünk a három szereplő történetével játszani, egyikünk felvetette, mi lenne, ha mindhármukat bedobnánk ugyanazokba a küldetésekbe, amelyeket szétosztunk köztük? Zseniális. Ezzel kiiktatjuk a küldetések olyan unalmas és nevetséges elemeit, mint amikor hiába vagyok én, az NPC a világ legjobb sofőrje, mégis te vezetsz, vagy én vagyok a legjobb lövész, de mégis neked kell lőnöd. Azt szeretnénk, ha a játékosok mindenben részt vehetnének, az nem buli, ha állandóan fogjuk a kezüket.
Miért döntöttetek a többszereplős egyszemélyes kampány mellett a kooperatív mód helyett?
Lehetetlen lenne megoldani úgy, hogy közben megmaradjon az a pontosság, amit szeretnénk. Készíthetsz remek kooperatív játékot, de úgy gondoltuk, más többjátékos mód sokkal szórakoztatóbban ki tudja elégíteni ezeket az igényeket.
"A bankrablások állnak majd a középpontban, amelyeket mindig aprólékos tervezés előz meg."
A GTA IV-ben hozhattunk a történetet befolyásoló döntéseket. Ez a GTA V-ben is így lesz?
Nem lesznek hasonló helyzetek a GTA V-ben, aminek nagyon egyszerű oka van. Mivel három történetet mesélünk párhuzamosan, nagyon nehéz lenne jól megvalósítani ezeket a helyzeteket. De így is rengeteg választási lehetőségetek lesz, milyen küldetéseket vállaltok el, azokat hogyan oldjátok meg. Niko esete egyszerű, hisz ő egy bérgyilkos, aki dönthet úgy, hogy elengedi az áldozatát. Ennek a későbbi hatásait könnyű lekövetni. De ez a három fickó sokkal inkább érdekelt a rablásban és a pénzszerzésben. Ezek terén bármilyen döntést hozhatnak, de a történetet befolyásoló választásokat képtelenség lenne lekövetni.
A GTA V csak PS3-ra és X360-ra lett bejelentve. Miért csak erre a kettőre?
Minden más (platform) megfontolás kérdése. Egyelőre csak ennyit mondhatok. Mi egy külsős fejlesztő vagyunk, se nem Nintendo, se nem Sony, se nem Microsoft. Így azt tehetjük, amit akarunk, arrafelé fordulunk, ahol üzletet és piacot látunk. Ha ez az Apple, akkor az Apple termékei felé fordulunk. Saját magunkat termelőcégnek tartjuk, akik felhasználják a különböző technológiákat. Nem mi gyártjuk, mi csak használjuk, hogy általuk szórakoztassunk.
Miért nem a következő generációs konzolokra készül a játék?
Mások a jelen konzolok korlátairól beszélnek, de mi máshogy látjuk a dolgokat. Úgy érezzük, remek dolgokat tudunk rájuk elkészíteni, ezzel nagyobb tömegeket is elérve. Hiszen sokkal nagyobb közösség van jelen a PS3-on, mint lesz majd a PS4-en. Kreatív szemmel nézve minden, amit el akarunk mondani, minden, amit meg akarunk valósítani, ezeken a gépeken szeretnénk tálalni. Rengeteg erő van még bennük.
Ez lesz az első GTA saját zenével. Miért?
A Red Dead Redemption és a Max Payne 3 esetében is láttuk, hogy ha egy küldetéshez saját zenét adsz, az szinte életre kelti azt. Mivel korábban ez nem volt meg a GTA-ban, rengeteg munkát jelent. A rádiók is megmaradnak, így nem veszítünk semmit.

"A játék világa elképesztően hatalmas, és ez az igazi erőssége."
Néhány szót a térképről...
A játék világa – mind magassági, mind pedig kiterjedési szemszögből – elképesztően hatalmas, és ez az igazi erőssége. Tényleg Kalifornia-érzést kelt. Minden jelen van, a tengerpartoktól a hegycsúcsokig. Más város helyett inkább több kisebb település és falu vár a felfedezésre. Más városok csak olyan problémákat okoznának, amelyekre nem vágyunk, és nem is adnának hozzá semmit a játékélményhez.
Találkozhatunk a GTA IV-ből ismerős arcokkal a Grand Theft Auto V-ben?
Van rá esély, de elég kevés. A problémáról már volt szó korábban: a hozott döntések. Szerettük Romant, de a korábban hozott döntések miatt akár már halott is lehet. Így elég nehéz őt visszahozni. Annyi régi szereplő halt már meg, hogy alig maradt valaki közülük. Ettől függetlenül lehetnek kisebb-nagyobb vendégszerepek, lehetnek eldugott arcok, akiket felkutathatunk. Egyfajta emberi easter eggek.
Miért éppen a rablások?
Erről fogunk még később beszélni, de korábban pozitív visszajelzéseket kaptunk a bankrablásokról. Azt szeretnénk, ha ennek súlya lenne, hogy igazán nagy dolognak tűnjön. Azt szeretnénk, ha igazán GTA-snak érződne, mégis valami újnak. Eddig is rengeteg élményben lehetett részetek, lehettetek bevándorló bérgyilkosok, lehettetek egy széthulló félben lévő motoros banda tagja, vagy épp egy holdkóros fickó testőrei. Amikor nekiláttunk a munkának, biztosak voltunk benne, hogy ezúttal valami egészen mást szeretnénk. A korábbi szereplők között nem voltak profi rablók, így egyértelmű volt, hogy ez az irány kell, hiszen mind a történet, mind a játékmenet szempontjából ideális téma. Olyan téma, amivel eddig még sosem foglalkoztunk. Nem szeretnénk ismételni magunkat, mert akkor csak technikailag fejlődnénk.