26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Gate

American McGee a radar alatt - bemutatjuk a facebookos játékot.

Írta: Zoo_Lee 7 hozzászólás

A The Gate az a típusú játék, amelynél minden esély megvolt arra, hogy különösebb akadály nélkül siklik el fölötte a figyelmem. Újabb Facebook/iOS hibrid, közösségi elemek, sokakhoz hasonlóan nekem is tele a hócipőm az ilyen jellegű, a hangzatos design mögött gyakorlatilag a játékosok kifosztására koncentráló programokkal. A The Gate azonban más. Amikor decemberben az egykori id tagok nagyban ünnepelték a Doom évfordulóját, John Romero egy gratuláló Facebook-posztban bejelölte az egykori id csapat összes tagját, remek alkalmat nyújtva arra, hogy végignézzem, mi is történik azokkal az emberekkel, akiknek végső soron a játékok iránti rajongásomat köszönhetem.

The Gate

American McGee Facebook-profilján viszont nem számítottam semmi jóra. Szegényen legjobb tudomásom szerint továbbra is rajta ül a „hatalmas ötletek, remek design és borzalmas megvalósítás gyenge eladásokkal” átok, amely a játékiparban olyan súlyos, hogy még a fekete mágia aktív gyakorlói sem sűrűn süthetik el. A Grimm a legnagyobb jóindulattal is unalomba fulladt néhány óra után, az Alice: Madness Returns közel sem volt akkora siker, mint amilyennek jósolták, a hatalmas hype-pal beharangozott kickstarteres Akaneiro: Demon Hunters a legnagyobb jóindulattal is csak egy egyedi látványvilággal megáldott, ám viszonyításban meglehetősen gyenge hack-and-slash RPG lett, az Oz/Alice Otherlands projekttel pedig csodálkoznék, ha egyáltalán maguk a fejlesztők tudnák, mi a pontos helyzet. McGee profilján viszont minden a The Gate-ről szólt, egy számomra addig ismeretlen játékról, gyönyörű artworkökkel, rengeteg hangzatos promóval – egyszerűen nem volt szívem, hogy ne adjak neki egy esélyt, így hosszú idő után először ismét elindítottam egy játékot Facebookon, hagytam, hogy a Unity player betöltsön, és kíváncsian vártam, mi fogad.

The Gate

A The Gate műfaját tekintve egy hack-and-slash arénaharcos RPG-kártyajáték hibrid. A lényegtelen történet – ha jól vettem ki – annyiból áll, hogy a pokol kapujának egyik őrét alakítjuk, akinek az irányítása alá vont démonok segítségével meg kell akadályoznia a sötét erők áttörését. Ezek az irányítható lények kártyalapokként jelennek meg a játék menüiben, a színük jelzi gyakoriságukat (szürke, vörös, arany és platina), a nevük mellett található szimbólumok a típusukat (gyógyító, távolsági, közelharcos) és az általuk uralt elemet (szél, tűz, folyadék, levegő – kő-papír-olló rendszerben hatékonyak/gyengék egymással szemben). A lap alján található az adott szörny szintje, amely az életerőt, támadást, sebzést és a használható képességek számát határozza meg, minden ötödik szintnél egy új erő válik elérhetővé. A lapok fejlesztése meglehetősen egyedi megvalósítást, és több lehetséges módot kapott. A szint úgy növelhető, hogy más szörnyeket feláldozunk az adott kártya számára, és a feláldozott lények szintjével, gyakoriságával arányosan kap tapasztalati pontokat. A szintkorlát megemeléséhez (alapból 10 a maximális szint) evolúció szükséges, amely 5-tel emeli a korlátot, ez a folyamat azonban a szörny gyakoriságától függ, a szürkék egyáltalán nem, vörösek egyszer, míg arany és platinum lények akár háromszor-négyszer is bővíthetőek, a véghezviteléhez pedig meghatározott lényeket kell feláldoznunk/összeolvasztanunk az evolúcióra szánt lappal. A megnyitott képességeket lélekérmékért cserébe (ez a valuta általában a többi fejlesztéshez is kell) erősíthetjük, minél magasabb szinten állnak, annál több érme és idő kell a folyamathoz, a játék során szerzett démonvérrel pedig az adott szinten felül növelhetjük a lények tulajdonságait (életerő, sebzés stb.).

The Gate

Az igazi szépség azonban a csatatéren kezdődik, az így összeállított négylapos csapatunk ugyanis nem Magic: The Gathering stílusban kerül egy asztalra, hanem rendes, irányítható szörnyekként jelennek meg egy aréna közepén, ahol vissza kell vernünk a hullámokban érkező démonokat, illetve az adott pályák végén általában egy erősebb bosst. Az irányítás a mobilos/tabletes eredet nyomait viseli magán: támadáshoz és mozgatáshoz szörnyünket odahúzzuk a nekünk tetsző helyre, vagy a támadni/gyógyítani kívánt szörnyre, a különleges képességek elsütéséhez pedig a képernyő tetején elhelyezkedő sávból válogatunk. Ha ez esetleg túl bonyolult (néha elég átláthatatlan a csatatér), az egész harcot automatikusra is állíthatjuk, amely néhány apróbb bugot leszámítva (a legerősebb képességek elsütése gyengébb ellenfelekre) néha sokkal jobban megállja a helyét, mintha manuálisan kattintgatnánk. A lényeink az elemüknek megfelelően minden leölt ellenfél után ellőhető buffokat töltenek fel, a csaták végén pedig teljesítményünknek megfelelően kapunk új kártyákat, lélekérméket, a keményebb körök után néha még démonvért és captus kristályokat is (ezek egy speciális, lapgyűjtögető memóriajáték indításához szükségesek). A meccsek végén továbbá összeakadhatunk facebookos barátlistánktól függetlenül más kapuőrökkel is, akiket meghívhatunk a barátlistánkra, a listán levő barátainktól pedig minden nap egyszer kölcsönkérhetjük legerősebb szörnyüket, hogy ötödik harcosként segítsen minket a küldetésünk előrelendítésében (egy szigetekből álló térképen lépkedünk előre) vagy a random megjelenő hatalmas raid bossok leölésében (nagyon kemény csaták, az egyik legszebb élmény, amikor többszöri nekifutás nélkül versz meg egy ilyen monstrumot). A barátok „használatáért” továbbá mindkét játékos speciális jutalmakat kap, ráadásul ilyen jutalmakat akkor is kapunk, ha egy barátunk a mi egyik kártyánkat vette kölcsön - sőt, ha a lapunk segítségével egy raid bosst vert meg, a raid „terméséből” is részesülünk.

The Gate

Ha pedig a rengeteg fejlesztési lehetőség és játékmód nem lenne elég, még van PvP is, időnként meghirdetett versenyekkel, achievementek listáját teljesíthetjük, jutalmakat zsebelhetünk be, ha a már megszerzett kártyák portfoliójában egész oldalakat töltöttünk ki. További jó pont, hogy bár a csaták indítása úgynevezett becsületpontokhoz kötött (egy csata öt ilyen pont), ezek ötpercenként töltődnek vissza egyesével, a maximális limitjük minden egyes szintlépéssel (maguk a kapuőrök is tapasztalatot gyűjtenek) nő, és soha nem éreztem, hogy hiányban lennék. Egyedüli hibák: a paklink mérete maximum 30 lap, amely csak valódi pénzzel bővíthető, és a ritka lapok, kedvenc szörnyek megtartása miatt egyre szűkösebb és szűkösebb lesz, ahogy gyűjtjük a lapokat, valamint a Unity engine meglehetősen gyakran omlik össze mind a menüben, mind a harcok betöltése során - remélem ezt hamarosan orvosolják.
Mindettől függetlenül a The Gate egy zseniális játék lett, a legjobb, legaddiktívabb anyag, amihez McGee az utóbbi időben a nevét adta, Facebookos mivolta ellenére nem erőlteti a játékosokra a folyamatos fizetést, a jelek alapján hatalmas, egyre növekvő játékos táborral rendelkezik, és ha valakinek a fenti sorok felkeltették az érdeklődését, bátran ajánlok egy próbakört.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • The Gate
  • The Gate

HOZZÁSZÓLÁSOK

Janc
Janc [1]
Hogy kell 10-nél nagyobb szintre fejleszteni ?? azt irja ki ha rámegyek hogy Missing
Zoo_Lee
Zoo_Lee [408]
Automatikusan is talál az egyes csaták után elvileg.
Nem biztos, hogy csak négy csillagos lények jók, én a vöröseket használom többnyire, mert azokat nagyobb eséllyel tudom felfejleszteni 15-ös szintre.
Peace
Peace [28302]
Jah meg ami rohadtul idegesít, hogy elvileg 12 friendem lehetne, de eddig összesen kettőt dobott fel, akiket felvehettem. Nem kéne neki automatikusan kidobnia? Csak konkrét névre kereshetek rá, és úgy adhatok hozzá valakit?
Peace
Peace [28302]
Én egyelőre csak arra jöttem rá, hogy kicsit elszúrtam már az elején, mert fejlesztgettem a kis két csillagos lényeim skill-jeit drága pénzért, pedig látom, hogy a pvp paklikban azért 4 csillag alatti káértyájuk nem igen van az embereknek. Nekem is nagy nehezen jött csak össze kettő 3 csillagos rare eddig. A quest-eknél meg folyamat elhalok, annyira gyenge a paklim. :-D Pedig van egy lvl 12-es a többi lvl 10-es. Nah de majdcsak rájövök.
Zoo_Lee
Zoo_Lee [408]
A játék pont a napokban kapott egy jelentős update-et, elindult az első Event (egy ideiglenesen elérhető, extra jutalmakat nyújtó kis sziget a kontinensek között) a térképen pedig láthatóan előkészítették a hamarosan új lényekkel érkező negyedik kontinenst is.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)