Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Grim Dawn Grim Dawn

Grim Dawn

Early Access keretében már elérhető a Titan Quest fejlesztőinek új akció-RPG-je.

2014.04.29. 10:15 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A 2008-ban megszűnt Iron Lore fejlesztőcsapat a Titan Quest akció-RPG-vel vált ismertté. A feloszlás után páran megalapították a Crate Entertainmentet, majd a Titan Quest engine-jéhez használati jogot szerezve egy új játékon kezdtek dolgozni. Ez lett a nemrég Steam Early Accessre is felkerült Grim Dawn, amelynek fejlesztés alatt álló, nemrég második fejezettel bővült verzióját próbálhattuk ki.

Grim Dawn

A Grim Dawn a jelenben (illetve a közeljövőben vagy a múltban) játszódik, és nem túl eredeti módon zombik ellen kell harcolni benne. A játékban több karaktertípus lesz, ezek közül egyelőre három áll a játékosok rendelkezésére, a soldier, a demolitionist és az occultist. Az első a megszokott közelharcos, a második csapdákkal, puskákkal és íjakkal jeleskedik, a harmadik pedig a varázslónak felel meg. A fejlesztők ígérete szerint még két karaktertípus kerül még be a várhatóan ősszel megjelenő végleges verzióig. Aki játszott a Titan Questtel, annak ismerős lesz, hogy a játékos egy szint elérése után választhat egy másik karaktertípust is, így egy idő után elég sok karakterkombináció áll a rendelkezésünkre. Minden típushoz legalább 15-20 változatos skill is tartozik, ezért a karakterfejlesztés szinte végtelen kombinációs lehetőséget tartogat (a rengeteg felszerelés módosító hatásáról már nem is beszélve).

Grim Dawn

A grafika a Titan Quest motornak köszönhetően már a fejlesztés kezdetén megfelelő szintet képviselt. A játék egyelőre néma, a párbeszédablakokat mindenki magának olvashatja el. (Mivel kevés pénzből gazdálkodnak a fejlesztők, szerintem kellemesebb is így élmény, ha olvasok egy kiváló játékban, mintha egy közepesen sikerült alkotásban hallgatom a hangalámondást.) A háttérben nagyon hangulatos (sötét hangulatú) zene szól, de a harci zajok, lépések, lövések is benne vannak már a rendszerben.
A játékos a csaták után találhat cuccokat, időnként a ládákban, hordókban is akad felszerelés. A szükségtelen vagy nem használható felszerelést el lehet adni vaspénzért – igen, vasért: az egész posztapokaliptikus helyszín annyira lepusztult, hogy még annak is igen nagy értéke van. A klasszikus kard, buzogány, egyéb szúró-vágó eszköz, valamint nyilak és nyílpuskák mellett pisztolyokat és puskákat is használhatunk a játékban.

Grim Dawn

Alfához képest elég stabilan fut a játék jelenlegi verziója. Egy-két alkalommal lefagyott ugyan, de egy ilyen fejlesztési állapotú játéktól az is szép, ha 2-3 órát el lehet vele fagyás nélkül játszani. Személy szerint nem rajongok a zombis játékokért (filmeket vagy könyveket sem fogyasztok ebben a témában), azonban a játék hangulata és a játékmenet megfogott, ami talán érthető, mert a Titan Quest az egyik kedvenc akció-szerepjátékom volt. Egy kicsit úgy lehet elképzelni a Grim Dawnt, mint egy olyan Titan Quest 2, ahol egyiptomi és görög szörnyek helyett zombikat kell lecsapkodni. A játékban benne van potenciálisan egy kiváló akció-RPG, amely felveheti a versenyt a nagy stúdiók sokmilliós költségvetésű alkotásaival is. A játékosok állandó visszajelzést adnak a fejlesztőknek a játékról és a játékélményről, így remélhető, hogy tényleg egy kiváló játékot kapunk majd a végén. ■

Grim Dawn
Grim DawnGrim DawnGrim DawnGrim DawnGrim DawnGrim DawnGrim DawnGrim DawnGrim DawnGrim Dawn
Grim Dawn
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Grim Dawn

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló
Quake Champions béta élménybeszámoló Quake Champions béta élménybeszámoló
Endless Space 2 (Early Access) Endless Space 2 (Early Access)
Crossout zárt béta próbakör Crossout zárt béta próbakör