Az Amplitude stúdió 2012-ben bebizonyította, hogy ha 4X stratégiáról van szó, akkor ők igenis képesek több mint említésre méltó játékkal előrukkolni. Nagy sikert aratott első játékuk az Endless Space, amely egy, a sajtó és a játékos-társadalom által is elismert, birodalommenedzselésre koncentráló űrstratégia lett. A sikeren felbuzdulva a csapat az általuk összehozott rajongóközösséggel a háta mögött elhatározta, hogy a fantasy műfajában is megpróbál alkotni egy igazán élvezetes körökre osztott játékot. Eme elhatározásból megszületett az Endless Legend, amely a körítést tekintve elrugaszkodik a már unalomig felhasznált tündéres-törpés-orkos világtól.

Történetünk Auriga világában játszódik, amely folyamatosan változik, és nem feltétlenül a jó irányba. A föld gyermekei megváltoztak, ellenségeskednek egymással, nincs már jelen az örök béke és megértés, ami egykor jellemző volt, mindenki a túlélésért küzd a maga sajátos módján.
Kezdéskor hat fajból választhatunk (a megjelenésre ez várhatóan hétre bővül), amelyek mind különböznek egymástól történetükben, fejlesztéseikben és egységeikben is. A fajok eléggé kevertek, van köztük technológiafüggő kemény földalatti nép, akiken nem fog a fagy, háborúorientált kegyetlen rovarszerű dögevők vagy épp a kereskedelemben jeleskedő, óriás állatokat szelídítő nomád csoport stb. Szintén hat fejlődési korszak lesz majd, amelyekből jelenleg négy áll a játékos rendelkezésére, s a választott frakció sajátosságaitól függ, hogy ezekben miket fejleszthetünk ki. Itt megemlíthető, hogy a háttérmenedzsment nagyon jóra sikerült, akár több tíz percig is elbíbelődhetünk a lehetséges fejlesztésekkel és azok hatásaival, a temérdek felhasználható nyersanyaggal/luxuscikkel és az értük kapható bónuszokkal. Harc terén nem hoz újat a játék, szokás szerint vagy mi vívjuk a csatákat vagy ráhagyjuk a programra. Külön sztori mód nincs, ugyanakkor egyedi küldetéseket kapunk, amelyek a kampány hiányát hivatottak pótolni.

A multiplayer még kissé kiforratlan, az online lehetőségek száma még eléggé korlátozott. A játék jelenleg hat ember együttes hódítási vágyát tudja kielégíteni, és a hosszas várakozás elkerülését elősegítendő, új játék indításánál mindent percre pontosan meghatározhatunk, például hogy mennyi idő juthat egy körre vagy éppen csatára. Nyerési kondíciók hiányában a játék egyelőre csak az utoljára fennmaradó frakciót ismeri el győztesnek, de a készítők tervezik a különböző lehetőségek hozzáadását a végleges változatban.

A látványt tekintve nem panaszkodhatunk, bár valljuk be őszintén, ennek a játéknak nem is ez adja elsősorban a varázsát. A grafika szép, letisztult, kissé egyszerű, viszont remekül passzol a játékhoz, és hangulatossá is teszi. A térképek véletlenszerűen generáltak és meglehetősen változatosak, ugyanígy a kisebb-nagyobb ellenfelek. A karakterek kidolgozottsága sem hagy kívánnivalót maga után, még akkor sem, ha csata közben alaposan ráközelítünk az egységekre. Különösebb elégedetlenségre tehát nincs okunk a kinézetet illetően, viszont maximális beállítások mellett a sok fény/árnyék effekt egy nagyobb és felfedezett térkép esetén képes eléggé megdolgoztatni számítógépünket.
Hangok szempontjából már nem ennyire nagy a változatosság. Valójában négy melódiával találkozunk a játék során, kettő a nyári és kettő a téli időszakban szólal meg, azonban ezek nagyon kellemesek és hangulatosak. Ugyanígy a főmenüben hallható dallam is szépre sikeredett, és természetesen a csatáknak is jutott egy nem túl nagy volumenű, de a feladatát bőven ellátó aláfestő zene. A szörnyek és a környezet hangeffektjeiben nincs semmi extra, viszont pontosan annyit adnak a játékélményhez amennyi kell.

A játék a Steam korai hozzáférés programjában jelent meg, és jelenleg béta státuszban van. Ezzel együtt jár, hogy rengeteg játékmenetbeli dolog nem szerepel a programban a tervezett végleges állapothoz képest. Köztük van a tutorial mód hiánya, ami főleg a kezdők dolgát nehezíti, vagy a hiányzó nehézségi szintek, kisebb taktikai/diplomáciai megoldások stb. Zavaróbb hiányosság a folyton felugráló hibaüzenetek sora, amelyek kevés memóriáról, hiányzó textúrákról, vagy objektumokról szólnak.
A végleges verzióban még rengeteg új dologgal találkozunk majd. A korai verziót vásárlóknak két csomag is a rendelkezésükre áll, amelyek a végleges megjelenéskor megkaparintható különféle játékbeli jutalmakat és bővítéseket tartalmaznak, és plusz pontokat, amelyeket a Games2Gether program keretein belül a végleges verziót meghatározó szavazásokra költhetünk.

Összességében azonban elmondható, hogy az Endless Legend korai példánya ebben a formában is kifejezetten élvezhető és játszható alkotás. Akik szeretik a 4X körökre osztott stratégia műfaját és a nem hagyományos fantasy környezetet, azoknak biztosan tetszeni fog, ugyanakkor a kezdő stratégáknak inkább azt ajánlanám, hogy várják a meg a nyár végére tervezett végleges PC-s megjelenést, hiszen rengeteg őket segítő funkcióval fog még bővülni a játék.