26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Company of Heroes 2

Kipróbáltuk az egy hónap múlva megjelenő játék egyszemélyes részét.

Írta: Morello 9 hozzászólás

A Company of Heroes neve valószínűleg mindenki számára ismerősen cseng, mégpedig azért, mert a játék a maga idejében elég szép (el)ismertséget nyert, és nem is érdemtelenül. Ne felejtsük el, 2006-os játékról van szó, ami azért nem tegnap volt, és bár jött is néhány kiegészítő a rákövetkező években, a második részig egészen mostanáig kellett várni. A megjelenés előtt lehetőségünk volt kipróbálni egy preview verziót, amely néhány single player küldetést tartalmazott, így némi rálátásunk adódott, mire számíthatunk a folytatásban.

Company of Heroes 2

A második rész továbbra is a II. világháború idejében játszódik, ám most egy fronttal odébb járunk: a német-angolszáz civódásokat feldolgozó előd után ezúttal az orosz fronton találjuk magunkat, ahol – mint tudjuk – sokkal keményebb élet (és halál) zajlott. A hadviselő felek egymással szembeni könyörtelensége mellett azt is tudjuk jól, hogy az időjárás jelentősen befolyásolta a hadjáratok sikerét. Míg egy könnyed -40 Celsius fokban Iván már hajlandó nagy kegyesen előkotorni a pulóverét, és maximum a vodkája befagyása miatt morog, a németek (és szövetségeseik, így a magyarok) hadigépezetének jelentős része használhatatlanná vált, a katonák pedig súlyos fagyási sérüléseket szenvedtek. Persze komolyra fordítva a szót, a drasztikus tél az oroszokat is sújtotta, de ők kétségtelenül jobban fel voltak készülve rá, mint a tengelyhatalmak. Mivel az időjárási tényező a keleti front sorsát is nagyban befolyásolta, a Company of Heroes 2-ben erre komoly hangsúlyt fektettek, amely csapataink tevékenységére is jelentős hatással van.

A játékhoz kifejlesztett ColdTech technológia a terepen való mozgást befolyásolja, csapataink a mély hóban és a csúszós jégen lassabban tudnak haladni, de ha nem mozgatjuk egységeinket, még halálra is fagynak. Ez ellen védekezhetünk olyan módon, hogy épületekbe vonulunk, lángoló tereptárgyaknál melegítjük őket, vagy épp mi magunk rakunk tüzet. Persze ezzel az ellenség figyelmét is felkeltjük, de valamit valamiért... Ez is a taktika része.
A terepviszonyok és az objektumok fontos fedezékként tudnak szolgálni katonáinknak, fontos őket megfelelő védettségbe irányítani. Az újfajta line of sight megoldás jobban figyelembe veszi a tereptárgyakat, tehát saját észlelésünk és észlelhetőségünk is dinamikusabbá válik ezáltal.

Company of Heroes 2

A Company of Heroes anno azért durrant nagyot, mert a harcolós-építkezős játékmenetbe elég sok újdonságot csempésztek, például a területfoglalós-alapanyagellátós és utánpótlásküldős taktikák sokkal több kombinációs lehetőséget adtak a játékosok kezébe. Ezek az új részben is felbukkannak, bár a küldetések meglehetősen különbözőek. Van, ahol csak végig kell rongyolni a pályán, visszaszorítani az ellenséges erőket, ügyesen kikerülni és oldalba támadni a kritikus védelmi vonalakat, géppuskafészkeket, evakuálást végrehajtani, máshol pedig egy Tiger harckocsit kell üldöznünk árkon-bokron.
Csapataink több különleges képességgel rendelkeznek, amelyeket szintén felhasználhatunk, szóval tulajdonképpen a Company of Heroes tovább él, új bőrbe öltöztetve és pár további lehetőséggel kiegészítve. Az én bajom viszont az, hogy mostanra már 2013-at írunk, és az első rész óta már igen sok víz lefolyt a Dunán, sok minden történt azóta.

A grafikától személy szerint egyáltalán nem voltam elájulva. Oké, egy stratégiai játéknál nem is ez az elsődleges szempont, de ha egészen lezoomolunk a föld színéig, igencsak ronda látványt tapasztalunk. A katonák kialakítása és mozgása is elég béna, ha jobban megfigyeljük. Még az átvezető videókon is meglehetősen görcsösen mozognak az egységek (az viszont tetszett, hogy a videókon a szovjetek és az NKVD kegyetlensége is gyakran ábrázolva van, a hideg mellett újabb adalék a frontviszonyok realitásához). Ugyancsak borzalmasan bosszantó, hogy egy meglehetősen masszív páncéltörő löveget nem tudunk átvezetni egy félig nyitott fa kertkapun, még áttörni se lehet, inkább megkerüli a fél utcát vele a legénységünk...
Továbbá ma már nem tudok elképzelni olyan játékot, ahol ne forgathatnánk kedvünkre a játékteret, a zoomolásnál pedig nem annyira az érdekel, hogy közelebbről is megnézegethessek egy fűszálat, hanem hogy az izometrikus nézetből kb. vízszintesbe, katonáink nézőpontjára vihessem a kamerát, kicsit az ő szemükkel tervezve a taktikát. Ilyeneket nem lehet csinálni a Company of Heroes 2-ben. Ezáltal az irányítás, csapataink megfelelő pozicionálása sem áll annyira kézre, de ez lehet hogy betudható annak, hogy az első részhez már régebbi emlékek fűződnek. Az is nagyon ódivatú, hogy a katonák és a harcjárművek pár méterről sorozzák egymást, amíg el nem fogy valakinek a HP-je.
És ezzel az egésszel amúgy nem is lenne baj, ha a játék első részével néznénk össze, és nem vennénk figyelembe az azóta eltelt időt. Viszont 2013-at írunk, és ne feledkezzünk el az orosz 1C Company hasonló sorozatairól, ahol sokkal dinamikusabban és életszerűbben mozoghattunk és harcolhattunk az egységeinkkel.

Company of Heroes 2

Személy szerint kicsit csalódtam a Company of Heroes 2 kipróbálása során. A kiváló első rész után, az új epizód egyszemélyes módját kipróbálva úgy vélem, hogy alapvetően a folytatás is egy jó játék lesz, de 2013-ban sokkal többre számítanék tőle. Kíváncsian várom, történik-e a megjelenésig hátra lévő egy hónap során jelentősebb fejlődés, no meg persze arra is, hogy a multiplayer élmény mennyit dobhat az egészen.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Company of Heroes 2

Platform:

Fejlesztő: Relic Entertainment

Kiadó: Sega

Megjelenés: 2013. június 25.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

wolf8911
wolf8911 [97]
Hát én régebben játszottam az 1. résszel, mikor még nem volt elég erős a gépem, azóta két erős gépem is lett és most újra elkapott egy kis II. vh-ús rts-ekkel való játszási vágy, így újra nekiálltam játszani az 1-vel is és ezzel is. Hát szerintem egész jól sikerült a játék, de az 1. részben nehezebb is volt megcsinálni a másodlagos küldetéseket. De szerintem ebben a részben is sok mindenre kell figyelni. Egyedül az zavar, hogy csak orosz kampány van, no ez tényleg reálisabban mutatja be az akkori helyzetet, a kegyetlenséget, az NKVD-sek kegyetlenkedéseit a saját hazájukért harcoló honfitársaikkal szemben, a komisszárok hidegvérű szívtelen gondolkodását. De még mindig idegesítő, hogy nincs német kampány. És még az is, hogy pl. ilyen Sherman-Tigris harcban 2-3 lövés kell a Tigrisnek, hogy szétkapja a Tommy-cooker-eket. Bár, ha olyan reálisra csinálták volna, mint mondjuk a Blitzkriegeket, akkor viszon nem lenne túl balance-os a játék és ez a multyplayer lehetőségnél zavaró lenne. Amúgy az 1. rész valamelyik kiegjében (nem tudom, hogy a Tales of Valor vagy az Opposing Fronts) volt német küldetéssorozat, a Market Garden hadművelet. Nah az tényleg bejött. Érdemes lenne kipróbálnotok azt is.
Szerintem jó lett ez a játék, sok változtatás nem történt, de jó, 1-2 apróságot leszámítva. Nekem a CoH marad az egyik kedvenc háborús RTS-sem ezután is és ezzel a résszel is.
Vas_László
Vas_László [2]
Hát azért a CoH 2 nem ugyan az single player-ben sem mint az 1. Mintha szakított volna a második rész az elsővel. Többek között az 1-ben a single szerintem sokkal pörgősebb volt több mindenre kellett figyelni, míg a 2-ben az oroszokkal (hidegvérrel) taposs át mindenen esetleg mielőtt áttaposnál rajta nézd meg hogy ott van-e. De ez csak az én véleményem biztos vagyok benne hogy másnak ez jobban bejött mint az 1.
miniminigun
miniminigun [2]
Lehet forgatni a kamerát, ahogyan akarod. Ha jól emlékszem azt ALT-tal. Bétában legalábbis ugyanúgy működött mint a régiben.
Wotan
Wotan [1219]
Ennyire más lenne a single és a multi béta?

A grafikával semmi gond nincsen, kétlem, hogy sok ember engedheti meg az ultra beállításokat egy 4v4ben.
A kamerát is ugyanúgy lehet forgatni, mozgatni stb. ahogy eddig is.

"állnak egymással szemben amíg a hp elfogy" Hát most nem azért, de akkor neked nem jött át a coh lényege, ha csak állsz és vársz a hpra :) Pont ez a lényege, az esszenciája a cohnak, hogy szakított a Starcraftos, C&C féle hp alapú harcokkal. Starcraftban szétheggesztesz paraszttal egy battlecruisert, cohban aligha fogyasztod le a királytigris hpját szemből egy shermannal vagy egy stuggal az isu 152est. Itt arról szól a harc, hogy lődd ki a lánctalpát, motort, legénységet, kerülj a hátába a vékonyabb páncélzathoz, csalogasd rá az aknamezőre vagy az at gunokhoz, kérj rá tüzérséget, bombázást, szakítsd be alatta a jeget, használd ki a sárga-zöld fedezékeket, dobj rá gránátot, molotov koktélt, nyomd el a sprintet fuss át az mg-n és szedd szét hátulról és akkor a millió commander/talent/skill képességekről és az egységek fejlődéséről még nem is esett szó.

Korhűséget,realizmust, történelmi pontosságot elvárni videójátéktól meg egyszerűen butaság, legalábbis ebben az esetben biztos. Nem a viasat historyt nézed, hanem foteltábornokoknak/ ligákban stresszelődő kattintgató bajnok ifjúságnak készítenek egy programot ami a balanceról és játszhatóságról azaz a fair playeről, sikerélményről, több vásárlóról vagyis a pénzről szól. (Amúgy az összes orosz szakaszban 2-3 emberrel több van mint a németeknél. Btw nem a coh kezdte el ezt a területfoglalásból bejövő nyersanyag dolgot hanem a Z.)

Ismétlem, én csak a multival játszottam, így innen közelítettem meg ezt a single cikket.
Morello
Morello [5412]
Ez egyrészt így van, másrészt azért annyit írjunk a javukra, ebből a preview-ból is lejött, hogy nem az "izmos vöröskatonák elszánt tekintettel néznek az új hajnal felé" koncepció van, hanem igenis megjelenik benne a vörösök kegyetlensége (feltett kezű, kegyelmet kérő német katonát lőnek agyon, az NKVD legéppuskázza a visszavonulókat, stb.), az átvezető videókból is az jön le, hogy a körülmények miatt megtört, hiteveszett, NKVD börtönébe zárt orosz tiszt a főszereplő, bár a sztori vonala így az elszeparált küldetésekből még nem állt össze.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (9 db)