26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Towerfall Ascension

Nosztalgia arénaharc a haverokkal.

Írta: GeryG 2 hozzászólás

Manapság elmondható, hogy a retro nemcsak a divat, de a videojátékok terén is virágkorát éli. Ez főleg a független fejlesztők és alkotásaik előretörésének köszönhető, amelyek között rengeteg olyan játékot találunk, amelyek nem a csilli-villi grafikájukkal vagy a hatalmas, szabadon bejárható – cserébe zombikkal teli... – játékterükkel kívánják megtalálni az utat a játékosok szívéhez, hanem épp fordítva. A '80-as, '90-es évek látványvilágát és jellemző játékmenetét hozzák vissza, amely szinte kivétel nélkül üdítő hatást kelt, hiszen általános vélemény, hogy a mai játékok mind egy kaptafára készülnek, irányításuk és játékmenetük is egy faék összetettségével vetekszik, és mint olyan, kiveszett belőlük a régi szellem. Ezzel szemben az ilyen régimódi alkotások pont sokunk gyermekkorának hangulatát csempészik vissza picit a munkától terhes hétköznapokba.
Ilyen alkotás lett a Matt Makes Games Inc. próbálkozása, a Towerfall Ascension is, amelyet volt szerencsém PlayStation 4-en kipróbálni.

Towerfall Ascension

A Towerfall Ascension a „keep it simple” jegyében készült, vagyis minden elemében az egyszerűségre törekszik. Története, mint olyan nem is nagyon van, a főmenüben mindössze 2+1 játékmódot találunk. A két fő pont a versus és a quest mód, vagyis a többjátékos és az egyszemélyes mód, ezek mellett (pontosabban alatta) találjuk még a trials pontot.
A quest módban egyszerre legfeljebb ketten játszhatunk kooperatív módban (a versusban pedig 2-4 játékos eshet egymásnak), sorra véve a térképen található pályákat. Ezekből szerencsére elég sok van, amelyek felépítése és látványvilága mind eltér egymástól. Amint egy küldetést teljesítettünk, feloldunk egy újabbat és így tovább. A küldetések megkezdése előtt négy karakter közül választhatunk, bár én igazán különbséget a külsejüket leszámítva nem nagyon láttam köztük.

Towerfall Ascension

A játékmenet bár pofon egyszerű alapokon nyugszik, idegölően nehéz. Adott egy aréna, amelynek egy bizonyos pontjáról indulunk, majd hullámokban érkeznek a különböző szörnyek, akiket vagy íjunkkal, vagy rájuk ugorva kell eltennünk láb alól. Igen ám, csakhogy elég csak egyetlen pillanatra hozzájuk érnünk (kvázi melléugrunk, ami nem is olyan ritka, cserébe marha gyakran előfordul), máris egy élettel kevesebb. A szörnyekben ráadásul túlteng a túlélési ösztön, így rendre igyekeznek valahogy elkerülni nyilainkat (persze ez általában maximum egyszer sikerül nekik, a második-harmadik jól célzott lövést már nem tudják hárítani), amelyek száma véges. Ellőt nyilainkat szerencsére összeszedhetjük a pályán, feltéve, hogy nem olyan helyre csapódtak be, ahová mi nem tudunk eljutni. Éppen ezért érdemes mindig a lehető legpontosabban és legkörültekintőbben céloznunk, különben pillanatok alatt lőszer nélkül találjuk magunkat, és üldözőből üldözötté válunk.

Towerfall Ascension

Mindez a nehézség egyszerre frusztráló és adja meg a játék igazi sava-borsát. Frusztráló, mert a rengeteg újrakezdés percek alatt képes elvenni az ember kedvét a próbálkozástól és inkább keresünk valami kevésbé embert próbáló elfoglaltságot, mint a The Sims vagy ilyesmi. Másrészről viszont ez a nehézség is csak a videojátékok hőskorának hangulatát hozza vissza, hiszen annak idején szinte minden játék ilyen nehéz volt, ha épp nem nehezebb. Az én egyetlen problémám ezzel (és ez meg is látszik az értékelésemben), hogy sokszor úgy éreztem, nem az én személyes ügyetlenségem, hanem az irányítás az oka, hogy nem oda ugrom vagy lövöm ki a nyilam, ahová szerettem volna. Kontrollerrel kifejezetten sokáig tart megszokni az irányítást, így sokkal könnyebben jön elő az imént említett frusztráltság.

Towerfall Ascension

A Towerfall Ascension látványvilága is a régi időket idézi, elég csak vetni egy pillantást a képekre. Hamisítatlan '80-as évek kétdimenziós megvalósítása a karakterektől, a menün keresztül a hátterekig és az effektekig. Az egészen látszik az odafigyelés, és az, hogy szívből készült. Más kérdés, hogy ez ma már megoszthatja a játékosokat: van, aki bolondul ezekért a játékokért, valaki viszont messze elkerüli őket. A játék zenéi és hangeffektjei viszont mind remekül sikerültek. A dallamok a menüben és a pályákon mind nagyon sokat dobnak a hangulaton, jól passzolnak ehhez a fantasy világhoz. A hangeffektek pedig szintén a régi megoldásokat idézik, mintha egy GameBoy-jal játszana az ember.

Towerfall Ascension

A Towerfall Ascension remek példája a szívvel-lélekkel készülő játékoknak, amely egyaránt kellemes kikapcsolódást nyújthat a veterán játékosoknak és az ifjabb generációnak is. Ennek egyetlen kulcsa, hogy megszokjuk, kitanuljuk az irányítást, mert anélkül hamar a földön végezheti a kontroller a lábunk alatt. Aki szereti a 2D-s retro játékokat, az mindenképpen adjon egy esélyt ennek is. Ráadásul haverokkal még nagyobb az élmény.

A Towerfall Ascension PlayStation 4-re és PC-re jelent meg. A cikk a PS4 verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
7
hangok
8
játszhatóság
5
hangulat
8
Pozitívumok
  • Akár csak néhány percre is el lehet vele szórakozni
  • Többjátékos módban jó partikat lehet csapni vele
  • Nosztalgikus látványvilág és nehézség
Negatívumok
  • Idegölő irányítás

További képek

  • Towerfall Ascension
  • Towerfall Ascension
  • Towerfall Ascension
  • Towerfall Ascension
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

tomes
tomes [29]
Á, igen, már látom, megjelent PC-re. Vajon mi a gépigénye? Csak nem kell hozzá egy erőmű!?
tomes
tomes [29]
Ez az! Ez igen! Ilyen egy jó játék. Nem tölt meg több lemezt, és nem 3D, sőt talán egy picit egyszerű is, de legalább egy nagyon király ötlet.
Remélem megjelenik PC-re, mert ez nekem kötelező. Az irányításért viszont aggódok, talán billentyűzeten jobb lesz, vagy javítanak rajta.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)