25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Dollar Dash

Piszkos meló, amely nem éri meg sem az áldozatokat, sem az időt.

Írta: Zoo_Lee

Nosztalgikus típus vagyok. Amikor elkezdtem játszani a Dead Blockot is jegyző Candygun Games új játékával, egy pillanatra bő hat-hét évet repültem vissza az időben, amikor egyik haverommal konzol előtt döglöttünk, és Spy vs. Spy remake-et toltunk. Ennek okai a két játék közti hasonlóságok voltak. Míg előbbiben az ellenséges ügynökök különböző elborult módokon történő likvidálása mellett pusztító fegyverek alkatrészeit kellett begyűjteni az adott pályákon, a Dollar Dashben különböző színű betörőkkel kell egymást irtani, a biztonsági őröket kerülgetni, és minél nagyobb zsákmányt begyűjteni. A hasonlóságok sorát még tovább növeli a tényleges történet hiánya, az erős multi-központúság, és a hétköznapinak közel sem nevezhető fegyverek (hógolyó, kaktusz, tűzijáték). És végül egy szomorú tény: mindent egybevéve egyik játék sem sikerült túl jól (emlékszik még rajtam kívül valaki a Commodore-os Spy vs. Spy széria feltámasztási kísérletére?)... Bár ha a mérleg nyelvének dőlnie kell, lehet azt mondanám, a Dollar Dash még a kémes játéknál is gyengébben.

Dollar Dash

Mert sajnos hiába adott egy vicces és budget kategóriás potenciált tartogató alapötlet, ha a megvalósításban több sebből vérzik a dolog. A felülnézetes pályákkal például alapból nincs bajom, itt viszont a rengeteg lövedék, karakter (1-5 játékos plusz opcionális biztonsági őr NPC) és a statikus kamera miatt az összecsapások pillanatok alatt átláthatatlanok lesznek. A játék fegyverei ötletesek: a hógolyót már korábban is említettem, mellette vállról indíthatjuk az Indiana Jonest üldöző hatalmas kőgolyót, különböző szemét csapdákat helyezhetünk el, kis szerencsével pedig felvehetünk életerőcsomagot vagy különböző power-upokat is – az ötletességet azonban kifejezetten nehéz értékelni, amikor eszköztárunk jelentős része még tökéletes célzással is használhatatlan a kis hatótáv, lassú lövedék, gyors karakterek kombinációja miatt. A gép irányította játékosok pedig természetesen velünk ellentétben olyan pontosak, mintha mesterlövészi képzést végeztek volna a pálya betöltése alatt (itt említem meg, hogy legalább pályákból kaptunk tisztes számmal).

Dollar Dash

A fentiek után a következő módon néz ki egy tényleges játék: kiválasztjuk a játékmódot (pénzgyűjtés, deathmatch és capture the flag szerepel a repertoárban, témába vágó álneveken), a pályát, majd elindítjuk a betöltést. Töltés közben esetleg elrebegünk egy imát az őskáosz egyik istenéhez, aki valószínűleg elismerő bólogatással nyugtázná azt, ami az elkövetkező pár percben jönni fog, majd rátapadunk a WASD billentyűcsoportra, klikkelünk, mozgunk, lövünk, gyűjtünk, miközben reménykedünk, hogy imánk elég hangos volt, és félúton nem tévesztjük szem elől karakterünket, vagy nem szednek minket atomokra méterekkel a cél előtt.

Dollar Dash

A szavatossági időt multi és megvásárolható tárgyak hivatottak kinyújtani, utóbbiak egyedül azért fogtak meg, mert féltucatnyi vicces sapka és álszakáll mellett tényleges turbókat és perkeket is vehetünk karakterünknek, míg előbbi a Dead Block ilyen jellegű hiányossága után talán megfogott volna... ha a szerverek nem kongtak volna az ürességtől, többszöri próbálkozás után is. A biztonság kedvéért még a netkapcsolatomat is ellenőriztem, pedig ha azzal gond van, az online módba kapcsolt Steam jelezni szokott, de nem jártam sikerrel. A konzolos verzióban nem tudom, mennyire intenzív az online játék, bár ott a több kontroller nyújtotta offline lehetőség miatt már rózsásabbnak tűnik a helyzet.

Dollar Dash

Így hiába a nosztalgia, a jó ötlet, a viszonylag tűrhető zenék, hiába szeretem a gyors meccseket kínáló kisebb játékokat is, a Candygun munkatársai jobban jártak volna, ha inkább multis bővítést gyártanak a Dead Blockhoz. Utóbbit még néha-néha előveszem, a Dollar Dashnek viszont egyik gépemen sem engedném a helyfoglalást (még az eredetileg nem tesztgépként használt, hat éve érintetlen matuzsálemen is eldöcög – ennyit a technikai oldalról), mert ingyenes flash játékok magasabb szórakoztatási faktorral bírnak nála. A Candygunnál minden kétséget kizáróan megvan a kellő lelkesedés rövid, poénos, budget kategóriás játékok gyártására, az ötleteket viszont nem ártana olyan játékmenettel és körítéssel házasítaniuk, amelyek nem lesznek unalmasak az első húsz perc után.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

40%
grafika
6
hangok
6
játszhatóság
3
hangulat
5
Pozitívumok
  • Poénos hangulat, egy jó ötlet
  • Elborult fegyvertár
  • Gyengébb gépeken is elmuzsikál
  • Haverokkal, konzol előtt talán még szódával elmegy
  • Sok megnyitható extra
Negatívumok
  • Szinte minden más

További képek

  • Dollar Dash
  • Dollar Dash

Dollar Dash

Platform:

Fejlesztő: Candygun Games

Kiadó: Kalypso

Megjelenés:
2013. március 6. PC
n/a: PS3, X360

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!