26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

GTA V - részletek az IGN interjújából

Azt már tudjuk, mikor jön a GTA V PS3-ra és X360-ra. De jön-e egyáltalán PC-re és WiiU-ra? Az interjú során ez a kérdés is felmerült.

Írta: GeryG 46 hozzászólás

Néhány héttel ezelőtt vált hivatalossá, hogy a Rockstar Games aranytojást tojó tyúkja, a Grand Theft Auto V jövő tavasszal jelenik meg PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra. Az IGN a napokban készített egy interjút Dan Houserrel, a Rockstar Games elnökével a játékkal kapcsolatban. A beszélgetés során igyekeztek a rajongókat érdeklő legégetőbb kérdéseket feltenni, ezek zömére választ is kaptak. Most ezek közül szemezgetünk.

GTA V - részletek az IGN interjújából

Hogyan írnád le a GTA V-öt?
Történelmünk legnagyobb világát valósítjuk meg, amelyet a lehető legtöbb dologgal igyekszünk teletömni. A bankrablások állnak majd a középpontban, amelyeket mindig aprólékos tervezés előz meg. Odafigyelünk a többjátékos módra is, ahogy a három váltogatható karakterre is.
Miért kapunk új karaktereket?
Ha ismét Claude vagy Tommy Vercetti történetét vennénk elő, ugyanazokkal a világokkal, akkor csak frissítenünk kellene azokat, ahelyett, hogy újragondolnánk a játék főbb elemeit, ez nagyon untatna minket. Nem mintha nem szeretnénk Nikót, csak épp úgy éreztük, az egyszemélyes történet után ideje valami egészen újba belevágunk, ami fenntartja az érdeklődést.
Hogyan oldjátok meg a karakterváltásokat?
Amikor elkezdtünk a három szereplő történetével játszani, egyikünk felvetette, mi lenne, ha mindhármukat bedobnánk ugyanazokba a küldetésekbe, amelyeket szétosztunk köztük? Zseniális. Ezzel kiiktatjuk a küldetések olyan unalmas és nevetséges elemeit, mint amikor hiába vagyok én, az NPC a világ legjobb sofőrje, mégis te vezetsz, vagy én vagyok a legjobb lövész, de mégis neked kell lőnöd. Azt szeretnénk, ha a játékosok mindenben részt vehetnének, az nem buli, ha állandóan fogjuk a kezüket.
Miért döntöttetek a többszereplős egyszemélyes kampány mellett a kooperatív mód helyett?
Lehetetlen lenne megoldani úgy, hogy közben megmaradjon az a pontosság, amit szeretnénk. Készíthetsz remek kooperatív játékot, de úgy gondoltuk, más többjátékos mód sokkal szórakoztatóbban ki tudja elégíteni ezeket az igényeket.

"A bankrablások állnak majd a középpontban, amelyeket mindig aprólékos tervezés előz meg."A GTA IV-ben hozhattunk a történetet befolyásoló döntéseket. Ez a GTA V-ben is így lesz?
Nem lesznek hasonló helyzetek a GTA V-ben, aminek nagyon egyszerű oka van. Mivel három történetet mesélünk párhuzamosan, nagyon nehéz lenne jól megvalósítani ezeket a helyzeteket. De így is rengeteg választási lehetőségetek lesz, milyen küldetéseket vállaltok el, azokat hogyan oldjátok meg. Niko esete egyszerű, hisz ő egy bérgyilkos, aki dönthet úgy, hogy elengedi az áldozatát. Ennek a későbbi hatásait könnyű lekövetni. De ez a három fickó sokkal inkább érdekelt a rablásban és a pénzszerzésben. Ezek terén bármilyen döntést hozhatnak, de a történetet befolyásoló választásokat képtelenség lenne lekövetni.
A GTA V csak PS3-ra és X360-ra lett bejelentve. Miért csak erre a kettőre?
Minden más (platform) megfontolás kérdése. Egyelőre csak ennyit mondhatok. Mi egy külsős fejlesztő vagyunk, se nem Nintendo, se nem Sony, se nem Microsoft. Így azt tehetjük, amit akarunk, arrafelé fordulunk, ahol üzletet és piacot látunk. Ha ez az Apple, akkor az Apple termékei felé fordulunk. Saját magunkat termelőcégnek tartjuk, akik felhasználják a különböző technológiákat. Nem mi gyártjuk, mi csak használjuk, hogy általuk szórakoztassunk.
Miért nem a következő generációs konzolokra készül a játék?
Mások a jelen konzolok korlátairól beszélnek, de mi máshogy látjuk a dolgokat. Úgy érezzük, remek dolgokat tudunk rájuk elkészíteni, ezzel nagyobb tömegeket is elérve. Hiszen sokkal nagyobb közösség van jelen a PS3-on, mint lesz majd a PS4-en. Kreatív szemmel nézve minden, amit el akarunk mondani, minden, amit meg akarunk valósítani, ezeken a gépeken szeretnénk tálalni. Rengeteg erő van még bennük.
Ez lesz az első GTA saját zenével. Miért?
A Red Dead Redemption és a Max Payne 3 esetében is láttuk, hogy ha egy küldetéshez saját zenét adsz, az szinte életre kelti azt. Mivel korábban ez nem volt meg a GTA-ban, rengeteg munkát jelent. A rádiók is megmaradnak, így nem veszítünk semmit.

GTA V - részletek az IGN interjújából

"A játék világa elképesztően hatalmas, és ez az igazi erőssége."Néhány szót a térképről...
A játék világa – mind magassági, mind pedig kiterjedési szemszögből – elképesztően hatalmas, és ez az igazi erőssége. Tényleg Kalifornia-érzést kelt. Minden jelen van, a tengerpartoktól a hegycsúcsokig. Más város helyett inkább több kisebb település és falu vár a felfedezésre. Más városok csak olyan problémákat okoznának, amelyekre nem vágyunk, és nem is adnának hozzá semmit a játékélményhez.
Találkozhatunk a GTA IV-ből ismerős arcokkal a Grand Theft Auto V-ben?
Van rá esély, de elég kevés. A problémáról már volt szó korábban: a hozott döntések. Szerettük Romant, de a korábban hozott döntések miatt akár már halott is lehet. Így elég nehéz őt visszahozni. Annyi régi szereplő halt már meg, hogy alig maradt valaki közülük. Ettől függetlenül lehetnek kisebb-nagyobb vendégszerepek, lehetnek eldugott arcok, akiket felkutathatunk. Egyfajta emberi easter eggek.
Miért éppen a rablások?
Erről fogunk még később beszélni, de korábban pozitív visszajelzéseket kaptunk a bankrablásokról. Azt szeretnénk, ha ennek súlya lenne, hogy igazán nagy dolognak tűnjön. Azt szeretnénk, ha igazán GTA-snak érződne, mégis valami újnak. Eddig is rengeteg élményben lehetett részetek, lehettetek bevándorló bérgyilkosok, lehettetek egy széthulló félben lévő motoros banda tagja, vagy épp egy holdkóros fickó testőrei. Amikor nekiláttunk a munkának, biztosak voltunk benne, hogy ezúttal valami egészen mást szeretnénk. A korábbi szereplők között nem voltak profi rablók, így egyértelmű volt, hogy ez az irány kell, hiszen mind a történet, mind a játékmenet szempontjából ideális téma. Olyan téma, amivel eddig még sosem foglalkoztunk. Nem szeretnénk ismételni magunkat, mert akkor csak technikailag fejlődnénk.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Grand Theft Auto V

Platform:

Fejlesztő: Rockstar Games

Kiadó: Rockstar Games

Megjelenés:
2013. szeptember 17. PS3, X360
2014. november 18. PS4, X1
2015. április 14. PC
2022. március 15. PS5, XSX

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Z-Master
Z-Master [20401]
Na talán csitulnak a vita kedélyek és nem kell lakatot rakni a topicra. Oké, hogy normális keretek között folyt a diszkurzus de rendesen offolva lett a topic. Amúgy észrevettem, hogy akárhányszor új GTA rész jön mindig van rá vmi vita. :-)
VeteranHUNTurul
VeteranHUNTurul [207]
"...konzoloknak egyik nagy előnye, hogy fix a hardver, nem kell fél évente bővíteni, csak egyszer megveszed, és onnantól kezdve csak játékra kell költened. PC esetében fél évente bizony cserélni kell a hardvereket, ha minden új játékot teljes pompájában akar élvezni az ember."

Nyilván a fél évente való hardver cserével túloztam, de a lényeg benne van. Viszont a gépet tényleg csak egyszer kell megvenni és onnantól kezdve csak játékra kell költeni, persze amíg nem kell szervizbe vinni. :D

Én semmi vitát nem akarok feléleszteni (már bocsánat), van konzolom is, meg PC-m is, mindkettővel jól elvagyok, soha nem versenyeztettem a két platformot, mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. Részemről itt véget is ért a téma.
Corvus5
Corvus5 [2011]
Szerintem mindenkinek van több-kevesebb igaza. A fix, h több lenne a bevétele fejlesztőknek, ha szigorúan büntetnék a warezolást, ahogy GeryG is írta. Ugyanakkor az is igaz, h akkor is több lenne a bevételük, ha igényesebb játékokat csinálnának. Kezdve attól, h egy 3 óra alatt végigjátszható, agyonscriptelt hentelős játékért 10 ezer Ft-ot elkérni pofátlanság, a katasztrófális konzolporton, a 24. patchig játszhatatlan játékon át, egészen addig h a dobozos verzió semmiben nem különbözik attól, mintha vki letölti a gamet és van egy lightscrbeos dvd írója is.

Én késztetést érzek rá, h ami tetszik, azt megvegyem, legálisan is birtokoljam. Ugyanakkor nem tagadom, h nem dobok ki látatlanban 9-12 ezer Ft-ot, így vétel előtt mindig letesztelem a játékot. Aztán vannak persze jópáran, akik akkor se vennének eredetit, ha 500 Ft lenne egy új játék. Na rajtuk tényleg nincs vesztesége a kiadónak, mert valszeg inkább nem játszanának, mint h meg kelljen venniük.

Nekem az az álláspontom, h amelyik fejlesztő/kiadó úgy tekint a PC-sekre, mint akiktől minél kevesebb munkával minél többet akarnak lenyúlni, ergo át akarnak baszni, az rinyálhat a warez miatt, csődbe is mehet nyugodtan, tőlem egy petákot nem fog lánit. A wareznak tagadhatatlan előnye, h kiszűrheti az ember a szemetet, meg a lehúzós játékokat.

Ha egy kiadó azt mondja, h ő inkább nem adja ki PC-re, mint h fair szolgáltatást nyújtson cserébe a pénzemért, akkor ne adja ki, ennyi. Nekem biztos, h nem hiányzik a szemete. Majd jön vki más, aki átveszi a helyét, csinál egy igényes munkát, amin jól megszedi magát. Végül persze ő is elkezdi semmibe venni a vásárlóit, de akkor majd helyette is jön vki más. Mert pénz van a PC-s játékeladásokban, rengeteg pénz. Senki se higyje, h bárki is foglalkozna vele akár egy percet is, ha nem érné meg.

A legjobb játékok mindig akkor születnek, amikor egy fejlesztő csapatot még nem vakított el a könnyű pénz utáni vágy. Elejében még tényleg azon vannak, h kiadjanak egy klasszikust, amit mindenki szeretni fog, de végül úgyis affelé terelődik el a dolog, h minek is dolgozzunk annyit, ha kevesebb munkával is sok pénz szakíthatunk? Igaz ez mindenkire, még a sokáig szent tehénnek tartott Blizzardra is, amely kb. a WoW népszerűsödésének növekedésével párhuzamosan lett egyre igénytelenebb.

Ja és még vmi:

"...konzoloknak egyik nagy előnye, hogy fix a hardver, nem kell fél évente bővíteni, csak egyszer megveszed, és onnantól kezdve csak játékra kell költened. PC esetében fél évente bizony cserélni kell a hardvereket, ha minden új játékot teljes pompájában akar élvezni az ember."

Ha nem akarjuk újraéleszteni a már 100x megvívott pc vs konzol vitát, akkor ilyen marhaságot (már bocsánat) ne írjunk már le, ok?;-)
GeryG
GeryG [2322]
Jaja, csak egyelőre van más játék, amire koncentrálok. De, ami késik, nem múlik! :)

Ja és - GTA V topik lévén - a minap láttam ezt vicces trailert. A GTA V második trailerének GTA IV-es változata. Anno az első trailert is újrakreálták hasonló módon, még BF3-as változat is született! :D

http://www.youtube.com/watch?v=6J3Q6QVVXyc
balays82
balays82 [14276]
Na tessék, máris volt értelme a fél napos szájtépésnek.:-D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (46 db)