A DayZ mod hatalmas hatásáról többször megemlékeztünk már az oldalon, amelyet remekül képvisel rengeteg megjelent/megjelenésre készülő koppintása (diplomatikusabban fogalmazva szellemi örököse) is. Az Xbox 360-ra júniusban megérkezett State of Decay azonban más tészta volt, fejlesztői (köztük Jeff Strain, aki karriere során hol programozóként, hol producerként bábáskodott olyan apró indie semmiségeken, mint a World of Warcraft és a Guild Wars franchise) remek alapötletként és inspirációként tekintettek Dean Hall jelenleg standalone változat felé haladó modjára. A State of Decay hatalmas térképét azonban NPC-kkel, hagyományos értelemben vett küldetésekkel, történettel töltötték meg, és az online játék brutális nehézségéből is visszavettek pár fokkal.
Az eredmény annak ellenére, hogy első körben csak Xbox Live Arcade-on jelent meg, hatalmasat szólt, a többi platform tulajdonosai viszont csak irigykedve nézhették YouTube-on a többórás végigjátszásokat – egészen mostanáig, a játék ugyanis Steam Early Accessben (kissé félkészen, ugyanis a billentyűzet- és egértámogatás még most sem tökéletes) már egy ideje elérhető, és nyakunkon a hivatalos launch is.
A State of Decay kiinduló hősei (a kissé lineáris belerázódás után szabadon lehet a megmentett túlélők között váltogatni, az sem baj, ha első protagonistáink később szerencsétlen halálra lelnek egy zombihorda által) egy csendes hegyi táborozás után arra érnek vissza, hogy a társadalom megszűnt létezni, az utakat széttépett holttestek és vérszomjas élőhalottak szegélyezik, a maradék túlélők pedig kis közösségekbe verődve próbálnak életben maradni. Nem sokkal a szörnyű történtek feldolgozása után mi is egy ilyen csapat tagjává válunk, és miközben gondoskodunk társaink, azaz a többi választható karakterünk ellátmányáról, gyógyszereiről, a búvóhelyünk megfelelő elbarikádozásáról és felfegyverzéséről, meg kell próbálnunk felderíteni a hatalmas térképet, rájönni, mi áll a dolgok hátterében, hogyan szabadult el a vírus, mi történt a hadsereggel, és van-e esélyünk a megmenekülésre.
A State of Decay-ről részletesebb teszt is várható oldalunkon, és bár még tapasztalunk vele optimalizálási problémákat – főleg az irányítás terén –, az már nem kérdéses számunkra, miért is volt olyan jó játék ez Xbox 360-on. Részletes tapasztalatainkat pedig igyekszünk mielőbb megosztani olvasóinkkal.