26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Dead Island: Epidemic – zárt béta tapasztalatok

A Techland új free-to-play műfajt alkot.

Írta: Zoo_Lee

A Dead Island számomra az elmúlt évek legnagyobb „nagy a füstje, kicsi a lángja” típusú sorozata. Az első rész a lélegzetelállító előzetes ellenére egy kissé bugos, félúton monotonitásba fulladó FPS-RPG hibrid volt, a folytatásnak indult, majd stand-alone kiegészítőként elkészített Riptide pedig a hibák javítása és az eredeti ígéretek betartása helyett, ha lehet, még egy fokkal gyengébb is lett. Kíváncsi voltam, mi lesz a Techland következő lépése, de amikor megláttam a szellemi örökös Dying Lightot, valamint másik készülő projektjüket, a Hellraidet, azt hittem megkaptam a választ – fene se gondolta volna, hogy a Dead Island még visszaköszön egy rajzfilmes stílusú free-to-play MOBA formájában...

Dead Island: Epidemic – zárt béta tapasztalatok

Vagyis nem MOBA, hanem ZOMBA, ahogy a Techland a játék műfaját próbálta újrakeresztelni, lépten-nyomon kihangsúlyozva, mennyire más lesz kis üdvöskéjük, mint a több tucat rivális. Nem igazán hittem ezeknek az ígéreteknek, és az irányzat sem tetszett túlságosan, kíváncsiságból viszont mégis beléptem a zárt bétába, hogy lássam, hogyan sikerül zombikat keverni a szinte unalomig nyúzott műfajba. Most pedig, hogy lejárt a sajtóembargó és végre írhatok a zárt béta korai szakaszában tengődő játékról, kijelenthetem: nem is rosszul.

Dead Island: Epidemic – zárt béta tapasztalatok

Narrátorunk, a korábbi részekből ismerős Sinamoi hiába menekült el a zombihordától, egy újabb fertőzöttekkel teli szigetre került, ahol azonban a legnagyobb meglepetésére a helyiek egy része a sorozat korábbi főhőseihez hasonlóan immunis a vírusra, sőt, egyenesen különleges, emberfeletti képességeket kaptak tőle. Sajnos a túlélők közös nevezőre jutni már képtelenek, így halomra ölik egymást (és persze a zombikat) az ellátmányokért vívott harcban. Ebbe a csatába csöppenünk mi is, egy rövid prológust követően, ahol elsajátíthatjuk az irányítást. A DotA-hoz hasonlóan felülnézetből követhetjük az eseményeket, a legfontosabb billentyűk pedig a következők: WASD-vel mozgunk, QERF kombón érhetőek el a szintlépésekkor megnyitható képességek, az egérrel célozhatunk és támadhatunk (a bal egérgomb a sima, míg a jobb egy feltölthető, erősebb támadás), a szóközzel az aktuális haladási irányba vetődhetünk, a C gombbal pedig válthatunk a távolsági és közelharci fegyvereink között.

Dead Island: Epidemic – zárt béta tapasztalatok

A tutorial után egy életmentő kabinban találjuk magunkat, ahol megtekinthetjük a megvásárolt karaktereket (jelenleg négy, gyökeresen eltérő szereplő van, ráadásul mindegyikükből három különböző verzió – egy sima, egy páncélozott és egy mutáns, zombiszerűbb –, természetesen a különböző változatok különböző képességekkel rendelkeznek) és hozzáférhetünk tárgyainkhoz. Minden csata végén kapunk némi pénzt és egy doboz kacatot, amelyekből a kabin műhelyében összerakhatjuk a sorozat védjegyévé vált őrült fegyvereket (körfűrészes baseballütő, elektrosokkolós pisztoly...), illetve megjavíthatjuk azokat, ha kicsit túlságosan elhasználódnának a csaták során. A crafting rendszerről és a fegyverek terveinek megszerzéséről még nem tudok nyilatkozni, mert a béta jelenlegi szakaszában az összes fegyver alapból a tárgylistánkon van és szabadon kipróbálhatóak. Érdekesség, hogy profilunk, karaktereink és fegyvereink is képesek XP-t gyűjteni, fejlődni. Profilunk szintjétől a megépíthető fegyverek, míg karakterünk szintjétől a rápakolható felszerelés és harctéri képességei függenek.

Dead Island: Epidemic – zárt béta tapasztalatok

Ami a játékmódokat illeti, van egy három nehézségben indítható Horde mód, ahol a játékosok egymást segítve küzdhetik le a zombikat, köztük a megszokott különleges fertőzötteket (floater, ram, butcher stb.), a fő attrakció viszont nem ez, hanem a Scavenger mód, ahol három, egyenként négy-négy fős csapat küzd egymás ellen, hogy elfoglalják a pálya kontrollpontjait. A cél itt az, hogy megadott mennyiségű ellátmányt gyűjtsünk, amit az elfoglalt pontok automatikusan termelnek, viszont a folyamat felgyorsítása érdekében a megölt zombiknál is találhatunk ilyen ládákat (vannak speciális, hoarder ellenfelek, akik akár több mint 100 pont értékű rakományt dobnak), sőt, ha megölünk egy ellenséges játékost, mielőtt az a nála levő ládákat visszavihetné a főhadiszálláson parkoló teherautóhoz, akár el is lophatjuk tőle. Az ellenséges csapatok mellett természetesen folyamatos fenyegetést jelentenek a zombik is, akik a pályán meglehetősen nagy számban fordulnak elő, ráadásul egy kontrollpont elfoglalásakor automatikusan hatalmas tömegben kezdik azt támadni, legalább két speciális fertőzöttel az élen. A győzelem kulcsa a jó csapatjáték, az állást akár a félidőnél is simán meg lehet fordítani, az egyes ütközetek pedig a bétában sosem tartottak negyed óránál tovább.

Dead Island: Epidemic – zárt béta tapasztalatok

A stílus eleinte kicsit szokatlan volt, és azt is szem előtt kell tartanom, hogy a játék még a lehető legkezdetlegesebb szakaszban jár, rengeteget fog még bővülni, változni a megjelenésig, de az eddigiek alapján nem tagadom, elnyerte a tetszésemet. Tényleg változtat annyit a MOBA recepten, hogy nem kiálthatom ki egyszerű klónnak, és egy gyors, rendkívül szórakoztató free-to-play programnak tűnik, zombis játékok rajongóinak mindenképp megér egy próbát.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Dead Island: Epidemic
  • Dead Island: Epidemic
  • Dead Island: Epidemic
  • Dead Island: Epidemic
  • Dead Island: Epidemic

Dead Island: Epidemic

Platform:

Fejlesztő: Stunlock Studios

Kiadó: Deep Silver

Megjelenés: 2014. november 20.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!