26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

Az egyik legnépszerűbb körökre osztott stratégiai játék 2011-ben kapta meg hatodik epizódját. A legújabb kiegészítővel új néppel és két új kampánnyal bővült.

Írta: GeryG

2011-ben jelent meg a Might & Magic: Heroes VI, amelyet eredetileg a magyar Black Hole Entertainment fejlesztett. A játék az ötödik rész által bevezetett 3D-s látványvilágot vitte tovább, sőt emelte még egy szinttel feljebb, valamint rengeteg játékmenetet érintő újítással próbálkozott. Ezek egy része sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, sok régi rajongó húzta a száját az egyszerűsítések miatt. Végül a Ubisoft úgy határozott, hogy az alkotás támogatását már másik csapatra bízza, akik azóta több kiegészítőt is elkészítettek. Az első volt a Pirates of the Savage Sea, amelyet a Danse Macabre követett. Idén pedig megérkezett Raelag, a sötét elf történetét feldolgozó Shades of Darkness.

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

A kiegészítő sztorija elsősorban az ötödik részből ismerős Raelagről szól, és nagyjából az alapjáték eseményei után száz évvel játszódik. Raelag célja, hogy egyesítse a harcoló klánokat, ezzel biztosítva népe, a sötét elfek fennmaradását. A legnagyobb veszélyt a nekromanták jelentik rájuk, akik a halállovag, Vein irányítása alatt törnek az életükre. E két frakció háborúskodásáról szól a kiegészítővel érkezett két kampány. Értelemszerűen az egyik a sötét elfek, a másik pedig a nekromanták oldaláról mutatja be az eseményeket.

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

A kiegészítő tehát egy új népet, a sötét elfeket hozta be a játékba. Ezzel már egészen hosszúra nőtt a választható kampányok száma: sanctuary, haven, inferno, necropolis, stronghold, dungeon. A necropolis tulajdonképpen – mivel a Danse Macabre is alapvetően róluk szólt – már három kampánnyal bír.
Az elfek természetesen saját várral, hősökkel, egységekkel, varázstárgyakkal és egyedi képességekkel rendelkeznek. Utóbbiak közül kiemelkedik a lopakodás képessége. A megfelelő egységek láthatatlanná válva komoly sebzést tudnak okozni az ellenfél seregének. Ám a játékmenetet érintő újítások sora nagyjából itt be is fejeződik, mind a kampányok, mind a térképek felépítése a sorozattól megszokott, az igazi veteránok akár csukott szemmel is teljesíthetnék. Általában minden küldetés során több célt kell teljesítenünk, előfordul, hogy határidőre, vagyis alaposan meg kell terveznünk minden lépésünket. A Shades of Darkness néha kiegyensúlyozatlanul nehéz. A térképeken kismillió csatában van részünk, ezek döntő többsége könnyed ujjgyakorlat csupán. Ám idővel oly mértékben kicentizett összecsapásokra kerül sor, ahol már a legrátermettebb hadvezérek is megizzadhatnak a sikerért. Ha pedig elbukunk, kezdhetjük elölről a térképet, erre akár többször is sor kerülhet. Ez a repetitívség viszont könnyen elveheti az ember kedvét.

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

Grafika terén igazán érdemi újításra nem szabad számítani, de ez alapjában véve nem is elvárás egy kiegészítővel szemben. Ami számomra kis fanyalgásra adott okot e téren, az a rajongók által „kisírt” kastélynézet. Az alapjáték egyik legnagyobb hibája ezek hiánya volt, ami sokaknál kiverte a biztosítékot. Ezt mostanra sikerült már pótolni, de számomra egy picit kényszermunka hatást keltenek, olyanok, mintha valamelyik fejlesztőt csak ezért fogták volna be hétvégére túlórázni, ő pedig inkább a mennyiségre, mintsem a minőségre ment volna rá. Tény, minden frakció egyedi kastéllyal rendelkezik, amely szépen fejleszthető, de nyoma sincs az ötödik rész szemkápráztató 3D-s palotáinak. Számomra ez így olyan, mintha továbbra sem lennének városok.

Might & Magic Heroes VI: Shades of Darkness

Összességében a Shades of Darkness tisztességes iparos munkának nevezhető. Két, bőséges játékidőt tartalmazó kampányt kaptunk, saját, jól felépített történettel. Az új frakció is biztosan megtalálja a maga célközönségét, és további mélységet ad az egymás elleni összecsapásoknak is. A veterán játékosok minden bizonnyal remekül fognak szórakozni ezzel is, számukra szinte kötelező a beszerzése.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!