A Ubisoft hamar felismerte az új piacokat a játékszoftverek területén, így már régóta rendszeresen jelennek meg tőlük böngészős és mobilos játékok is. Az utóbbiak közé érkezett most a Rabbids Big Bang, amely a helyzetet némileg talán leegyszerűsítve nevezhető a francia kiadó válaszának az Angry Birds Space-re. A játékmenet ugyanis alapjaiban a Rovio űrbeli madarakat felvonultató sikerjátékához hasonlítható, csakhogy a Ubisoft saját közkedvelt mókás figuráit, a Rayman Raving Rabbids szériából kinőtt őrült nyulakat küldte az űrbe.
A finnek csúzliját a franciák baseballütős (később wc-pumpás) nyuszira cserélték, aki egy jetpackkel (dobozos üdítővel, kacsás úszógumival) felszerelt társát repíti egy határozott mozdulattal az atmoszféra határa felé. A 89 eurócentbe kerülő játékban 10 bolygórendszer vár ránk (legalábbis egyelőre, mert a menüben már jelzik, hogy lesz még több is), mindegyikben 15 feladattal. A missziók egy idő után már nem fognak igazából újat mutatni: landolj az egyik bolygón, tölts el x másodpercet az atmoszférán kívül, érj el y km/h sebességet, tegyél meg z mérföldet, találj el egy ufót/tehenet, gyűjtsd össze a vécépapírtekercseket – nagyjából ezek váltakoznak egyfolytában. A nehézséget igazából az adja, hogy a pályák teljesítése időre megy. Ha sikerül a feladatot megvalósítani, azért csak egyetlen nyúlfejet kapunk (ez itt a pályákon gyűjthető csillagok megfelelője), és ahhoz, hogy kettő vagy három gyűljön össze, gyorsnak is kell lenni. Nem könnyíti a dolgunkat az sem, hogy a szkafanderes nyuszi kezdősebességet kapva pörög, mint Sandra Bullock a Gravitációban, az irányítására használható jetpack szöge így ugyanis sokszor folyamatosan változik, és nagyon résen kell lennünk, hogy mikor használjuk.
A pályák teljesítéséért pénzt kapunk, de érméket gyűjthetünk még a világűrben bóklászva is. Ezekből aztán különböző power-upokat vásárolhatunk, például feltölthetjük jetpackünk üzemanyagtartályát (ezt a mindenfelé begyűjthető zöld bogyókkal is megtehetjük), nagyobb kezdőlökést kaphatunk a baseballütős nyúltól, erősebbé tehetjük jetpackünket vagy növelhetjük a pénzérmék bevonzásának távolságát. Az első lehetőséget menet közben vehetjük igénybe, míg a többi közül maximum kettőt aktiválhatunk egy-egy próbálkozás előtt. Mivel ezek csak egyetlen nekifutásra adnak pluszt, és áruk meglehetősen borsos, oda kell figyelnünk, mikor használjuk azokat.
Az igazat megvallva az első néhány pálya még igen nagy frusztrációt okozott. Mindenekelőtt azt kellett megszokni, hogy a csúzlival ellentétben itt konkrétan a kilövés irányát kell ujjunkkal megjelölni (nem pedig az ellenkező irányba húzni az ujjat), ami ugye pont eltakarja a célt. Aztán az is zavart, hogy nem nagyítható szabadon a pálya: a kilövésnél csak elég közelről látjuk a központi bolygó felszínét, mindössze a pause funkcióval távolodhatunk el annyira, hogy a teljes területet láthassuk. Szerencsére azonban miután ezeken túltettem magamat, és sikerült ráérezni a játék igazi ízére, nagy élvezettel próbáltam minél tökéletesebben teljesíteni a kapott feladatokat. A tökéletességre pedig nagy szükség is van, ugyanis a további galaxisok eléréséhez megfelelő számú nyúlfejet kell összegyűjtenünk, ez pedig némelyik pályán bizony nem egyszerű. Előbb-utóbb azért megszokható, hogy nyulunk pörög, ha épp nem nyomjuk a jetpack használatához a képernyőt, és gyakorlással a bolygók gravitációs vonzását is remekül alkalmazhatjuk sebességünk növelésére. Végül fontos még megjegyezni, hogy sok esetben a szerencsének is sok köze van ahhoz, hogy sikerül-e jól teljesítenünk egy pályát. A begyűjthető érmék és üzemanyaggolyók elhelyezkedése ugyanis minden nekifutásnál változik, ez pedig sokban befolyásolhatja jó szereplésünket.
A Rabbids Big Bang nem egy tökéletes játék, és a hozzám hasonló Rabbids-őrülteknek is csak akkor ajánlható igazán, ha az Angry Birds Space-től nem másztak falra. A gravitáció leküzdése és kihasználása igen szórakoztató játékelem, pedig a nyulak még mindig mókásak. Ezzel szemben pedig az áll, hogy a tökéletes irányítás elsajátítása sok időt és próbálkozást vesz igénybe, a végrehajtási időtől függő pontgyűjtés kicsit talán túlzott nehézséget jelent a továbbjutásban, és a küldetéstípusok se túl változatosak.